February 19, 2002
hawkie wrote: 50% av Sveriges befolkning är homosexuella, grundar denna siffra på det faktum att jag tror det är så.
70% av NH:are tycker om AMD, denna siffra är helt sann jag lovar!
98% av det C-J skriver är rent skitsnack och baseras på hans egna 15 åriga livserfarenhet. Detta grundar jag på det faktum att jag vet att det är så.
=DO
Han är 30 har jag för mig...
DavidHellmyrs: Jag gör (inte 🙁 ) mitt exjobb... Borde lägga lite mer energi på det faktiskt... Och ditt inlägg är inte flummigt...det ligger mycket i det du säger.
C-J: 30-40%? Var inte 15% av sveriges befolkning första och andra generations invandrare? Hur många av dem är utomnordiska? 50%? Tänker du sparka ut en kvarts miljon människor? Jag tror att resten skulle följa med för ingen skulle vilja leva under sådant hot.
Du har fortfarnde inte angett siffror på dem som inte sköter sig... Jag har angett "for instance". Jag väntar. 🙂
June 10, 2005
hawkie wrote: 50% av Sveriges befolkning är homosexuella, grundar denna siffra på det faktum att jag tror det är så.
98% av det C-J skriver är rent skitsnack och baseras på hans egna 15 åriga livserfarenhet. Detta grundar jag på det faktum att jag vet att det är så.
=DO
Citat från min ursprungliga post i den här tråden.
"Jag har själv undergått praktikperioder på två av Sveriges större fängelser & vet själv hur portioneringen i själva verket ser ut"
Jag torde har mer koll på procentsatsen människor med invandrarbakgrund i svenska fängelser, än de flesta andra här inne. Med tanke på ditt svar, så tippar jag att du inte har en aning överhuvudtaget.
Jag kan erkänna att den här debatten inte har nått några högre höjder, men du höjer den knappast heller genom att posta inlägg som ligger på sandlådenivå. Om du vill bidra med något till debatten, var så god, men tänk då till innan du skriver.
June 10, 2005
Arminovski wrote: [quote=hawkie]50% av Sveriges befolkning är homosexuella, grundar denna siffra på det faktum att jag tror det är så.
=DO
Han är 30 har jag för mig...
DavidHellmyrs: Jag gör (inte 🙁 ) mitt exjobb... Borde lägga lite mer energi på det faktiskt... Och ditt inlägg är inte flummigt...det ligger mycket i det du säger.
C-J: 30-40%? Var inte 15% av sveriges befolkning första och andra generations invandrare? Hur många av dem är utomnordiska? 50%? Tänker du sparka ut en kvarts miljon människor? Jag tror att resten skulle följa med för ingen skulle vilja leva under sådant hot.
Du har fortfarnde inte angett siffror på dem som inte sköter sig... Jag har angett "for instance". Jag väntar. 🙂
28
Jag tror att ca 12% av invånarna i Sverige har utomnordisk invandrarbakgrund. Det innebär ca 1.1 miljoner i antal. Ca 350 000 av dessa människor är ovärdiga att få bo kvar här av olika anledningar som jag redan nämt.
Men gissningsvis;
100 000 med kriminella gärningar i landet.
10 000 som tagit sig in i landet på falska grunder.
240 000 som vägrar assimileras in i det svenska samhället, vägrar arbeta & endast lever på våra skattepengar.
Pengarna man sparar genom dessa reformer skall istället läggas på.
Äldrevården
Ökade pensioner
Ökade resurser till skolan
Skattelättnader som t.ex slopad fastighetsskatt & lägre arbetsgivaravgifter som i sin tur genererar fler arbetstillfällen.
Ökade bidrag till utsatta regioner & länder runt jorden.
January 12, 2004
C-J... wrote: 28
Jag tror att ca 12% av invånarna i Sverige har utomnordisk invandrarbakgrund. Det innebär ca 1.1 miljoner i antal. Ca 350 000 av dessa människor är ovärdiga att få bo kvar här av olika anledningar som jag redan nämt.
Men gissningsvis;
240 000 som vägrar assimileras in i det svenska samhället, vägrar arbeta & endast lever på våra skattepengar.Pengarna man sparar genom dessa reformer skall istället läggas på.
Äldrevården
Ökade pensioner
Skattelättnader som t.ex slopad fastighetsskatt & lägre arbetsgivaravgifter som i sin tur genererar fler arbetstillfällen.
Säg för skojs skull att du har rätt, och att man ska kasta ut dessa människorna.
Vad tror du kommer att hända här i Sverige?
Du tror inte att det skulle innebära ett ekonomiskt avbräck, att vissa företag skulle hamna i riskzonen för konkurs pga att dom inte har tillräckligt med anställda?
350 000 personer är en oerhörd stor siffra.
Du råkar inte veta hur många som totalt sitter i fängelse?
November 29, 2004
CJ,
Skrev förut i det här ämnet, men det verkar inte som om min fråga besvarades. Du sade tidigare i det här ämnet att invandrare förstör, skapar brottslighet o.s.v. Hur definerar du en invandrare? Räknas en vit man från expempelvis Frankrike som invandrare? Räknas en vit man från Tyskland som invandrare? Räknas en arab från Marocko som invandrare? Var går gränsen enligt dig? Om du anser att en vit norrman, tysk eller fransman inte räknas som invandrare, och DÄREMOT araben / mexaren / den svarta - ja då är du snarare rasist än nationalist / patriot.
Sen så tycker jag att du är lite smått konstig som tror att männsikor med annan hudfärg/religion skulle göra mer brott än någon annan. Istället för att titta på exempelvis Fox News eller nationalistfront.nu, så kan du lyfta på rumpan och se dig runt. Åk till Tensta eller Rinkeby här i sthlm, jag måste säga att det är rätt lugnt där, när jag har varit där.
November 27, 2003
Hmm, enligt SCB har invandringen vari ganska konstant från mitten av 60-talet, dock med en liten ökning från 89 och framåt dock en ganska obetydligt sådan.
Det enda som verkar konstant öka är utvandringen faktiskt.
Tittade på BRÅ också över statistik de senaste 15 åren och kunde inte heller se någon direkt orimlig ökning i Brott/invånare. Allt faller inom felmarginalen egentligen. Vissa år är värre än andra men att de skulle ökat explosionsartat på något vis är ren inbillning.
Att antalet brott ökar med att befolkning ökar tror jag knappast att någon är förvånad över. Det faktum att vi också gått med i EU och allt vad det innebär har ju givetvis bidragit det med.
Det finns vissa brottstyper som ökat och över de senaste 10-15 åren har en stadig ökning, vilket dock inte kan kopplas till invandringen då den inte alls visar samma tendenser enligt SCBs statistik.
Lite undersökningar angående ungdomars intolerans mot invandrare:
http://rutger.cjb.net/upload/f.....erans2.pdf
http://rutger.cjb.net/upload/f.....lerans.pdf
Samlad statistik från BRÅ:
http://rutger.cjb.net/upload/f.....s/bok1.xls
Jag förnekar inte att invandrare är överrepresenterade inom vissa våldstyper, men att det skulle röra sig om något nyhet däremot ...
Ni kan ju alltid glädja er åt antalet asylsökningar verkar minska iaf.
//Andreas
March 21, 2003
C-J... wrote: [quote=hawkie]50% av Sveriges befolkning är homosexuella, grundar denna siffra på det faktum att jag tror det är så.
=DO
Citat från min ursprungliga post i den här tråden.
"Jag har själv undergått praktikperioder på två av Sveriges större fängelser & vet själv hur portioneringen i själva verket ser ut"
Jag torde har mer koll på procentsatsen människor med invandrarbakgrund i svenska fängelser, än de flesta andra här inne. Med tanke på ditt svar, så tippar jag att du inte har en aning överhuvudtaget.
Jag kan erkänna att den här debatten inte har nått några högre höjder, men du höjer den knappast heller genom att posta inlägg som ligger på sandlådenivå. Om du vill bidra med något till debatten, var så god, men tänk då till innan du skriver.
En fråga som jag ställer mej... vem är det som ligger och äter sand för fulla halsar ? seriöst så hatar jag när nivån på en politisk diskution går till bara rent skit snack.. OM man inte kan bevisa det man säger så säger man som det är att man har hört eller läs om detta och att du inte kan säga att det till 100% är så .... annars blir det bara ett stort meningslöst propaganda krig... :arg:
October 27, 2001
Delph1 wrote: Hmm, enligt SCB har invandringen vari ganska konstant från mitten av 60-talet, dock med en liten ökning från 89 och framåt dock en ganska obetydligt sådan.
...blablabla...
Vad finns det att vara glad åt?
Att invandrarna vänder självmant vid gränsen utan att änns försöka? (troligt?)
Att fler nya invandrarna väljer att leva i Sverige utan asyl?
Eller har du snubblat fel i faktan igen i ett försök att vara vuxen? 😉
November 27, 2003
PaiN wrote: [quote=Delph1]Hmm, enligt SCB har invandringen vari ganska konstant från mitten av 60-talet, dock med en liten ökning från 89 och framåt dock en ganska obetydligt sådan.
...blablabla...
Vad finns det att vara glad åt?
Att invandrarna vänder självmant vid gränsen utan att änns försöka? (troligt?)
Att fler nya invandrarna väljer att leva i Sverige utan asyl?
Eller har du snubblat fel i faktan igen i ett försök att vara vuxen? 😉
Nej, min syftning låg snarare åt hållet att folk inte verkar vilja se invandrarna här...
EDIT: helt enkelt trött på allt skitsnack så jag uttryckte mig bara lite otydligt.
//Andreas
October 27, 2001
Delph1 wrote:
Nej, min syftning låg snarare åt hållet att folk inte verkar vilja se invandrarna här...EDIT: helt enkelt trött på allt skitsnack så jag uttryckte mig bara lite otydligt.
//Andreas
Hur du än syftar skjuter du dig själv i foten. :]
På tal om något helt annat: Det är rätt roande att se hur folk väljer diskussionstaktiker här. Desperata försök att trycka ner motparten och där igenom ogiltigförklara dess argument, försöka verka vara äldre och mer påläst, skämta bort saker, hitta på egen fakta, gå ihop flera mot en o.s.v.
November 27, 2003
PaiN wrote: [quote=Delph1] Nej, min syftning låg snarare åt hållet att folk inte verkar vilja se invandrarna här...
EDIT: helt enkelt trött på allt skitsnack så jag uttryckte mig bara lite otydligt.
//Andreas
Hur du än syftar skjuter du dig själv i foten. :]
På tal om något helt annat: Det är rätt roande att se hur folk väljer diskussionstaktiker här. Desperata försök att trycka ner motparten och där igenom ogiltigförklara dess argument, försöka verka vara äldre och mer påläst, skämta bort saker, hitta på egen fakta, gå ihop flera mot en o.s.v.
Mer menat som en provokation än något annat.
Var för övrigt den första att konfrontera C-J i hans uttalande om islam, men har gett upp i försöken att föra en debatt då detta visat sig omöjligt. Jag försökte och måste väl erkänna att nu är det mest irritationen som håller intresset i denna "debatt" vid liv.
//Andreas
June 10, 2005
Delph1 wrote:
Var för övrigt den första att konfrontera C-J i hans uttalande om islam, men har gett upp i försöken att föra en debatt då detta visat sig omöjligt.
//Andreas
Du säger att det är omöjligt att föra en debatt med mig, samtidigt som du själv har skrivit bland annat;
"Ja då får jag väl bara hoppas du får så trevligt vid nästa träff med kompisarna, dricker arisk mjöd och lyssnar på högläsning av Mein kampf ... "
Om du hade ett glashus, så ligger det i spillror nu.
I brist på bättre ord så....pinsamt
June 10, 2005
obelix wrote: [quote=C-J...] 28
Men gissningsvis;
240 000 som vägrar assimileras in i det svenska samhället, vägrar arbeta & endast lever på våra skattepengar.Pengarna man sparar genom dessa reformer skall istället läggas på.
Äldrevården
Ökade pensioner
Säg för skojs skull att du har rätt, och att man ska kasta ut dessa människorna.
Vad tror du kommer att hända här i Sverige?
Du tror inte att det skulle innebära ett ekonomiskt avbräck, att vissa företag skulle hamna i riskzonen för konkurs pga att dom inte har tillräckligt med anställda?
350 000 personer är en oerhörd stor siffra.
Du råkar inte veta hur många som totalt sitter i fängelse?
Se på anledningarna till att de ska utvisas, så kommer du att se att endast en minoritet av dessa har stadiga jobb. Laglydiga invandrare som rättar sig efter våra seder & lagar, som respekterar att de givits en ny chans i ett nytt land & är tacksamma över det, är välkomna hit.
Hur många som idag sitter på svenska anstalter/fängelser vet jag inte säkert, det beror också på om man räknar in de sk "öppna" anstalterna samt ungdomsanstalter.
En ren gissning, sammanlagt..
15 000-20 000?
Om man bara ser till rena fängelser med hårdare bevakning, så är det nog inte fler än 5000-6000 inspärrade i genomsnitt/dag.
Det jag vet är iaf att våra fängelser är överfulla, så överpackade att det t.o.m kommit fram att brottslingar döms till kortare eller mildare straff (villkorlig dom, samhällstjänst, "fotboja" som alla som döms till under 3 månader får mm) bara för att hela systemet inte ska braka ihop, och det är ju en skandal i sig.
Om vi för sakens skull säger att det är 20 000 som idag sitter inspärrade (medräknat alla nivåer av anstalter) så är den största delen där under kortare tid än ett år, och med ständigt fullsatta fängelser så kan man ju lätt räkna ut, att under den senaste 10-årsperioden så har minst 200 000 personer suttit inspärrade. (bare with me here, hehe..) Om man då också räknar in alla med mildare straff som jag nämde, samt personer som avtjänar sina straff i sina hemländer, så är det inga vackra siffor i ett litet land som Sverige. Sedan finns det givetvis kvoten av återfallsförbrytare att ta hänsyn till.
Och värre blir det..
Och innan vissa personer börjar gråta över uteblivna källhänvisningar så kan jag återigen påpeka att detta är en kvalificerad gissning, inget annat.
March 11, 2003
C-J... wrote:
Och innan vissa personer börjar gråta över uteblivna källhänvisningar så kan jag återigen påpeka att detta är en kvalificerad gissning, inget annat.
Om det bara är en gissning, så behöver du inte skriva något alls. Jag har redan bett dig att inte skriva saker som du inte har teckning för. Alltså, håll käft, eller åk ut.
June 10, 2005
denstore wrote: [quote=C-J...]
Om det bara är en gissning, så behöver du inte skriva något alls. Jag har redan bett dig att inte skriva saker som du inte har teckning för. Alltså, håll käft, eller åk ut.
Och jag har bett dig att ta på dig rollen av en "riktig" moderator, istället för att bete dig som en gråtfärdig barnunge. Lite information; läs lite av den nyare inläggen i denna forumsdelen, så kanske du kommer att märka att ganska mycket kritik har framförts mot hur moderatorer på denna sajten utför sitt jobb. Speciellt när regler verkar gälla vissa, medans andra ken bete sig & skriva hur j-a illa som helst, utan att något görs.
Om du är ute efter att vinna enkla poäng hos den resterande delen av synkroniserade antimensor, så gör för all del det, men du kommer aldrig att gå segrande ur en argumentation mot mig, eller någon annan heler för den delen, sålänge du fortsätter komma med verbala påhopp som 10-åringar kan värja sig mot.
Sluta nu komma med dessa tomma hot om en "ban" & gör något åt det istället. Dock vet vi väl alla att det bara är den enkla vägen ut för dig själv, iomed att du inte har något annat att komma med. Det vettigaste för dig, om än patetiskt & fegt, är att banna mig, då slipper du iaf att ständigt göra bort dig med dina pinsamma påhopp via pm:s & inlägg.
Läs dessutom igenom inläggen de senaste 2 veckorna, så kommer du att inse att jag fick ta emot rejält mycket skit av vissa personer (inklusive dig), innan jag gav upp & gav svar på tal.
Put your money where your mouth is, big boy.
March 11, 2003
C-J... wrote: [quote=denstore][quote=C-J...]
Och jag har bett dig att ta på dig rollen av en "riktig" moderator, istället för att bete dig som en gråtfärdig barnunge. Lite information; läs lite av den nyare inläggen i denna forumsdelen, så kanske du kommer att märka att ganska mycket kritik har framförts mot hur moderatorer på denna sajten utför sitt jobb. Speciellt när regler verkar gälla vissa, medans andra ken bete sig & skriva hur j-a illa som helst, utan att något görs.
Om du är ute efter att vinna enkla poäng hos den resterande delen av synkroniserade antimensor, så gör för all del det, men du kommer aldrig att gå segrande ur en argumentation mot mig, eller någon annan heler för den delen, sålänge du fortsätter komma med verbala påhopp som 10-åringar kan värja sig mot.
Sluta nu komma med dessa tomma hot om en "ban" & gör något åt det istället. Dock vet vi väl alla att det bara är den enkla vägen ut för dig själv, iomed att du inte har något annat att komma med. Det vettigaste för dig, om än patetiskt & fegt, är att banna mig, då slipper du iaf att ständigt göra bort dig med dina pinsamma påhopp via pm:s & inlägg.
Läs dessutom igenom inläggen de senaste 2 veckorna, så kommer du att inse att jag fick ta emot rejält mycket skit av vissa personer (inklusive dig), innan jag gav upp & gav svar på tal.
Jag förstår inte vad det är med dig egentligen? Tror du att det är av feghet vi inte har bannat ditt fula tryne från forumet? Den som har kommit med flest påhopp här på forumet på sista tiden är ju just du. När det gäller pinsamhet toppar du listan, då du hitintills inte har lyckats frambringa ett enda uns av fakta, utan bara spridit din mundiaré på forumet.
Oroa dig inte för att du skall få fortsätta med ditt skitbeteende. Det kommer att ta slut. Om det blir genom att vi bannar din röv, och alla andra idioter, som gnäller om det, eller om vi förbjuder politiska inlägg igen, det har ju mindre betydelse. Vi slipper ditt skitsnack i alla fall.
February 4, 2003
Jag förstår frustrationen hos vissa också C-J. För det är väldigt svårt att argumentera mot dig när du inte har någon källa för dina påståenden. Hur ska en diskussion fungera egentligen när ingen kommer med FAKTA?
Det går liksom inte. Uttalanden måste byggas på fakta, annars är det ingen diskussion, utan att propagandacenter.
Jag säger inte att du har fel, för jag har inte läst allt du skrivit. Jag har skrivit en tråd själv där jag uttrycker min åsikt. MEN jag tycker du ska vara försiktig att skriva siffror som du inte kan backa upp och "berätta dom som någon slags sanning". Det är som sagt inget propagandacenter.
Jag förstår frustrationen hos dig av att du får hot emot dig. Men jag vill bara poängtera att jag förstår Denstore och alla med! Och jag hyser stor respekt mot dom! För det verkar lite på dig som att du "vill göra rovolt" på NH-forumet. Så stort tycker inte jag det är.
Det har klumpit ut en del tråkiga saker ur vissas tangentbord. (även moderatorer). Men vi har ingen RÄTTIGHET att vara här. Och om de vill och ber dig framföra BEVIS/KÄLLA så har de all rätt att göra det för att undvika ett propagandacenter. Fast de kanske gör det på fel sätt, men jag vet inte, de kanske bad vänligt först? (orkkar inte kolla)
För övrigt borde tråden låsits för länge sen. Min egen åsikt.
God natt
June 10, 2005
denstore wrote: [quote=C-J...][quote=denstore][quote=C-J...]
Jag förstår inte vad det är med dig egentligen? Tror du att det är av feghet vi inte har bannat ditt fula tryne från forumet? Den som har kommit med flest påhopp här på forumet på sista tiden är ju just du. När det gäller pinsamhet toppar du listan, då du hitintills inte har lyckats frambringa ett enda uns av fakta, utan bara spridit din mundiaré på forumet.
Oroa dig inte för att du skall få fortsätta med ditt skitbeteende. Det kommer att ta slut. Om det blir genom att vi bannar din röv, och alla andra idioter, som gnäller om det, eller om vi förbjuder politiska inlägg igen, det har ju mindre betydelse. Vi slipper ditt skitsnack i alla fall.
Om jag inte missminner mig så var det du som inte ville fortsätta våran debatt via pm, trots att jag insisterade. Så att tråden har spårat ur, är till största delen pga dig själv, samt dina medmoderatorer som favoriserar & inte har en aning om vad allmänna regler innebär.
Du snackar ständigt om fakta & källhänvisningar, jag har, trots min begränsade ålder (28) haft en hel del erfarenheter som jag knappast kan ange källa till, det betyder dock inte att det inte stämmer. Forum är till för att debattera, argumentera & byta åsikter med varandra, menar du att du har faktabaserade bevis på allt du skriver? Senast i den här tråden så antyder du att jaghar ett fult tryne, kan jag få en källhänvisning på det, tack?
Inte?
Jag är trött på att bygga glashus åt dig, när du hela tiden incisterar på att ha sönder dem.
September 16, 2002
C-J... wrote: Forum är till för att debattera, argumentera & byta åsikter med varandra, menar du att du har faktabaserade bevis på allt du skriver?
Vi postar roliga länkar och bilder också! :bgrin:
C-J... wrote: Jag är trött på att bygga glashus åt dig, när du hela tiden incisterar på att ha sönder dem.
Du måste vara född i ett växthus, så ofta som du nämner dessa glashus. 😮
1 Guest(s)