March 11, 2003
C-J... wrote:
Ta t.ex Turkar som kommer hit, bortse från kurder. De har inte varit inblandade i något krig, varken inbördes eller utrikes, och den enda förföljelsen som torde ske där, är väl de som hänger sig åt en annan religion än Islam. Hur kommer det sig att de beter sig så otroligt mycket värre än just Japaner & Kineser?
Läs igen. De kineser och japaner som har kommit hit, har gjort det av egen fri vilja. De kommer för att skaffa sig en utbildning, oftast inom teknologi. De är från de övre klasserna, och har antagligen aldrig eller väldigt sällan utsats för förtryck.
Turkar som kommer hit gör det p.g.a. av den rätt ohållbara situation de lever i under dess regerings förtryck. Turkiet är en förtryckarstat av högsta dignitet. Oavsett om du är turk eller inte, så är inte Turkiet något trevligt ställe om du inte hör till de privilegierade klasserna. De flesta turkar som kommer till Sverige är bönder eller lågutbildade arbetare. Det är en oerhörd skillnad. Hade vi tagit hit motsvarande sorts människor från kina, så hade effekten blivit densamma.
January 28, 2004
Sveriges flyktingpolitik är totalt misslyckad och kommer man från ett krigsområde så är det inte konstigt om man inte beter sig som normala människor i Sverige. Det är inte kineser som kommer hit(dvs invandrare) som tar jobben som någon påstod utan kineserna i kina som konkurrerar ut västerländska industrijobb.
June 10, 2005
Hauk wrote: Jag tror Hawkie har beskrivit problemet ganska bra för er nu.
Varför är invandringen inte ett lika enormt problem i Holland? Dom har mer än oss.
Segregering och en totalt undermålig integrations politik orsakar problemen. Inte turkar och irakers förmåga att anpassa sig efter samhällen.
Vi kan väl vara överens om detta tror jag; Brottsligheten är mycket högre i förorter där folk har dåligt med pengar, taskiga hemförhållanden etc. Hade det sett annorlunda ut om det enbart bott svenskar där på lika villkor?
Varför tror ni invandrare begår fler brott när det är dom som till majoriteten hamnar där? Man lär inte dom svenska, man anpassar inte deras utbildningar och erbjuder noll integrering. T om här i norrland har vi vissa stadsdelar som har namn som t ex "lilla bosnien". Hur integrerade tror ni dom blir av att komma till ett nytt bosnien?
Många här går i skolan och vet väl att det går ca en lärare på 25-30 elever. Hur lätt tror ni undervisningen blir för en som kommer som helt ny till landet? Vad har dom för möjligheter till fortsatt utbildning?
Arbetslöshet och låg utbildning bidrar till kriminalitet. Det ska väl heller inte behöva diskuteras?
EDIT:
1. Nej, du får gärna klippa ut den.
2. Ja, baserad på ogrundad fakta och spekulationer.
3. Det var inte det enda du baserade ditt inlägg på.
1: Läs min ursprungliga post i denna tråden
2: Läs min ursprungliga post i denna tråden
3: Läs min ursprungliga post i denna tråden
January 20, 2002
hawkie wrote: [quote=Cezar][quote=Hauk]Det är väldigt lätt att peka ut problem men så länge du inte samtidigt levererar en lösning är det bara tomt gnäll som vilket keffo som helst kan skaka fram.
Att inte heller ha någon förklaring till problemens uppkomst gör det ju bara ännu mer innehållslöst.
Ska du komma med påståenden som ska ligga till grund för en debatt hänvisar man även till konkreta källor.
Ligger det alltid i viljan att t ex lära sig språket? Har du varit på en SFI kurs någon gång? Vems fel är det att majoriteten av våldtäkter begås av invandrare? Vad ges invandrare för möjligheter i Sverige?
Lösning: Hårdare lagar, mindre resurser för invandring.
Eller låter det för rasistiskt?
mindre resurser?! Läser du inte trådarna, det är just därför vi har problem. Invandrare som bara dumpas i ett samhälle och ska leva normalt, jobba, betala skatt osv.
Hårdare lagar, ja men vad har det med just invandringen att göra?
hawkie wrote: [quote=Cezar][quote=Hauk]Det är väldigt lätt att peka ut problem men så länge du inte samtidigt levererar en lösning är det bara tomt gnäll som vilket keffo som helst kan skaka fram.
Att inte heller ha någon förklaring till problemens uppkomst gör det ju bara ännu mer innehållslöst.
Ska du komma med påståenden som ska ligga till grund för en debatt hänvisar man även till konkreta källor.
Ligger det alltid i viljan att t ex lära sig språket? Har du varit på en SFI kurs någon gång? Vems fel är det att majoriteten av våldtäkter begås av invandrare? Vad ges invandrare för möjligheter i Sverige?
mindre resurser?! Läser du inte trådarna, det är just därför vi har problem. Invandrare som bara dumpas i ett samhälle och ska leva normalt, jobba, betala skatt osv.
Hårdare lagar har att göra med dem invandrare som redan finns i Sverige inte med invandringen.
Haha. Svenskar betalar inte skatt då eller? Vi får ju betala mer skatt för att vi tar in så mycket folk till Sverige. Leva normalt? Lever vi Svenskar
i någon sorts överklass? Vi själva lider ju grymt av skatterna men det
ska inte beskyllas på invandrarna som redan finns i landet.
Det går knappt att driva ett eget företag i Sverige längre...
Jag skyller absolut inte på invandrare i landet utan på den dåliga regeringen.
Ändå för guds skull, de som finns här, är det inte bättre att få någonstans att bo än att försöka stjäla och mörda. Det finns ju goda möjligheter för dem att studera, visserligen tar det några år...
Att inte ta in fler invandrare tycker jag är rätt men att skylla på dem som redan finns i Sverige är att ta i. Det tror jag mycket folk gör också p.g.a det hat som finns för att Sverige är så hårt drabbat. Man vill helt enkelt ha någonting att skylla på när så mycket folk inte sköter sig idag.
Har jag på något av mina inlägg uttryckt mig att invandrarna är problemet i sig så har jag uttryckt mig fel. Jag är trots allt inte lika duktig på att debattera som många här inne är.
Jag vill höra vad moderatorerna tycker att vi ska göra åt invandringen.
Tror ni det funkar att vi tar in lika mycket som vi tidigare har gjort?
September 5, 2001
Eftersom allt du säger baseras på din åsikt är diskussionen rätt meningslös då du verkar sakna opartiska källhänvisningar. Inte för att jag kräver det, sådann källa finns inte. Eller ska du hänvisa till info14? Det vore ju kalas om du gjorde det.
Som att diskutera om vilken färg en volvo gör sig bäst i, vi kommer ingenstans. Dock är din åsikt noterad, jag ska göra en tråd om vad jag tycker om ankor sen, stay tuned.
Edit: Ovanstående till CJ
June 10, 2005
hawkie wrote: Eftersom allt du säger baseras på din åsikt är diskussionen rätt meningslös då du verkar sakna opartiska källhänvisningar. Inte för att jag kräver det, sådann källa finns inte. Eller ska du hänvisa till info14? Det vore ju kalas om du gjorde det.
Som att diskutera om vilken färg en volvo gör sig bäst i, vi kommer ingenstans. Dock är din åsikt noterad, jag ska göra en tråd om vad jag tycker om ankor sen, stay tuned.
Kan jag få källhänvisning till ovanstående text? 🙄
Inte det?
Varför skriver du överhuvudtaget något om du inte har en källhänvisning?
Eller rättare sagt, varför gnäller du över att jag borde ha en för att styrka mina egna åsikter, när du själv inte har det?
Förstår du nu?
Eller ska jag fortsätta?
Stanna kvar i glashuset, så ska jag hämta några bautastenar till åt dig 😎
September 5, 2001
Cezar wrote: [quote=hawkie][quote=Cezar][quote=Hauk]Det är väldigt lätt att peka ut problem men så länge du inte samtidigt levererar en lösning är det bara tomt gnäll som vilket keffo som helst kan skaka fram.
Hårdare lagar har att göra med dem invandrare som redan finns i Sverige inte med invandringen.
Haha. Svenskar betalar inte skatt då eller? Vi får ju betala mer skatt för att vi tar in så mycket folk till Sverige. Leva normalt? Lever vi Svenskar
i någon sorts överklass? Vi själva lider ju grymt av skatterna men det
ska inte beskyllas på invandrarna som redan finns i landet.
Det går knappt att driva ett eget företag i Sverige längre...
Jag skyller absolut inte på invandrare i landet utan på den dåliga regeringen.
Ändå för guds skull, de som finns här, är det inte bättre att få någonstans att bo än att försöka stjäla och mörda. Det finns ju goda möjligheter för dem att studera, visserligen tar det några år...
Att inte ta in fler invandrare tycker jag är rätt men att skylla på dem som redan finns i Sverige är att ta i. Det tror jag mycket folk gör också p.g.a det hat som finns för att Sverige är så hårt drabbat. Man vill helt enkelt ha någonting att skylla på när så mycket folk inte sköter sig idag.
Har jag på något av mina inlägg uttryckt mig att invandrarna är problemet i sig så har jag uttryckt mig fel. Jag är trots allt inte lika duktig på att debattera som många här inne är.
Jag vill höra vad moderatorerna tycker att vi ska göra åt invandringen.
Tror ni det funkar att vi tar in lika mycket som vi tidigare har gjort?
Hårdare lagstiftning berör alla, inte bara invandrare. Eller menar du att man bara ska stifta lagar som berör invandrare.
Ja, alla betalar skatt och alla använder sig av den på ett eller annat sätt, varför den är hög eller låg finns det fler orsaker för än bara invandringen.
Hade man haft mer pengar / eller spenderat dom rätt hade man integrerat invandrarna mer. Mindre grupper ut till mindre städer, in på SFI, sen raka vägen till arbetsförmedlingen(! deras uppgift och hur dom löser den kan diskuteras väldigt mycket!!) Jag undrade bara vad du menade med hårdare lagar, vilka lagar är det du vill ska bli hårdare?
Och vad menar du med mindre resurser till invandringen? Kan vara allt från spränga Öresunds bron till att skära ner på utbildning och bidrag.
January 20, 2002
hawkie wrote: Eftersom allt du säger baseras på din åsikt är diskussionen rätt meningslös då du verkar sakna opartiska källhänvisningar. Inte för att jag kräver det, sådann källa finns inte. Eller ska du hänvisa till info14? Det vore ju kalas om du gjorde det.
Vem syftar du på? Tråden var väll från början en tråd där en person hade en åsikt?
Jag vill också se opartiska källor.
Visst, du kan ju få göra en tråd vad du tycker om ankor.
Det finns gott om trådar där folk säger sina personliga åsikter samt värderingar.
September 5, 2001
C-J... wrote: [quote=hawkie]Eftersom allt du säger baseras på din åsikt är diskussionen rätt meningslös då du verkar sakna opartiska källhänvisningar. Inte för att jag kräver det, sådann källa finns inte. Eller ska du hänvisa till info14? Det vore ju kalas om du gjorde det.
Inte det?
Eller rättare sagt, varför gnäller du över att jag borde ha en för att styrka mina egna åsikter, när du själv inte har det?
Förstår du nu?
Eller ska jag fortsätta?
Hur ska jag hänvisa till källa när jag konstanterar något(bygger detta på det som du redan skrivit), du startade väl tråden för att diskutera din åsikt, en åsikt som i mina ögon inte är acceptabel. Därför ställer jag motfrågor och försöker diskutera med dig varför du tycker som du gör...
Varför startade du ens tråden om du inte är villig att diskutera?
Att ställa en fråga till ett konstanterande är ju rätt märkligt, inte funderat på att lägga ner energi på annat som tex att svara på mina andra inlägg?
September 5, 2001
Cezar wrote: [quote=hawkie]Eftersom allt du säger baseras på din åsikt är diskussionen rätt meningslös då du verkar sakna opartiska källhänvisningar. Inte för att jag kräver det, sådann källa finns inte. Eller ska du hänvisa till info14? Det vore ju kalas om du gjorde det.
Vem syftar du på? Tråden var väll från början en tråd där en person hade en åsikt?
Jag vill också se opartiska källor.
Visst, du kan ju få göra en tråd vad du tycker om ankor.
Det finns gott om trådar där folk säger sina personliga åsikter samt värderingar.
Ex: https://www.nordichardware.se/forum/tips-p-bocker-vt118915.html
Fint, jag ger upp.
Intresseklubben har antecknat CJs åsikt, lycka till i valet!
January 20, 2002
hawkie wrote: [quote=Cezar][quote=Hauk]Det
TEXT
hawkie wrote: [quote=Cezar][quote=Hauk]Det är väldigt lätt att TEXT
TEXT
TEXT
Hårdare lagstiftning berör alla, inte bara invandrare. Eller menar du att man bara ska stifta lagar som berör invandrare.
Ja, alla betalar skatt och alla använder sig av den på ett eller annat sätt, varför den är hög eller låg finns det fler orsaker för än bara invandringen.
Hade man haft mer pengar / eller spenderat dom rätt hade man integrerat invandrarna mer. Mindre grupper ut till mindre städer, in på SFI, sen raka vägen till arbetsförmedlingen(! deras uppgift och hur dom löser den kan diskuteras väldigt mycket!!) Jag undrade bara vad du menade med hårdare lagar, vilka lagar är det du vill ska bli hårdare?
Och vad menar du med mindre resurser till invandringen? Kan vara allt från spränga Öresunds bron till att skära ner på utbildning och bidrag.
Jag menar:
Hårdare lagar(då syftar jag på längre fängelsestraf) som berör alla, oavsett etniskt ursprung. Väldigt hårda straff så man verkligen
inte vågar bryta mot lagar och lagarna ska röstas fram med hjälp av demokrati (nu blandas politik in *suck*). Då tror jag många skulle skärpa
sig, för det finns även Svenskar som bryter mot lagen...
Att inte inte ta in invandrare menar jag med att inte ta in invandrare så
länge vi inte har råd med det och inte kan ge de samma möjligheter.
Att istället för att släppa in dem kan vi hänvisa till andra länder...
Jo vi alla betalar skatt och invandringen är en stor faktor till det hela.
Källa
Invandringen kostar miljarder; närmare bestämt 267 MILJARDER (Lars Jansson, Mångkultur eller välfärd, 2002).
Hoppas du fick svar på det du frågade...
EDIT:
Siffran är betydligt högre idag eftersom det där är för 3 år sedan :cy:.
June 10, 2005
hawkie wrote: [quote=C-J...][quote=hawkie]Eftersom allt du säger baseras på din åsikt är diskussionen rätt meningslös då du verkar sakna opartiska källhänvisningar. Inte för att jag kräver det, sådann källa finns inte. Eller ska du hänvisa till info14? Det vore ju kalas om du gjorde det.
Inte det?
Förstår du nu?
Eller ska jag fortsätta?
Hur ska jag hänvisa till källa när jag konstanterar något(bygger detta på det som du redan skrivit), du startade väl tråden för att diskutera din åsikt, en åsikt som i mina ögon inte är acceptabel. Därför ställer jag motfrågor och försöker diskutera med dig varför du tycker som du gör...
Varför startade du ens tråden om du inte är villig att diskutera?
Att ställa en fråga till ett konstanterande är ju rätt märkligt, inte funderat på att lägga ner energi på annat som tex att svara på mina andra inlägg?
Du insåg uppenbarligen inte att min förra post till dig var ironisk? *suck* För att informera på ett något mer rakt sätt, hur menar du att jag ska kunna ge en källhänvisning till en post som uteslutande är baserad på högst personliga åsikter?
Därför skrev jag exakt samma sak till dig, när du också skrev ett åsiktsbaserat inlägg, och nu kommer du än en gång och gnäller om samma sak igen??
Exakt vad är det du inte förstår?
Min åsikt är för dig inte acceptabel, men vad har det med källhänvisning att göra? Ställ motfrågor eller försök att motbesvisa mig, men dra inte upp vad jag har använt för källor, iomed att källan är jag själv?
Förstår du nu?
Om inte så ta det via pm[/b]
January 12, 2004
C-J... wrote:
Du insåg uppenbarligen inte att min förra post till dig var ironisk? *suck* För att informera på ett något mer rakt sätt, hur menar du att jag ska kunna ge en källhänvisning till en post som uteslutande är baserad på högst personliga åsikter?Därför skrev jag exakt samma sak till dig, när du också skrev ett åsiktsbaserat inlägg, och nu kommer du än en gång och gnäller om samma sak igen??
Min åsikt är för dig inte acceptabel, men vad har det med källhänvisning att göra? Ställ motfrågor eller försök att motbesvisa mig, men dra inte upp vad jag har använt för källor, iomed att källan är jag själv?
Förstår du nu?
Du bygger din åsikt på något, och du tar även upp tex BRÅ och hänvisar till olika siffror.
Jag antar att det är bla detta som en del vill ha källor på.
June 10, 2005
obelix wrote: [quote=C-J...]
Du insåg uppenbarligen inte att min förra post till dig var ironisk? *suck* För att informera på ett något mer rakt sätt, hur menar du att jag ska kunna ge en källhänvisning till en post som uteslutande är baserad på högst personliga åsikter?Därför skrev jag exakt samma sak till dig, när du också skrev ett åsiktsbaserat inlägg, och nu kommer du än en gång och gnäller om samma sak igen??
Förstår du nu?
Du bygger din åsikt på något, och du tar även upp tex BRÅ och hänvisar till olika siffror.
Jag antar att det är bla detta som en del vill ha källor på.
Om jag tar upp BRÅ, så har du väl en källa där, inte sant?
Ang siffrorna du syftade på, menade du kostnaden för invandrarpolitiken eller den procentuella andelen kulturberikare i svenska fängelser?
Läs inlägget en gång till, så har du svaren till både dessa där.
September 12, 2001
C-J... wrote: [quote=skiroy]Att det sedan är väldigt intressant att se PM som C-J.. har skrivit visar att han dessvärre inte riktigt är så vältalig som han vill ge sken av.
Att skriva en massa okvädningord gör knappast saken bättre kan jag säga.
Ursäkta???
Nu vet jag iaf vad höjden av sten-i-glashus-kastning innebär, du har härigenom min rätt att publicera det jag skrivit i pm:s, var så goda, sedan kan du samtidigt lägga in vad du själv (eller om det var en annan moderator) skrivit till mig!
Om du ska fara med lögner, så backa iaf upp dom. Gasen i botten, du har min tillåtelse.
Edit: Det var denstore som briljerade med sina språkkunskaper genom att bland annt kalla mig för j**la idiot.
Jag ser gärna att du bemöter mitt första inlägg i tråden och tänker över lite mer noga innan du skriver i fortsättningen.
Men jag kan alltid ta och peka på några punkter i din argumentation som brister kraftigt.
# Du vinklar ditt inlägg kraftigt och vill ge sken av att alla problem löser sig om vi kastar ut alla icke i sverige födda människor.
#Du debatterar på en nivå som inte belyser den övriga problematiken som finns i vårt samhälle. ( kontentan av dina inlägg, ut med dom så löser sig allt. )
# Du inser inte att det finns fler faktorer än invandrare i denna debatt och bemöter inte det heller.
#Du vägrar kategoriskt att bemöta inlägg av andra där dom faktiskt ställer vettiga frågor till dig men du väljer att bortse från det och envetet hålla fast vid din mycket förenklade frågeställning. Och det dessutom att framförhålla dig som främsta "källa".
June 10, 2005
skiroy wrote: [quote=C-J...][quote=skiroy]Att det sedan är väldigt intressant att se PM som C-J.. har skrivit visar att han dessvärre inte riktigt är så vältalig som han vill ge sken av.
Ursäkta???
Nu vet jag iaf vad höjden av sten-i-glashus-kastning innebär, du har härigenom min rätt att publicera det jag skrivit i pm:s, var så goda, sedan kan du samtidigt lägga in vad du själv (eller om det var en annan moderator) skrivit till mig!
Om du ska fara med lögner, så backa iaf upp dom. Gasen i botten, du har min tillåtelse.
Edit: Det var denstore som briljerade med sina språkkunskaper genom att bland annt kalla mig för j**la idiot.
Jag ser gärna att du bemöter mitt första inlägg i tråden och tänker över lite mer noga innan du skriver i fortsättningen.
Men jag kan alltid ta och peka på några punkter i din argumentation som brister kraftigt.
# Du vinklar ditt inlägg kraftigt och vill ge sken av att alla problem löser sig om vi kastar ut alla icke i sverige födda människor.
#Du debatterar på en nivå som inte belyser den övriga problematiken som finns i vårt samhälle. ( kontentan av dina inlägg, ut med dom så löser sig allt. )
# Du inser inte att det finns fler faktorer än invandrare i denna debatt och bemöter inte det heller.
#Du vägrar kategoriskt att bemöta inlägg av andra där dom faktiskt ställer vettiga frågor till dig men du väljer att bortse från det och envetet hålla fast vid din mycket förenklade frågeställning. Och det dessutom att framförhålla dig som främsta "källa".
1: Var har jag skrivit att alla problem försvinner om vi kastar ut alla utlandsfödda invånare? En stor del av problemen skulle iaf minska radikalt, men det är inte hela lösningen, och jag har aldrig heller påstått det. *besvarad*
2: Jag är trådskaparen, och valde att belysa just detta problem, inte alla andra som finns i vårt samhälle, om du är intresserad av att diskutera något annat ämne så ska jag inte stå i vägen, men jag som trådskapare borde väl själv få bestämma vad jag vill & är intresserad av att diskutera, inte sant? *besvarad*
3: Debatten handlar om invandrare & vår invandrarpolitik, om du anser att det finns fler faktorer som borde diskuteras inom ramen av detta ämne, så får du utveckla det resonemanget först. *besvarad*
4: Nämn någon av dessa "vettiga frågor" som jag har missat. Tråden har exploderat & närmar sig nu 4 sidor, där de flesta av inläggen avser mig, jag kan mycket väl ha missat något, men mig veterligen så har jag besvarat det mesta som jag anser vara meningsfullt & legitimt till att börja med. *besvarad*
Edit: nu på fjärde sidan.
May 3, 2004
skiroy wrote: Att det sedan är väldigt intressant att se PM som C-J.. har skrivit visar att han dessvärre inte riktigt är så vältalig som han vill ge sken av.
Nu vet jag inte hela historien och kanske fått det om bakfoten men om du använder dina admin rättigheter till att söka igenom C-Js skickade meddelanden och använder grammatiken i dessa emot honom i en diskussion om något helt annat så tycker jag du är ganska så fel ute...
Att moderatorer ska kunna läsa "privata" meddelanden på detta forum är väl knappast till för att ni ska sänka folk i diskussioner.
June 10, 2005
KorSpo wrote: [quote=skiroy]Att det sedan är väldigt intressant att se PM som C-J.. har skrivit visar att han dessvärre inte riktigt är så vältalig som han vill ge sken av.
Nu vet jag inte hela historien och kanske fått det om bakfoten men om du använder dina admin rättigheter till att söka igenom C-Js skickade meddelanden och använder grammatiken i dessa emot honom i en diskussion om något helt annat så tycker jag du är ganska så fel ute...
Att moderatorer ska kunna läsa "privata" meddelanden på detta forum är väl knappast till för att ni ska sänka folk i diskussioner.
Har ingen större tilltrö till dessa två moderatorer efter vad jag läst här under min korta tid på forumet. Jag har t.o.m givit mitt medgivande till att publicera dessa pm de syftar på här på forumet. De har givit sken av att jag antingen ska ha brister i språket, eller ha använt onödigt ovårdat språk, iomed att detta inte har skett, så är jag mycket mån om att dessa pm läggs ut här till allmän beskådning, för att bevisa höjden av skitsnack som levererats i detta sammanhang.
Jag har skrivit att en av moderatorerna var en lallare & hycklare, om det skulle vara ett ovårdat språk, så kan jag lätt vända på skeppet geom att lägga ut alla runda ord som jag har fått utstå genom dessa pm.
Tack för mig & god natt.
March 9, 2004
läste inte allt men ville bara säga att svenskar är nötskal :), var på marknad i dag och folk är fan helt vilse i huet 😛 iaf här nere i söder. snacka inte om hur dom kör bil. Sen är svenskar helt fega dom, t:ex bensinepriserna bara höjs helatiden men en vanlig svensk bara sotoppar nävarna i fickorna och håller käften medans i alla andra länder blir der uppror om dom höjer bensinen med 0,01öre.
Ville bara göra mig lite hörd angånede det 😉
January 17, 2002
Jag orkar inte läsa igenom tråden helt och hållet, men det som slår mig är att jag inte förstår var dessa rasistanklagelser mot C-J kom ifrån? Att han spyr ut populistisk dynga... Jag menar, va?
Jag tror att varför ni går på som ni gör är eftersom ni tar hans ord lite för bokstavliga och inser inte att han fokuserat lite för mycket på vad invandrare ställer till med, jag tror det är säkert att anta att han liksom oss andra inte går med några villfarelser om att invandrare är roten till all ondska, däremot kan jag hålla med om att de ställer till alldeles för mycket.
Försök att inse att folk inte alltid menar precis vad de skriver, bara för att man inte nämner positiva saker eller förklarar varför det blir som det blir så betyder det inte att man inte är så extremistisk som man verkar. Ni måste lära er att tillskriva vissa basegenskaper till människor ni diskuterar med, som man inte ens ska behöva framhäva för att de ska göra sig förstådda.
Tex, skriver jag "Jag anser att invandrare skapar brottslighet" så måste ni även förstå att jag inte menar ALLA invandrare och att vi svenskar också kan, ingen människa vid sina sinnens fulla bruk har sådana extrema åsikter.
Men likt förbannat så om jag skriver det så kommer genast minst 10 moralpoliser och skriar och vrålar om hur jag kan vara så blåögd och tror direkt att jag är någon sorts psykopatisk Mini Hitler.
Både C-J och hans opposition gör fel i det här fallet. Jag tror inte C-J är hälften så extremistisk som han framstår, och oppositionen har för mycket ångvält i blodet för att se det. C-J Kan däremot framföra sina åsikter på ett klarare sätt och inte sätta sig ner och fokusera enbart på det negativa.
Jag är trött och jag är lätt påtänd, får återkomma imorgon och se om jag väckt vägvärket eller ej med nån miss.
3 Guest(s)