Min syn på invandring invandrare.|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min syn på invandring invandrare.
Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
sp_UserOfflineSmall Offline
923447
July 20, 2005 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: [quote=skiroy]Att det sedan är väldigt intressant att se PM som C-J.. har skrivit visar att han dessvärre inte riktigt är så vältalig som han vill ge sken av.

Att skriva en massa okvädningord gör knappast saken bättre kan jag säga.

Nu vet jag inte hela historien och kanske fått det om bakfoten men om du använder dina admin rättigheter till att söka igenom C-Js skickade meddelanden och använder grammatiken i dessa emot honom i en diskussion om något helt annat så tycker jag du är ganska så fel ute...

Att moderatorer ska kunna läsa "privata" meddelanden på detta forum är väl knappast till för att ni ska sänka folk i diskussioner.

Håller med. Det är fegt och ovesäntligt. Usch fy!

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
923448
July 20, 2005 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

Underligt att folk verkligen letar saker i andras inlägg som kan kanske betyda en annan sak om man vrider och vänder lite på det för att kalla dem rasister och diverse andra saker fast de inte skrivit något som pekat åt det hållet.
Dessa trådar väcker mycket ilksa verkar det som.

Själv har jag många invandrar polare några har vart i sverige hela sina liv medans andra bara något år.
Så rasist är jag inte men jag måste hålla med trådskaparen att många problem skulle minska om gjorde som finland när det gäller ämnet.

Vi har stor arbetslöshet i sverige, i den lilla sketna hålan jag bor i går det inte att få jobb i längre. Så att setill att alla invandrare får jobb går bara inte inte ens de som har haft släckt här i generation har ju jobb nuförtiden.

Någon sa att det är svårt för många invandrare att få jobb, ja det stämmer för det företaget jag jobbar på ( som snart flyttar till ungern) så sköter de sig inte alls, vi har nog 10-15 st som inte har svenskt ursprung men alla har svenskt medborgarskap.
De käftar emot de högre stående personerna när det ska göras något "varför ska jag göra det" sådana saker kommer hela tiden, de är rent av lata fast alla har delad arbetsuppgift och får göra lika mycket.
Detta gäller inte alla då jag har sett andra som verkligen tar jobben seriöst och gör sitt yttersta för att det ska bli så bra som möjligt.

Även så nämdes det något att det är svårt att lära sig svenskan och göra sig förstådd här i sverige, vi hadde ne kille från ryssland och en tjej från estland i klassen under 8an- 9an. Vi var runt 20 personer i klassen och det tog 1 år för killen från ryssland att lära sig svenska som var helt aceptabel och 2 år för tjejen.
Bara de försöker så är det inte så himmla svårt men vill de inte släppa folk inpå sig och försöka skaffa polare så går det inte då blir de dessa "nya bosnien" områden som någon sa, det ligger lika mycket på deras axlar som på våra att göra något åt dethär men väldigt många håller sig undan och skiter i det verkar det som.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
923450
July 20, 2005 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=skiroy]Att det sedan är väldigt intressant att se PM som C-J.. har skrivit visar att han dessvärre inte riktigt är så vältalig som han vill ge sken av.

Att skriva en massa okvädningord gör knappast saken bättre kan jag säga.

Ursäkta???

Nu vet jag iaf vad höjden av sten-i-glashus-kastning innebär, du har härigenom min rätt att publicera det jag skrivit i pm:s, var så goda, sedan kan du samtidigt lägga in vad du själv (eller om det var en annan moderator) skrivit till mig!

Om du ska fara med lögner, så backa iaf upp dom. Gasen i botten, du har min tillåtelse.

Edit: Det var denstore som briljerade med sina språkkunskaper genom att bland annt kalla mig för j**la idiot.

OK, då kör vi väl då:

C-J... wrote: [quote=denstore][quote=C-J...][quote=denstore][quote=C-J...]Jag har redan påpekat detta upprepade gånger, men eftersom du inte verkar ha snappat upp det & sedan tar tillfället i akt att komma med personangrepp i en tråd som sedan "lämpligt nog" låses, så säger jag det igen.

Min källhänvisning till ett flertal av mina poster är koranen själv, läs den & du kan själv se vad människan (tveksamt) muhammed sysslade med.

Eller du kanske är som alla andra tragiska "know it all´s" som behöver en internetlänk för att kunna läsa?

Än en gång, det är uppriktigt pinsamt att en person som har titeln "moderator" tillåts ägna så stor tid åt att ägna sig åt personagrepp.

Du är ju direkt dum. Jag har läst delar av koranen, bibeln och 40 poäng religionshistoria, och ingenstans framkommer det att Mohammed bevisligen skulle vara mördare och våldtäktsman, så som du påstår i tråden. Inte heller behöver jag någon idiotisk länk till internet. Ge mig en hänvisning till en seriös bok eller skrift, som styrker det du påstår. Internetlänkar är för skitsnackare och idioter. Du påstår att det här är allmänt kännt, vilket bara betyder att du har hört det. Likaså påstår du att du är påläst i ämnet, men ändå kan du inte ge EN ENDA KÄLLANGIVELSE på dyngan du sprider på forumet där jag är ansvarig för att det skall hållas ordning och reda. Du är en jävla idiot om du tror att det här kommer att "öppna ögonen" på folk. Det du gör är precis motsatsen. Du ger "anti-rasisterna" ett bollträ för att fortsätta sitt experimenterande med det mångkulturella samhället. Du är så jävla korkad att man nästan häpnar över att det finns såna idioter.

När det gäller personangrepp så var det faktiskt du som öppnade den dörren. Om du inte kan tåla kritik, så skall du nog inte käfta.

Jag skrev svaret innan jag visste att tråden var låst. Jag har redan besvarat detta i en annan tråd, och om du vill kritisera det, så skriv i den.

/Magnus

Var har jag skrivit "jävla idiot" eller något liknande, till en annan person här inne? Citera mig gärna om du hittar en sådan mening.

Var har jag sagt att det skulle stå att muhammed var en mördare & våldtäktsman i koanen? Det står att han gifte sig med en flicka vid namn aisha som var 6 år vid det tillfället, han fullbordade sedan äktenskapet när hon vanr antingen 8 eller 9, det råder delade meningar om det, hur som helst är det ju ett klart tecken på pedofili.

När jag får tid & lust längre fram, så ska jag skriva en tråd med alla motsägelser & illgärningar, beskrivna i koranen.

Tills dess, så ska jag ge dig ett litet förslag; Försök att argumentera utan att kalla dina motdebattörer för diverse okväljningsord, så kanske du framstå som lite mer seriös, i dagsläget så gör du tyvärr inte det. Snarare som en obstinat barnunge som inte får sin vilja igenom.

De här plockade jag upp i tråden:

"Det känns så otroligt patetiskt att folk som dig kan komma med de mest korkade argument, bara för att inte framstå som politiskt inkorrekta eller negativt inställda till något, hur idiotiskt det än må vara.

Om något, så är det väl ni lallare & hycklare som torde ses som byfånar, som inte förstår bättre.

Det var ett konstaterande utan logik eller seriositet, därav kan man utläsa din egen brist på kunskap & erfarenhet i området. Om du ska blanda dig i en diskussion, så bemöda dig iaf att ha en egen åsikt, istället för att bara följa raden av yxskaft som om & om igen dänger skallen i idiotplanket.

Jag tycker nog att du ska lämna psykologiska utvärderingar & din syn på mig åt dem som har kompetens att så göra, nu har du bara lyckats med konststycket att hamna i kategorin "vi som bär dumstrutar"."

Dessa förolämpningar och idiotförklaringar är inte det värsta du håller på med. Du förlämpar folk genom att nedvärdera dempå grund av deras religion eller härkomst. Det är tiofallt värre än något annat, och borde i sig själv vara tillräckligt för få alla att förakta dig för all framtid.
Men inte nog med det. Du hävdar saker som det inte finns en gnutta belägg för, och när folk helt rakt ber om källor till denna mundiaré, då blir du bara ännu mera svajjig och vag i dina argument. Om du inte förstår hur man använder källangivelser, då kanske du borde läsa på detta lite innan u postar i fortsättningen. Varje gång du kommer att posta något skit i fortsättningen, så kommer du att bli ombedd att styrka detta med trovärdiga källor, och om du inte lyckas få frm dem, då tar vi bort inläggen.

Oavsett om Koranen säger att Mohammed skulle ha gift sig med en 6-åring, så gör det honom inte till pedofil. Inte heller är det bevisat, vilket du hävdade, att han faktiskt gjorde det. Koranen är, precis som alla andra religösa skrifter en samling av myter, och lika lite som att Jesus gick på vatten, eller att Odens häst hade 8 hovar, kan man säga att Mohammed "bevisligen var både massmördare, analfabet, pedofil & dessutom galen, och som vars religion strikt enligt koranen faktiskt säger att man ska antingen konvertera eller döda alla "otrogna" (taget från ditt eget inlägg).

När det kommer till barnsligt beteende, så har du slagit i taket de sista dagarna. Ingenting du har hävdat har du kunnat finna belägg för, och sen blir du upprörd över att någon säger emot dig. Du tror du är duktig på att snacka, och det kanske går hem på lekis, men du framstår, som jag har sagt förut, som en idiot. Inget annat än en dåligt påläst rättshaverist, som har sökt sig till ett hårdvaruforum, i tron att du skall kunna hävda dig i en intellektuell debatt. Lägg ner innan någon läxar upp dig på riktigt.

Uttrycken var generella, läs igenom inlägget igen. Dessutom, skmake på dessa två förolämpningar

1: Din jävla idiot
2: Lallare

"Oavsett om Koranen säger att Mohammed skulle ha gift sig med en 6-åring, så gör det honom inte till pedofil"

Förklara dig tack, den där meningen får mig att må illa.

(På detta kan jag svara det mest självklara. Giftermål är inte samma sak som pedofili. Historien är full av giftermål som inte har ett endaste dugg med sexualitet att göra. Likaså skriver du själv att det som står i Koranen inte är skrivet av Mohammed själv, utan av efterträdare. Och för att ytterligare klargöra vad jag menar om det här, så finns det direkta felaktigheter i de flesta religösa skrifter. Om jag inte minns fel, så finns det ett par personer i gamla testamentet som blir flera hundra år gamla, och kvinnor som blir gravida vid 80 års ålder. Hur gammal flickan var är ganska otydligt efter 1400 års omtolkningar av texten. Att bokstavstolka är idiotiskt oavsett vilken historisk text vi pratar om.

Likaså är det intressant att se att C-J.. anser det bättre att förolämpa alla och envar, än att hålla sig till en person. Inte för att han gjorde det ena, utan faktiskt både och. Eller rättare sagt, tre av de exempel jag gav var tydligt riktade till person, och inte generella uttalanden mot grupp)

Dock så ansåg jag att det började bli rätt så tröttsamt att försöka få någon så tjurskallig att ens försöka inse vad han själv har skrivit, så svarade jag inte detta, utan konversationen som har följt därefter lyder så här:

denstore wrote: Den som använder ordet "lallare" är överhuvudtaget inte värd att besvaras.
Dock så kan jag skymfa dig om du vill.

Varpå C-J.. svarade:

C-J... wrote: Du har rätt, att kalla någon för "jävla idiot" är självklart mer acceptabelt 🙄

Du är fri att göra precis vad du vill, men min egen högst personliga åsikt, är att som moderator borde man föregå med gott exempel, inte bete sig som en rabiat enkelspårig översittare.

Nu kan du börja skymfa mig.

Och att inte anta en sådan invit vore helt mot allt vad jag står för, såväl som människa, och som de som har varit här lite längre än C-J vet om, även som moderator, så jag blev jag tvungen att göra honom till lags:

denstore wrote:
Du är urtypen för pöbel. En misslyckad tölp, som i ren desperation försöker hävda sig på andra, okända människors, bekostnad. Du har inte stake nog att ta itu med problemen själv, så du försöker uppvigla andra vilsna idioter till att göra ditt tarv. Du är lägre stående än en pedofil, för du hade antagligen försvarat honom om han höll med i dina åsikter. Slem, lort, avföring står högre upp i rang än dig. Avfälling, patrask och kräk passar bra. Du kanske borde byta namn....

Cezar
Member
Medlem
923451
July 20, 2005 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

zoddan wrote: läste inte allt men ville bara säga att svenskar är nötskal :), var på marknad i dag och folk är fan helt vilse i huet 😛 iaf här nere i söder. snacka inte om hur dom kör bil. Sen är svenskar helt fega dom, t:ex bensinepriserna bara höjs helatiden men en vanlig svensk bara sotoppar nävarna i fickorna och håller käften medans i alla andra länder blir der uppror om dom höjer bensinen med 0,01öre.

Ville bara göra mig lite hörd angånede det 😉

Vad menar du egentligen? Att vi borde göra uppror mot bensinskatten?

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
923453
July 20, 2005 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

hahahahhaahahaha, så fort jag läste titeln så fatta jag att det var CJ 😀

zoddan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
923454
July 20, 2005 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=zoddan]läste inte allt men ville bara säga att svenskar är nötskal :), var på marknad i dag och folk är fan helt vilse i huet 😛 iaf här nere i söder. snacka inte om hur dom kör bil. Sen är svenskar helt fega dom, t:ex bensinepriserna bara höjs helatiden men en vanlig svensk bara sotoppar nävarna i fickorna och håller käften medans i alla andra länder blir der uppror om dom höjer bensinen med 0,01öre.

Ville bara göra mig lite hörd angånede det 😉

Vad menar du egentligen? Att vi borde göra uppror mot bensinskatten?

JAAA 🙂 🙂 så vi "normala" kan åka mera V8 😛

Cezar
Member
Medlem
923456
July 20, 2005 - 12:40 am
sp_Permalink sp_Print

Gah. Trodde inte admins gjorde personangrepp på detta vis.

denstore
Member
Medlem
923457
July 20, 2005 - 12:53 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: Gah. Trodde inte admins gjorde personangrepp på detta vis.

Läste du inlägget egentligen? Eller sållade du bara fram det du ville läsa?
Om man följer C-J´s lilla karriär de senaste dagarna, så har han inte direkt skrädit med orden. Dock har han mage att bli upprörd då någon göra samma sak mot honom. Den som ger sig in i leken får leken tåla, heter talesättet.

Utöver det så skall folk veta att Skiroy inte alls har använt sina admin-rättigheter till att läsa någons PM. Jag kopierade skiten som C-J.. skickade till mig, då han blev sur när tråden där han började sitt hat-traggel om invandrare blev låst. Och nu tyckte han ju att det var OK att vi postade de PM:en, så jag tyckte inte det var mer än rätt att ni fick läsa vad som har skivits.

Dessutom så är det inte så mycket vad CJ.. skriver som gör mig förbannad. Det är hur han skriver det. De som känner mig vet att jag ser problem med såväl den arabiska kulturen av idag och Islams utveckling de senaste årtiondet, som Sveriges invandrarpolitik, och jag diskuterar det gärna.
C-J.. verkar dock tycka att det är helt OK att skymfa en hel religion och uttala sig nedsättande om folk från andra kulturer. När detta beteende blir kritiserat, då blir han stött och är först i ledet när det gäller förolämpningar. Om man vill diskutera saker såsom religion eller politik, så är det första man skall tänka på, att undvika argument utan belägg. C-J.. bara rapar ur sig sina åsikter, som om de vore fakta, och när folk ber om någon form av belägg för dessa uttalanden, då tvärvägrar han, och blir otrevlig. Han trampar folk på tårna, och blir upprörd när han får en öm tå själv.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
923458
July 20, 2005 - 1:04 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Jag orkar inte läsa igenom tråden helt och hållet, men det som slår mig är att jag inte förstår var dessa rasistanklagelser mot C-J kom ifrån? Att han spyr ut populistisk dynga... Jag menar, va?

Jag tror att varför ni går på som ni gör är eftersom ni tar hans ord lite för bokstavliga och inser inte att han fokuserat lite för mycket på vad invandrare ställer till med, jag tror det är säkert att anta att han liksom oss andra inte går med några villfarelser om att invandrare är roten till all ondska, däremot kan jag hålla med om att de ställer till alldeles för mycket.
Försök att inse att folk inte alltid menar precis vad de skriver, bara för att man inte nämner positiva saker eller förklarar varför det blir som det blir så betyder det inte att man inte är så extremistisk som man verkar. Ni måste lära er att tillskriva vissa basegenskaper till människor ni diskuterar med, som man inte ens ska behöva framhäva för att de ska göra sig förstådda.

Tex, skriver jag "Jag anser att invandrare skapar brottslighet" så måste ni även förstå att jag inte menar ALLA invandrare och att vi svenskar också kan, ingen människa vid sina sinnens fulla bruk har sådana extrema åsikter.
Men likt förbannat så om jag skriver det så kommer genast minst 10 moralpoliser och skriar och vrålar om hur jag kan vara så blåögd och tror direkt att jag är någon sorts psykopatisk Mini Hitler.

Både C-J och hans opposition gör fel i det här fallet. Jag tror inte C-J är hälften så extremistisk som han framstår, och oppositionen har för mycket ångvält i blodet för att se det. C-J Kan däremot framföra sina åsikter på ett klarare sätt och inte sätta sig ner och fokusera enbart på det negativa.

Jag är trött och jag är lätt påtänd, får återkomma imorgon och se om jag väckt vägvärket eller ej med nån miss.

Vem har kallat honom rasist?

@denstore hade jag skrivit samma sak som du, hade jag fått en varning?

Edit: Detta leder ingenstans, lås tråden istället så slipper vi massa tråkigheter, denna tråd handlar ju uppenbarligen inte om vad CJ tycker utan om hur han ska gå folk på nerverna. Lite fel att mucka gräl med dom som bestämmer CJ? Du vet hur man tar bort konton på NH va?

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
923459
July 20, 2005 - 1:04 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Läste du inlägget egentligen? Eller sållade du bara fram det du ville läsa?
Om man följer C-J´s lilla karriär de senaste dagarna, så har han inte direkt skrädit med orden. Dock har han mage att bli upprörd då någon göra samma sak mot honom. Den som ger sig in i leken får leken tåla, heter talesättet.

Han sa dumma saker så då sa ni dumma saker tillbaka för att.. det var han som började? När ni liks är i sandlådan kan du ju rycka han i hästsvansen också.

Seriöst, väx upp allihopa! :cy:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
923461
July 20, 2005 - 1:15 am
sp_Permalink sp_Print

Hugaligen..
När man börjar publicera "sanningar" och har sej själv som källhänvisning, då är det illa.
Det är ju bara att konstatera att du forfarande är en obstinat tölp utan något på fötterna.
Det beklagansvärda är ju att du gallrat fram en "pöbel" på NH, och då till största delen ungdomar.
Kan väl inflika att jag inte läst speciellt nogrannt all smörja du plitat ned, bara ögnat igenom ditt första inlägg och svept förbi resten.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
923472
July 20, 2005 - 2:02 am
sp_Permalink sp_Print
nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
923479
July 20, 2005 - 3:20 am
sp_Permalink sp_Print

Det är sorgligt att se detta... moralpoliser höger och vänster...

kan ni inte fokusera på det viktiga, försöka hitta en lösning i problemet, istället för att klaga på hans lösning.

Det lärde jag mig i skolan iallafall "har du ingen bättre idé att komma med så håll käft"

Väldigt elementärt tycker jag.

Förövrigt så tycker jag detta gått way out of line, och det ni moderatorer och oppositionen håller på med är direkta personangrepp.

sen att ni påstår att "C-J" tycker det är mer "okej" att angripa en folkgrupp än att angripa vanlig person, det tycker jag bara är vansinne, klart han kan attackera en grupp! han attackerar dom brottsliga invandrarna! inte alla invandrare... en poäng som ni mycket väl har läst förbi...

Tack o bock, nine a clock.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
923481
July 20, 2005 - 3:28 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Hugaligen..
När man börjar publicera "sanningar" och har sej själv som källhänvisning, då är det illa.
Det är ju bara att konstatera att du forfarande är en obstinat tölp utan något på fötterna.
Det beklagansvärda är ju att du gallrat fram en "pöbel" på NH, och då till största delen ungdomar.
Kan väl inflika att jag inte läst speciellt nogrannt all smörja du plitat ned, bara ögnat igenom ditt första inlägg och svept förbi resten.

Det enda du verkar kunna göra är att klaga, vet du det?.. lite synd.

Pöbel skulle jag nog inte vilja kalla det, men den utsatta gruppen, vi (ungdomar) är de som blir utsatta för hot, rån, våld,mord,våldtäkter,förstörda ägodelar, av denna grupp, nu säger jag inte att det bara är dessa personer, men det är ju en fet procentdel, och i göteborg där jag råkar vara bosatt, är det 85-90% våldsbrott av invandrare, då gissar jag förvisserligen friskt, men om jag utgår från vad min umgängeskrets har upplevt så är det 100%, men då det alltid finns en felmarginal så skriver jag istället 85-90%...

Synd att du är så inskränt och inte fattar att detta ÄR ett problem, inget vi sitter och hittar på!
Tro mig, jag önskar också det var så att jag satt o hitta på, men tyvärr, nu ser verkligen ut så här, och den är inte trevlig....

Synd att du inte vill lyssna säger jag bara, men det kommer väl en dag då du också blir påhoppad av 5 18-åriga killar med utländskt härstam som snackar chaddisvenska o ska "snitta" dig bara för att du är en "svenne" i "sverige" ... cry

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
923501
July 20, 2005 - 6:17 am
sp_Permalink sp_Print

"Invandrare" är överrepresenterade i brottsstatistiken, men detta återspeglas också i fängelserna. Det finns ingen slapphänthet mot "invandrare" som inte också finns mot svenskar.

Vi straffar de individuella brottslingarna, och så ska det vara. Synen som C-J framställer är att alla invandrare ska drabbas för att de som grupp är den största representanten för brott. För mig är det jämförbart med Schymans mansskatt. Det hjälper säkert oss x:e generationens svenskar, men på bekostning av oskyldiga "invandrare."

Vill vi minska brottsligheten hos invandrarna som grupp, då är det samhällets ansvar att ge förutsättningarna för intergration. Med samhälle menar jag inte bara staten, utan också företag och inte minst privatpersoners attityder.

Att det skulle vara en kulturell skillnad som bidrar till invandrarnas brottslighet kallar jag b***shit. Skillnaden i sig, det är en annan sak. Men det är jag som sagt övertygad är beroende av attityder, och inte inkompabilitet.

Vem Muhammed var tycker jag inte är direkt väsentligt för frågan, men diskutera frågan vidare om ni så önskar. Som denstore säger, lite källkritik och historisk medvetenhet kan vara ett bra verktyg.

calgar
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 183
923502
July 20, 2005 - 6:35 am
sp_Permalink sp_Print

fisk

(finns inget vettigare att tillägga i denna låga konversation)

denstore
Member
Medlem
923503
July 20, 2005 - 7:05 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:
@denstore hade jag skrivit samma sak som du, hade jag fått en varning?

Varför skulle du få en varning för att du postar en privat konversation, som den andre berörde uppmanar dig att posta?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
923510
July 20, 2005 - 7:25 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Massa text

Håller med.

Borde inte den bästa lösningen vara såhär?
Vi borde strypa invandringen och satsa på att integrera de invandrare vi redan har ordentligt för att möjligen senare öppna för mer invandring. Utöver det så vet vi ju alla att rättssytemet i det här landet fungerar sisådär, så en skärpning av detta hade oxå varit lämpligt.

Med andra ord borde regeringen sett till att vi inte tog emot massor med invandrare som landet inte var redo att hantera.
Jag tycker inte det är en hjälp att ta emot folk för att sedan slänga ihop dem i en betongförort och låta dem leva på socialbidrag (vilket naturligtvis inte alla invandrare gör, men många).

Sen angående invandrare och jobb, jag har varit med om båda varianterna. På ett ställe är det väldigt många kvinnor som jobbar, flera invandrare har väl på plats vägrat ta "order" av en kvinna.
Även en del andra problem.
Och som någon skrev förekommer ju varianten "Vi ska inte ha några balobas (fick jag till ordet rätt nu?). Det senare är något som absolut måste bort, arbetskraften från invandrarna behövs ju.

Jag har inte lyckats tolka var C-J säger att vi ska slänga ut alla invandrare? Jag kan ju ha missat det, isåfall får någon gärna peka på det.

ruf an
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
923522
July 20, 2005 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=CoLiC]Massa text

Bla bla...

Utöver det så vet vi ju alla att rättssytemet i det här landet fungerar sisådär, så en skärpning av detta hade oxå varit lämpligt.

Ja och det vet ju alla att strängare straff leder till lägre brottslighet
🙄 🙄 🙄

Titta bara på det stora landet i väster, USA.

Där har dom ju inga problem alls med kriminalitet 🙄

Det som krävs för att få ner kriminaliteten här är att vi återfår något av den moral som sedan länge tycks tillhöra en svunnen tid.

Jag menar väldigt grundläggande saker som inte verkar vara så självklara idag men var det tidigare. Ta misshandelsfallen exempelvis: Visst människor kan bli förbannade på varandra och göra upp genom att fajtas lite. Förr så räckte det med att man sopade ner den andre i marken så var det över. Nu verkar det vara ett måste att fortsätta sparka och hoppa på någon som ligger golvad.

En rejäääl moraloppsträckning är vad som behövs.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
923527
July 20, 2005 - 8:06 am
sp_Permalink sp_Print

ruf an wrote:
Ja och det vet ju alla att strängare straff leder till lägre brottslighet
🙄 🙄 🙄

mer text

Naturligtvis.
Men en skärpning i systemet skulle behövas. Plus mer resurser åt polisen

Få tillbaka lite gammal hederlig moral i folk vore bra, men hur löser vi det i praktiken?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL