Min syn på invandring invandrare.|Page 16|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min syn på invandring invandrare.
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
sp_UserOfflineSmall Offline
925950
July 24, 2005 - 12:32 am
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=Kizo]Du måste vara född i ett växthus, så ofta som du nämner dessa glashus. 😮

Fattar du vilket jobb det är, att bygga ett??

Nope, byggde dock ett fågelhus av glasspinnar en gång. Det var ca: 2dm brett och 1dm högt. På taket fanns det t.o.m en skjutlucka som man kunda öppna för att hälla i mer frön.
Fast... Jag var så dum så jag inte använda vattensäkert trälim när jag gjorde det, så jag kan inte använda det utomhus, än hur fint det blev. cry

zoohoomoo
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 52
925983
July 24, 2005 - 2:38 am
sp_Permalink sp_Print

"Förbjudet med politiska avatarer" ?? woh ska den här inte låsas? 🙄

C-J gå och prata med en vägg om dina politiska åsikter, det här är en dator forum o relaterade saker, långt ifrån POLITIK. Skicka dina förslag till statsministern istället. Om du tycker han är värdelös starta ett eget parti och se hur långt du kommer? Får du 1 röst (tveksamt) , så har du fått en ny vän? Så slipper du prata med väggen 😎 .

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
925984
July 24, 2005 - 2:51 am
sp_Permalink sp_Print

zoohoomoo wrote: "Förbjudet med politiska avatarer" ?? woh ska den här inte låsas? 🙄

C-J gå och prata med en vägg om dina politiska åsikter, det här är en dator forum o relaterade saker, långt ifrån POLITIK. Skicka dina förslag till statsministern istället. Om du tycker han är värdelös starta ett eget parti och se hur långt du kommer? Får du 1 röst (tveksamt) , så har du fått en ny vän? Så slipper du prata med väggen 😎 .

zoohoomoo (intressant namn att skriva ned, känner mig lite kränkt) jag tror du gick lite vilse när du försökte trycka dig fram här i forumet. Det råkar nämligen vara så att du hämnade i allmänt-delen, här talas det om all mellan himmel och jord. Vill du ha specifikt dator-relaterade trådar prova de 8-9 första forumsavdelningarna.

Hur som helst så verkar politik vara ett ganksa hett samtalsämne här då denna tråd nu är uppe i 13 sidor (kanske 5-6 om man drar bort alla meningslösa personangress och dagistjäbbel).

zoohoomoo
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 52
925985
July 24, 2005 - 3:02 am
sp_Permalink sp_Print

Snack om politik har förbjudits och allt skitsnack om politik skapar kaos, vilket vissa inte kan hantera. Spårar ur som sagt. På vilket sätt är du kränkt? Lite skumt då C-J ska få skiten för all hat och kritik mot folkgrupper och religioner.

Edit: Skrev in mig på din döda person lista? Isåfall Good Luck.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
926002
July 24, 2005 - 8:33 am
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=Delph1]

Var för övrigt den första att konfrontera C-J i hans uttalande om islam, men har gett upp i försöken att föra en debatt då detta visat sig omöjligt.
//Andreas

Du säger att det är omöjligt att föra en debatt med mig, samtidigt som du själv har skrivit bland annat;

"Ja då får jag väl bara hoppas du får så trevligt vid nästa träff med kompisarna, dricker arisk mjöd och lyssnar på högläsning av Mein kampf ... "

Om du hade ett glashus, så ligger det i spillror nu.

I brist på bättre ord så....pinsamt

Än en gång missar du totalt. Detta skrevs efter jag gav upp en seriös debatt och försökte föra en seriös debatt. Om jag nu hade ett glashus så hade jag slagit sönder det i frustration för länge sedan...

//Andreas[/b]

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
926041
July 24, 2005 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=C-J...][quote=Delph1]

Var för övrigt den första att konfrontera C-J i hans uttalande om islam, men har gett upp i försöken att föra en debatt då detta visat sig omöjligt.
//Andreas

Du säger att det är omöjligt att föra en debatt med mig, samtidigt som du själv har skrivit bland annat;

"Ja då får jag väl bara hoppas du får så trevligt vid nästa träff med kompisarna, dricker arisk mjöd och lyssnar på högläsning av Mein kampf ... "

Om du hade ett glashus, så ligger det i spillror nu.

I brist på bättre ord så....pinsamt

Än en gång missar du totalt. Detta skrevs efter jag gav upp en seriös debatt och försökte föra en seriös debatt. Om jag nu hade ett glashus så hade jag slagit sönder det i frustration för länge sedan...

//Andreas[/b]

Det här var ditt första inlägg i debatten

Delph1 wrote:

:)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R

Du är inte helt olik den Muhammed du beskriver ändå. Du lever inte heller som du lär. Du tycker inte om folk som tycker olika och du försöker trycka ner dom som försöker yttra sig, etc. 😉

Detta beskriver vad du och andra håller på med rätt bra:

http://rutger.cjb.net/upload/files/jap-den.avi

//Andreas

Så att hävda att du försökte föra en seriös debatt, är ett lika stort skämt som du själv är.

Du gick in i diskussionen & beteddde dig som en präktig översittare utan argument, och sedan har du mage att säga att du försökte föra en seriös diskussion samtidigt som det var jag som inte gjorde det 🙄

Vad har du för ursäkt, alternativt, svar? .

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
926059
July 24, 2005 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: Det här var ditt första inlägg i debatten

[quote=Delph1]

:)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R :)R

Du är inte helt olik den Muhammed du beskriver ändå. Du lever inte heller som du lär. Du tycker inte om folk som tycker olika och du försöker trycka ner dom som försöker yttra sig, etc. 😉

Detta beskriver vad du och andra håller på med rätt bra:

http://rutger.cjb.net/upload/files/jap-den.avi

//Andreas

Så att hävda att du försökte föra en seriös debatt, är ett lika stort skämt som du själv är.

Du gick in i diskussionen & beteddde dig som en präktig översittare utan argument, och sedan har du mage att säga att du försökte föra en seriös diskussion samtidigt som det var jag som inte gjorde det 🙄

Vad har du för ursäkt, alternativt, svar? .

Att påstå att denna debatt startade i denna tråd är ju rätt missvisande. Denna är ju enbart en fortsättning på den förra tråden där jag hade en helt annat tonläge, men eftersom du så trångsynt snubblade på ner din egen väg byggd upp av illiusioner så ger man helt enkelt upp efter ett tag och man ilsknar till. Du lyssnar inte och du väljer selektivt ut folk för att trampa på och förnedra och jag har helt enkelt hållit din nivå.
Du har under din väldigt korta tid här på forumet lyckats dra med både mig och andra ner i skiten och totalt lyckats förstöra den någorlunda fina stämning som brukade råda här. Att det fanns en massa småungar med smygnazistiska åsikter härinne det har vi fått finna oss i, men de har antingen haft vettet att hålla dom för sig själva eller sprida dom på annat ställe eller så är som helt enkelt för fega för att yttra sig Du å din sida stoltserar istället med din dumhet, vilket gör att folk blir irriterande och minst sagt ledsna över det. Vi önskar inget hellre än ett samlat lungt forum där folk kan samlas och diskutera, men då ska det fan ske på sakliga grunder och med fakta hämtat ur verkligheten. Att man har personliga vinklingar är en sak, men att hitta på saker är en annan.

Är det jag som sitter utan argument dessutom? Du har från första början inte presenterat någonting som stöder det du säger. Jag har inga problem med att håna dig som du beter dig. Jag kallade dig för vad något tolkade som nynazist och det står jag för. För det är precis vad du är när du ilsket och som en räddhare ser ner på andra folk. Och om det är någon som behöver komma ner från sin höga tron är det du. Sverige är inget jävla überland och inte heller något land på väg mot någon satans undergång. Den statistik jag presenterade har du inte ens brytt dig om att kommentera

Denna tråd startades och utvecklades när jag sov och jobabde och när jag kom hem märkt jag att de flesta andra i crew redan sagt vad jag ville ha sagt och jag passade på att göra mig rolig över dig när du gjorde bort dig ... igen. Något många härinne råkat ut för iofs. Om man beter sig så illa och nästan medvetet försöker bryta ner något som tagit år och dar att bygga då blir man bara ledsen. För det var en jävligt trevlig stämning härinne förut, men sen dök du och din åsikter upp...

//Andreas

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
926073
July 24, 2005 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

Kan ni inte ge er? Det här är bara löjligt.

skiroy - skramla lite med nycklarna så där sexigt som bara du kan. 🙂

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
926077
July 24, 2005 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: För det var en jävligt trevlig stämning härinne förut, men sen dök du och din åsikter upp...//Andreas

Jag hoppas stämningen finns kvar efter denna diskussion. För mig är det lite som Smirnoff skapade en tråd om igår. Datorn är ingen hobby längre, utan ett verktyg. Ett verktyg för att göra sådant jag inte kan göra med mina kompisar och vänner. Jag gillar att hänga i Allmänt, visst det finns mycket bättre "icke datorinriktade" sidor som är mer lämpade för den biten egentligen. Men jag började här på grund av mitt datorintresse och finns kvar på grund av "tillvaron" vi har här. Man vet liksom på något sätt vilka alla av er är. Samtidigt läser jag lite av "Köpguiden", "Köp sälj", "Bärbart" och "Kringutrustning" forumen.

Det känns säkert som om mycket har förstörts de senaste dagarna för crew och er moderatorer. Synd att det första CTRL blandannat ser är det han just ser efter en skön vistelse ute.

Problemet är väl just det du Delph1 beskriver att ni inte låste tråden, utan istället fortsatte med "dagisnivå" där man försökte göra bort C-J genom skarpa kommentarer om inte alltid relevanta saker. Visst ni var trötta på hans "sanningar" som han försökte framställa, men lås tråden då istället. Vissa människor kommer aldrig ge upp. man har ju en åsikt, och den förändras inte så starkt. Sen är kanske mycket missförstånd, och just nu är det en diskussion om "individen" mer än topicen.

Men detta ville jag bara säga att jag hoppas ni tillåter "politiks diskussion" finnas kvar. Det finns så mycket som blir otillåtet direkt om ni förbjuder det. Man kanske skulle göra ett underforum till ALLMÄNT där man kunde ta trådar som denna (innan den spårade ut GIVETVISS) så att de som vill läsa Aftonbladet, sköna flash länkar osv. kan hänga ostört. Men givetviss förstår jag också er frustration.....

Tråkigt detta. Men tycker tråden bör låsas, vilket jag sagt ett par gånger. Ni kommer ingen vart ändå.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
926079
July 24, 2005 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer nu att göra ett litet test. Många personer kommer kanske
bli lite putt på mig så så får det bli. Har införskaffat en hel låda med lås
och är inte rädd att använda dom.

LÅS #1

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 222
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL