Min syn på invandring invandrare.|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min syn på invandring invandrare.
C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
sp_UserOfflineSmall Offline
923336
July 19, 2005 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: [quote=KorSpo]Japp håller med dig till 110%...det här landet har gått förlorat. Den sittande regeringen borde anklagas för landsförräderi. Att bara skyffla in invandrare utan att tänka på konsekvenserna.

Droppen kom idag att de j**la mördarna släpptes lösa. En polare kände killen ifråga så det känns oxå lite personligt. Farsan körde lite för fort på motorvägen förra veckan, kan nämnas att han aldrig under de 32 åren han haft körkort varit inblandad i en enda olycka. Han fick ändå böter. Invandrarjävlarna som säkert varit kriminella hela deras uppväxt och hoppade sönder huvudet på en oskyldig 29-åring släpptes på fri fot. Vart fan är det här landet påväg?

Varför vågar då ingen svensk då utala sig "negativt" ?

Svenskar är fega stackare utan civilkurage, och om någon skulle våga opponera sig (som mig t.ex), så blir han direkt kallad rasist eller nazist av den resterande delen av mähän & lallare.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
923340
July 19, 2005 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Japp håller med dig till 110%...det här landet har gått förlorat. Den sittande regeringen borde anklagas för landsförräderi. Att bara skyffla in invandrare utan att tänka på konsekvenserna.

Droppen kom idag att de j**la mördarna släpptes lösa. En polare kände killen ifråga så det känns oxå lite personligt. Farsan körde lite för fort på motorvägen förra veckan, kan nämnas att han aldrig under de 32 åren han haft körkort varit inblandad i en enda olycka. Han fick ändå böter. Invandrarjävlarna som säkert varit kriminella hela deras uppväxt och hoppade sönder huvudet på en oskyldig 29-åring släpptes på fri fot. Vart fan är det här landet påväg?

"invandrarjävlar" - bra ordval
"säkert varit" - ser att du håller koll på faktan

Din farsa bröt mot lagen, ska han få gå fri för att han är svensk? HAHA
Är dom friade är dom inte skyldiga.

mvh
Alvin Trokic - invandrare som "säkert" har våldtagit småtjejer och bara är ute och slåss

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
923341
July 19, 2005 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Sedan det här med att invandrare rånar/stjäl osv tror jag beror på att dom hamnar i "gäng".
Om man istället skulle blanda dem med svenskarna så tror jag det skulle bli bättre.
Men då måste ju också svenskarna acceptera dem.

En sak är att en del väljer att flytta till områden där dom har sina landsmän.

Dom gör ett omedvetet val att hamna utanför den svenska gemenskapen för att dom vill känna tryggheten av siina landsmän.

Vet mer än en familj i norra delen av landet som ansetts som tokiga för att dom inte ahr velat flytta till envandrartäta förorter där deras landsmän bor.

Och då dyker frågan upp, varför vill dom bo där?

Är det vi Svenskar som är dåliga på att släppa in dom, eller vad?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
923344
July 19, 2005 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: En sak som är ganska intressant ang den ständiga debatten om att man är rasist så fort man tycker att invandrare i Sverige beter sig illa; Jag har aldrig hört någon säga något ont of t.ex Japaner eller Kinseser? De är väl lika exotiska, kulturellt och geografiskt avlägsna som Araber, Sydamerikaner, öststatare & Nordafrikaner?

Det kan inte vara så att just dessa sköter sig näst intill exemplariskt & därför inte ses som en negativ influens i det svenska samhället?

Det kan inte vara så att de andra inte sköter sig like bra över lag, och därmed får en rättvisande negativ stämpel på sig?

Det skulle ju kunna ha något att göra med att det inte har kommit hit några outbildade, förföljda, misshandlade och fattiga kineser och japaner? De kineser och japaner som finns i sverige är här för att forska eller arbeta. De har inte kommit hit som flyktingar utan resurser.

Men dock skall man självklart ställa krav på alla som kommer hit. Det är detta som är grunden till de problem som vi har idag. Man ställer helt enkelt för lite krav på assimilering. Idag tror såväl media som politiker att integration och "mångkultur" är lösningen på alla problem. Tyvärr är inte detta fallet. Om man skall ha en integration, måste den var balanserad. Den integrationspolitik som har förts i sverige de senaste 25 åren har inte handlat om annat än att svensken skall anpassa sig efter invandrarna, då det helt uppenbart borde vara tvärt om.
Kulturell särart skall självklart ha sin plats i samhället, men samtidigt måste svenska lagar och svenska sociala regler vara den gängse normen.
Och hur skall man kunna få en acceptans för den svenska kulturen, när hela kultureliten och nomenklaturan ständigt bespottar den?
Dock kan man fråga sig hur fasen någon kan tro att att man skall lyckas få våra invandrare att acceptera svensk kultur, om man som du bespottar deras?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
923351
July 19, 2005 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:
Svenskar är fega stackare utan civilkurage, och om någon skulle våga opponera sig (som mig t.ex), så blir han direkt kallad rasist eller nazist av den resterande delen av mähän & lallare.

Du blir inte kallad rasist för att du opponerar dig. Du blir kallad rasist för att du framför rasistiska åsikter.....

PooSlice
Medlem
Forum Posts: 193
923353
July 19, 2005 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=PooSlice][quote=C-J...]En sak som är ganska intressant ang den ständiga debatten om att man är rasist så fort man tycker att invandrare i Sverige beter sig illa; Jag har aldrig hört någon säga något ont of t.ex Japaner eller Kinseser? De är väl lika exotiska, kulturellt och geografiskt avlägsna som Araber, Sydamerikaner, öststatare & Nordafrikaner?

Det kan inte vara så att just dessa sköter sig näst intill exemplariskt & därför inte ses som en negativ influens i det svenska samhället?

Det kan inte vara så att de andra inte sköter sig like bra över lag, och därmed får en rättvisande negativ stämpel på sig?

Ojojoj pojkvasker där, hur många japaner och kineser är flyktingar?

Läs "Ämnet" på tråden, om de är flyktingar eller inte, är inte relevant.

Det är väl extremt relevant, en flykting ifrån något mellanösternland som fått se sin familj och vänner bombade och sedan flyttas till sverige kan ju inte antas ha samma förutsättningar som en utbytesstudent ifrån japan.

obelix
Member
Medlem
923354
July 19, 2005 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: En sak som är ganska intressant ang den ständiga debatten om att man är rasist så fort man tycker att invandrare i Sverige beter sig illa

Jag har alldrig blivit kallad för rasist, inte ens när jag använt ordet svartskalle i invandrares närhet.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
923355
July 19, 2005 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väldigt lätt att peka ut problem men så länge du inte samtidigt levererar en lösning är det bara tomt gnäll som vilket keffo som helst kan skaka fram.

Att inte heller ha någon förklaring till problemens uppkomst gör det ju bara ännu mer innehållslöst.

Ska du komma med påståenden som ska ligga till grund för en debatt hänvisar man även till konkreta källor.

Ligger det alltid i viljan att t ex lära sig språket? Har du varit på en SFI kurs någon gång? Vems fel är det att majoriteten av våldtäkter begås av invandrare? Vad ges invandrare för möjligheter i Sverige?

C-J...
Medlem
923356
July 19, 2005 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=C-J...]En sak som är ganska intressant ang den ständiga debatten om att man är rasist så fort man tycker att invandrare i Sverige beter sig illa; Jag har aldrig hört någon säga något ont of t.ex Japaner eller Kinseser? De är väl lika exotiska, kulturellt och geografiskt avlägsna som Araber, Sydamerikaner, öststatare & Nordafrikaner?

Det skulle ju kunna ha något att göra med att det inte har kommit hit några outbildade, förföljda, misshandlade och fattiga kineser och japaner? De kineser och japaner som finns i sverige är här för att forska eller arbeta. De har inte kommit hit som flyktingar utan resurser.

Ta t.ex Turkar som kommer hit, bortse från kurder. De har inte varit inblandade i något krig, varken inbördes eller utrikes, och den enda förföljelsen som torde ske där, är väl de som hänger sig åt en annan religion än Islam. Hur kommer det sig att de beter sig så otroligt mycket värre än just Japaner & Kineser?

And den andra delen av ditt inlägg, så måste jag vara trött... för det var nog den första gången vi iaf låg på ungefär samma färdriktning åsiktsmässigt.

Anyhow, jag ska kolla igenom tråden imorgon igen, jag kan mycket väl ha sett fel.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
923361
July 19, 2005 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Kolla tillexempel på NSF och liknande.
Varifrån kommer deras pengar till vapen?
Jo bankrån, varifrån kommer vapnen? Jo militären.
Hur mycket annat olagligt sysslar inte dom med?

En invandrare som flyr från kriget "har inget val".
Dom kommer till Sverige, får en viss slant.
Vi kan inte genast bara "ge" dem ett arbete.
Först måste dom lära sig språket osv.

Sedan det här med att invandrare rånar/stjäl osv tror jag beror på att dom hamnar i "gäng".
Om man istället skulle blanda dem med svenskarna så tror jag det skulle bli bättre.
Men då måste ju också svenskarna acceptera dem.

Dem ska vara glada att dem ens får komma hit. Är vi snälla och släpper in dem ska de väll endå följa våra lagar?
Om jag själv hade varit i krig och skulle bli insläppt i ett annat land så skulle 'råna och mörda' vara det sista jag skulle tänka på men det finns en svaghet med Sverige och det är att vi är alldeles för snälla.
Våra straff är ju patetiska. Inte undra på att det är lockande att inte följa lagarna när våra lagar ser ut som de gör. Hade vi varit hårdare så tror jag inte folk hade ens vågat göra som de gör. I Thailand avrättar de folk öppet på gatan om de inte följer lagarna exempelvis. Där lever dem på turister, det är inte ofta en Svensk inte sköter sig där.

Så istället för att klaga på allting varför tar inte folk möjligheterna att studera t.ex. ?
Bidragen finns det ju gott om, haha :D.

obelix
Member
Medlem
923363
July 19, 2005 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=denstore][quote=C-J...]En sak som är ganska intressant ang den ständiga debatten om att man är rasist så fort man tycker att invandrare i Sverige beter sig illa; Jag har aldrig hört någon säga något ont of t.ex Japaner eller Kinseser? De är väl lika exotiska, kulturellt och geografiskt avlägsna som Araber, Sydamerikaner, öststatare & Nordafrikaner?

Ta t.ex Turkar som kommer hit, bortse från kurder. De har inte varit inblandade i något krig, varken inbördes eller utrikes, och den enda förföljelsen som torde ske där, är väl de som hänger sig åt en annan religion än Islam. Hur komer det sig att de beter sig så otroligt mycket värre än just Japaner & Kineser?

And den andra delen av ditt inlägg, så måste jag vara trött... för det var nog den första gången vi iaf låg på ungefär samma färdriktning åsiktsmässigt.

Anyhow, jag ska kolla igenom tråden imorgon igen, jag kan mycket väl ha sett fel.

Man behöver inte ha krig i sitt hemland för att vara förföljd och riskera tortyr.

hade en bekant på en skola som hade rätt hårresande historier att berätta, han kom inte från ett krigsdrabbat land (kommer inte ihåg var han kom ifrån längre).

Lika väl hade jag en annan kompis som kom från Iran, han hade inte upplevt kriget på nära håll, men had hade blivit grovt torterad.
han hade psyket att klara av sina upplevelser med adekvat hjälp.

Men han berättade även om bekanta som kom samtidigt som inte hade kraft/ork att behandla det dom upplevt, och en del upplevde dessutom att deras familj splittrades när deras fru ville ha skiljsmässa helt plötsligt.

Jag försvarar inte dom som blir kriminella, jag menar bara att det kan finnas bakomliggande orsaker till det hela.

Det är tex helt fel att det bara är krigsdrabbade som drabbas av posttraumatisk stress.

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
923364
July 19, 2005 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Lösningen är tämnligen enkel. En restriktiv invanringspolitik. "De" har taiget över Malmö, har vänner som flyttar till värmland med argument "Flyktigarna har inte kommit så långt upp"

Egentligen borde jag skriva något mer i denna tråden men jag är ofantligt trött på det hela.

Och idag, läsa att de åtalade (som erkänt att de sparkat) i Marcus Gabrielsson-fallet släpptes. Ska bli mycket intressant att läsa dommen.

Skriver mer imorgon.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
923365
July 19, 2005 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Det är väldigt lätt att peka ut problem men så länge du inte samtidigt levererar en lösning är det bara tomt gnäll som vilket keffo som helst kan skaka fram.

Att inte heller ha någon förklaring till problemens uppkomst gör det ju bara ännu mer innehållslöst.

Ska du komma med påståenden som ska ligga till grund för en debatt hänvisar man även till konkreta källor.

Ligger det alltid i viljan att t ex lära sig språket? Har du varit på en SFI kurs någon gång? Vems fel är det att majoriteten av våldtäkter begås av invandrare? Vad ges invandrare för möjligheter i Sverige?

Lösning: Hårdare lagar, mindre resurser för invandring.
Eller låter det för rasistiskt?

hawkie
Member
Medlem
923366
July 19, 2005 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=denstore][quote=C-J...]En sak som är ganska intressant ang den ständiga debatten om att man är rasist så fort man tycker att invandrare i Sverige beter sig illa; Jag har aldrig hört någon säga något ont of t.ex Japaner eller Kinseser? De är väl lika exotiska, kulturellt och geografiskt avlägsna som Araber, Sydamerikaner, öststatare & Nordafrikaner?

Ta t.ex Turkar som kommer hit, bortse från kurder. De har inte varit inblandade i något krig, varken inbördes eller utrikes, och den enda förföljelsen som torde ske där, är väl de som hänger sig åt en annan religion än Islam. Hur komer det sig att de beter sig så otroligt mycket värre än just Japaner & Kineser?

Visar ju hur lite du egentligen vet eftersom du inriktar dig på just turkar.

Att vara kristen i ett land där islam är i majoritet är som att vara invandrare i Sverige. Nä juste, du fattar ju inte hur det är.

Det är mycket fientlighet mot andra religioner, mycket mobbing och utfrysning. Tänk dig själv att dina barn nekas gå i skola, du nekas handla i en affär, dina ägodelar blir vandaliserade osv. Tyvärr så blir det så även fast du flyttat några gånger, då flyttar du givetvis till ett land där förutsättningarna är lite bättre, eller hur?

Flytta till Danmark vet jag ta korspo med dig, där finns det inga invandrare och dom som kommer blir utsparkade direkt. En kompis kompis sa detta till mig så det måste vara sant. Har även läst det på internet. Ta dig gärna an tid att läsa och svara på mina inlägg.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
923367
July 19, 2005 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Men dock skall man självklart ställa krav på alla som kommer hit. Det är detta som är grunden till de problem som vi har idag. Man ställer helt enkelt för lite krav på assimilering. Idag tror såväl media som politiker att integration och "mångkultur" är lösningen på alla problem. Tyvärr är inte detta fallet. Om man skall ha en integration, måste den var balanserad. Den integrationspolitik som har förts i sverige de senaste 25 åren har inte handlat om annat än att svensken skall anpassa sig efter invandrarna, då det helt uppenbart borde vara tvärt om.
Kulturell särart skall självklart ha sin plats i samhället, men samtidigt måste svenska lagar och svenska sociala regler vara den gängse normen.
Och hur skall man kunna få en acceptans för den svenska kulturen, när hela kultureliten och nomenklaturan ständigt bespottar den?
Dock kan man fråga sig hur fasen någon kan tro att att man skall lyckas få våra invandrare att acceptera svensk kultur, om man som du bespottar deras?

Kan bara hålla med!

Hauk
Member
Medlem
923373
July 19, 2005 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo, vad gör en restriktiv invandringspolitik med de redan befintliga problemen du beskriver?

Det kanske stoppar dom från att komma ända upp till Norrland och republiken, men de befintliga problem som beskrivs blir väl inte lösta, eller?

EDIT: Det där kan ju även du fundera på Cezar. Sen var det väl inte ditt jobb att leverera lösningen heller.

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
923375
July 19, 2005 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Jag håller med CJ och KorSpo, men orkar inte skriva ett eget inlägg till debatten. Godnatt på er.

Jag säger (skriver) samma sak.

hawkie
Member
Medlem
923378
July 19, 2005 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=Hauk]Det är väldigt lätt att peka ut problem men så länge du inte samtidigt levererar en lösning är det bara tomt gnäll som vilket keffo som helst kan skaka fram.

Lösning: Hårdare lagar, mindre resurser för invandring.
Eller låter det för rasistiskt?

mindre resurser?! Läser du inte trådarna, det är just därför vi har problem. Invandrare som bara dumpas i ett samhälle och ska leva normalt, jobba, betala skatt osv.

Hårdare lagar, ja men vad har det med just invandringen att göra?

C-J...
Medlem
923386
July 19, 2005 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Det är väldigt lätt att peka ut problem men så länge du inte samtidigt levererar en lösning är det bara tomt gnäll som vilket keffo som helst kan skaka fram.

1: Gav jag inte en lösning?

2: Gav jag inte en förklaring?

3: Källhänvisning till vad? Mina högst personliga åsikter? Okej, här kommer en källa; C-J.... nöjd?

"Vems fel är det att majoriteten av våldtäkter begås av invandrare?"

Självklart är det svenskarnas fel, vi har inte insett att det är en stor ära att bli våldtagen eller misshandlad, jag vägrar iaf att erkänna att det är invandrarnas fel! 🙄

"Vad ges invandrare för möjligheter i Sverige?"

Med tanke på att det utövas positiv särbehandling & att människor med annan etnicitet kvoteras in på både arbetsmarknaden & till diverse utbildningar, så torde jag säga att de ges minst lika bra möjligheter som oss svenskar. Att en stor del sedan inte tar den chansen, är inte mitt problem.

Hauk
Member
Medlem
923387
July 19, 2005 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror Hawkie har beskrivit problemet ganska bra för er nu.

Varför är invandringen inte ett lika enormt problem i Holland? Dom har mer än oss.

Segregering och en totalt undermålig integrations politik orsakar problemen. Inte turkar och irakers förmåga att anpassa sig efter samhällen.

Vi kan väl vara överens om detta tror jag; Brottsligheten är mycket högre i förorter där folk har dåligt med pengar, taskiga hemförhållanden etc. Hade det sett annorlunda ut om det enbart bott svenskar där på lika villkor?

Varför tror ni invandrare begår fler brott när det är dom som till majoriteten hamnar där? Man lär inte dom svenska, man anpassar inte deras utbildningar och erbjuder noll integrering. T om här i norrland har vi vissa stadsdelar som har namn som t ex "lilla bosnien". Hur integrerade tror ni dom blir av att komma till ett nytt bosnien?

Många här går i skolan och vet väl att det går ca en lärare på 25-30 elever. Hur lätt tror ni undervisningen blir för en som kommer som helt ny till landet? Vad har dom för möjligheter till fortsatt utbildning?

Arbetslöshet och låg utbildning bidrar till kriminalitet. Det ska väl heller inte behöva diskuteras?

EDIT:

1. Nej, du får gärna klippa ut den.
2. Ja, baserad på ogrundad fakta och spekulationer.
3. Det var inte det enda du baserade ditt inlägg på.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 173
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL