Min syn på invandring invandrare.|Page 8|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min syn på invandring invandrare.
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
923926
July 20, 2005 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Varför blev den här tråden så populär på nolltid? Den skrevs för ett dygn sedan, redan så har över 130 pers svarat på den 🙂

Jag e mer förvånad över att bara e 6 sidor än så länge.
Sådana här ämnen skapar alltid jättediskussioner.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
923938
July 20, 2005 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:
De andra idioterna? Vilka?

Ge mig ett legitimt skäl till att jag borde bannas.

Allting är relativt, framgång också. Men om man ser till andelen positiva inlägg som jag mottagit i denna tråden och andra, så får jag nog säga att jag har lyckats ganska väl.

Men tack för omtanken 🙂

Svårt att läsa, eller? Men visst, jag är inte förvånad. Du verkar ju inte ens kunna läsa dina egna inlägg.

Du orde bannas för att du är ett troll, och för att du framför åsikter som inte är önskvärda på detta forumet. Svårare än så är det inte. Saken är inte att man inte får diskutera invandrarpolitik. Dock så bör man försöka göra det med en viss subtilitet, och kanske försöka låta bli den öppna rasismen. Det har du tyvärr inte lyckats med. Du borde bannas.

Jo, det ärju fantastiskt att du har lyckats få medhåll från ett par andra rättshaverister. Imponerande.......

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
923939
July 20, 2005 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: De andra idioterna? Vilka?

Allting är relativt, framgång också. Men om man ser till andelen positiva inlägg som jag mottagit i denna tråden och andra, så får jag nog säga att jag har lyckats ganska väl.

Men tack för omtanken 🙂

Klart att det finns skäl att banna dig.
Om jag anser att forumet mår bättre utan dig så är det skäl nog.

Framgång...vilken framgång pratar du om ?
Det är hur lätt som helst att framföra en billig och lättköpt argumentation med klara populistiskta drag. Det klarar vem helst.

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
923960
July 20, 2005 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=C-J...] De andra idioterna? Vilka?

Men tack för omtanken 🙂

Svårt att läsa, eller? Men visst, jag är inte förvånad. Du verkar ju inte ens kunna läsa dina egna inlägg.

Du orde bannas för att du är ett troll, och för att du framför åsikter som inte är önskvärda på detta forumet. Svårare än så är det inte. Saken är inte att man inte får diskutera invandrarpolitik. Dock så bör man försöka göra det med en viss subtilitet, och kanske försöka låta bli den öppna rasismen. Det har du tyvärr inte lyckats med. Du borde bannas.

Jo, det ärju fantastiskt att du har lyckats få medhåll från ett par andra rättshaverister. Imponerande.......

Jaha, jag ska bannas för att jag är ett troll? Ett troll i en tråd som jag själv skapat menar du? Om det är någon här inne som torde gå under den benämningen så är det du själv. Är jag rasist för att jag inte vill att Sverige ska gå under? Framför jag åsikter som inte är önskvärda på detta forumet? & vilka åsikter är det, att det är alldeles för många människor som härstammar från utomnordiska länder, i Sverige? Att en alldeles för stor del av dem dessutom beter sig som svin? Är det dessa åsikter som inte är önskvärda?

"Jo, det ärju fantastiskt att du har lyckats få medhåll från ett par andra rättshaverister"

Ett par stycken...jovisst 😮 wink

Om du nu dessutom anser att jag borde bannas, varför tar du då inte tag i det, och bannar min IP? Det ingår väl i din jobbspecifikation att banna dem som du anser ha brutit mot någon/några regler, och om du inte följer denna specifikation så fullföljer du helt enkelt inte dina arbetsuppgifter.[/b]

C-J...
Medlem
923964
July 20, 2005 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=C-J...]De andra idioterna? Vilka?

Men tack för omtanken 🙂

Det är hur lätt som helst att framföra en billig och lättköpt argumentation med klara populistiskta drag. Det klarar vem helst.

Alla kan framföra den, men om man ser till dessa 6-7 sidor som radats upp efter det ursprungliga posten, så kan vem som helst se att en stor del av personerna som varit delaktiga i tråden, hållt med om, om inte allt, så åtminstone en ganska stor del av det jag skrivit.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
923974
July 20, 2005 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

never underestimate the power of idiots in large numbers.

så är det. alltid tycker man att något är fel och man hittar alltid någon som tycker samma som sig själv någonstans. tillsammans så kan dessa bli starka och många men sammtidigt så tycker andra att de är idioter.

förresten vet ni vart ordet idiot kommer ifrån? jo grekland. Idiot var från början någon som inte förstod sig på staten.

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
923981
July 20, 2005 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=skiroy][quote=C-J...]De andra idioterna? Vilka?

Men tack för omtanken 🙂

Alla kan framföra den, men om man ser till dessa 6-7 sidor som radats upp efter det ursprungliga posten, så kan vem som helst se att en stor del av personerna som varit delaktiga i tråden, hållt med om, om inte allt, så åtminstone en ganska stor del av det jag skrivit.

Förvisso sant att du har fått en del medhåll.
Men jag antar att du är så pass smart att du inte tar den andelen medhåll, delat med antal sidor och drar ut en procentuell statistik över hur du anser att folket överlag tänker, eller har jag fel?
Största anledningen till medhållen är dessvärre ett problem som är ytterst vanligt. Dom som känner igen sig i en argumentation som dom normalt inte vågar dra igång själva är oftast väldigt modiga att följa efter så fort någon väl dragit igång den. Då som först vågar dom uttala sina åsikter. ( Är ju tex. sällan man ser en ensam Nasse stå med plakat och skrika)
Vidare så är det så att den stora majoriteten som anser att detta är en smörja som man alltför ofta får höra från mindre begåvade personer, inte ens orkar bemöda sig med att svara.
Allt efter principen, lyssnar jag inte på honom så tröttnar han snart och springer iväg och leker med nått annat.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
923986
July 20, 2005 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

Ja du C-J.. jag kan ju lugnt säga att jag inte håller med dej i dina slutsatser. Sverige behöver invandring, det har vi alltid gjort och kommer förmodligen även göra det i framtiden.

C-J...
Medlem
923998
July 20, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni som inte håller med, svara på dessa frågor.

1: Har Sverige tagit emot för många utomnordiska invandrare?

2: Har integrationen fungerat?

3: Stämmer det inte att utomnordiska (framför allt utomeuropeiska) invandrare är grovt överrepresenterade inom alla former av våldsbrott?

4: Borde inte Sverige hjälpa människor på plats, istället för att forsla dem över halva jorden där det blir en monumental kulturkrock för båda lägren?

5: Vad ska man göra åt människor med invandrarbakgrund som vägrar att låta sig assimileras in i det svenska samhället

6: Är det rättvist att pensionärer som arbetat i Sverige hela sina liv, ska leva i misär sina sista år, medans nysvenskar får birdag utan att göra ett skit?

7: Känns det okej att låta människor komma till Sverige, som sedan tackar för den utsträckta handen, genom att misshandla, våldta & mörda oss fega ynkryggar?

På min förra arbetsplats så hade vi två poliser från min hemstad för en föreläsning.

Brott & invandrare kom ganska snabbt upp på tapeten (nej, inte från mig).

Deras förklaring var som följer.. Invandrare/invandrargäng som sparkar ner en ensam svensk på gatan för att sno t.ex hans mobiltelefon, gör det inte för mobilens värde. De gör det för att det ser mobilen som en symbol, en sorts memorobilia från händelsen. De misshandlar svenskar för att känna makt, och för att visa att det är minsann dem som bestämmer & att ingen j-a svensk ska våga stå upp.

De jämförde deras tankegångar, med vad en våldtäktsman känner. Våldtäktsmän våldtar inte för att de vill ha sex, de våldtar för att känna makt över sitt offer, för att kunna nedvärdera & vara i total kontroll.

Sjukt.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
924053
July 20, 2005 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: 1: Har Sverige tagit emot för många utomnordiska invandrare?

Nej, troligen inte.

C-J... wrote: 2: Har integrationen fungerat?

Nej, och det är inte invandrarnas problem/orsak mol alena.
Det är lika mycket vi Svenskar som är orsak till det.

C-J... wrote: 3: Stämmer det inte att utomnordiska (framför allt utomeuropeiska) invandrare är grovt överrepresenterade inom alla former av våldsbrott?

Vet inte, jag kan inte den statestiken.

Men om det är så, å bör man fråga sig varför det är så.

Man löser inte det problemet genom att förhindra fler från att komma hit.
Då finns nämligen problemet kvar, och det finns i allra högsta grad kvar hos dom som är kvar.

C-J... wrote: 4: Borde inte Sverige hjälpa människor på plats, istället för att forsla dem över halva jorden där det blir en monumental kulturkrock för båda lägren?

Det är inte alltid möjligt, även om det kanske är idealiskt.

Det går liksom inte att starta en liten stad utan krig i ett inbördeskrigsdrabbat land tex.

C-J... wrote: 5: Vad ska man göra åt människor med invandrarbakgrund som vägrar att låta sig assimileras in i det svenska samhället

Se till att vi Svenskar släpper in dom mer är en sak.
Se till att företag anställer folk med konstiga efternamn är en annan sak.

Men en sak som vore bra, det är att fråga invandrarna själva.

C-J... wrote: 6: Är det rättvist att pensionärer som arbetat i Sverige hela sina liv, ska leva i misär sina sista år, medans nysvenskar får birdag utan att göra ett skit?

Om dom hade kunnat leva på sina penioner, så hade du inte behövt ställa den frågan.
Så den frågan har inget med invandring att göra, enligt min ringa mening

C-J... wrote: [quote=C-J...]7: Känns det okej att låta människor komma till Sverige, som sedan tackar för den utsträckta handen, genom att misshandla, våldta & mörda oss fega ynkryggar?

Än en gång så bör man ta reda på varför dom gör det.

För utan att veta varför, så kan man inte göra nåt åt det.

C-J... wrote: På min förra arbetsplats så hade vi två poliser från min hemstad för en föreläsning.

Brott & invandrare kom ganska snabbt upp på tapeten (nej, inte från mig).

Deras förklaring var som följer.. Invandrare/invandrargäng som sparkar ner en ensam svensk på gatan för att sno t.ex hans mobiltelefon, gör det inte för mobilens värde. De gör det för att det ser mobilen som en symbol, en sorts memorobilia från händelsen. De misshandlar svenskar för att känna makt, och för att visa att det är minsann dem som bestämmer & att ingen j-a svensk ska våga stå upp.

De jämförde deras tankegångar, med vad en våldtäktsman känner. Våldtäktsmän våldtar inte för att de vill ha sex, de våldtar för att känna makt över sitt offer, för att kunna nedvärdera & vara i total kontroll.

Sjukt.

Vet du vad...

Jag har sprungit på en hel del Svenskar som gör samma sak.

Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
924070
July 20, 2005 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

SKojjigt fakta - tre av fyra invandrare är från norden

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
924114
July 21, 2005 - 1:09 am
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: [quote=Oven]Som vanligt slutar sådana här diskutioner om invandringen endast i en massa barnsligt trams från multikultiförespråkarna, man kan ju undra om det är medvetet från dem. De har ju igentligen inte så många vettiga argument att komma med, förutom att vi alla ska vara humaaAAAaanaa och liknande trams. Inget som har så mycket med verkligheten att göra, se bara på politikerna som utan att tveka sprider miljarder omkring sig när det gäller de stackars flyktingarna, men gärna drar in på småpengar när det gäller pensionärer och andra svenska grupper.

Multikultisarna verkar ha svårt att förstå att det finns begränsat med pengar att ösa över flyktingarna, och samtidigt blir det mindre och mindre pengar över till polis, sjukvård och allt annat vi normala människor först och främst betalar skatt till. Här där jag bor är vägarna kjälskadade året runt och ingen verkar ha råd att reparera dem, trots rent löjligt höga bil/bensin-skatter.

Och sedan kan man undra med vilken rätt de här självutnämnda "hjältarna" har att spendera mina skattepengar på människor som inte har gjort ett skit för Sverige, och inte har några planer för det heller. Den enda folkomröstningen om frågan har väl (om jag inte minns fel) ägt rum i Sjöbo, där folket sa NEJ. Det enda positiva med invandringen brukar skämtsamt sägas vara billig Pizza/kebab, jag kan faktist inte komma på någon seriös anledning till att invandringen varit bra för svenska folket i stort.

Att invandrare från mellanöstern står för en majoritet av de grövsta och mest avskyvärda brotten i dagens samhälle är det väl inte längre någon som tvekar över, eller finns ni skojare fortfarande kvar? Brott som aldrig funnits i så stor utsträckning i Sverige förut, inte förän de här personerna kom hit. Jag undrar vad för positivt vi "ursvenskar" har av att de här personerna kommit hit, får de oss att känna oss humana och lite bättre än andra att vi tagit imot de här personerna, eller vad är erat motiv?

1 Sjöbo är en insnöad bonnhåla, hjältar? Tror knappast vi hittar majoriteten av sveriges intelektuella elit på ett sådant ställe, jag vet för jag växte själv upp i en sådan håla. Mina ursäkter till alla sjöbobor som har något bakom pannbenet och inte är rasister.

2 Du verkar ju själv komma från en håla, hur många invandrare har ni där och hur många känner du?

3 Känner själv jävligt många invandrare och deras familjer, inget som någon av er har sagt stämmer överrens på dom. Av alla invandrare jag har träffat (det är en del) så har 95% varit schyssta och 5% idioter.
Så om du personligen inte har så stor erfarenhet av invandrare så skulle jag råda dig till att inte yttra dig. Bara för att något står på nfs/svd/nd hemsida betyder inte att det är sant.

4 Det ni beskyllar alla invandrare för, kan man säga om alla j**la skinheads. Hur många av dom har en utbilding? Ett jobb? etc...och vad fan ska vi göra med dom? Utvisa dom eller? Näe heller värsta bergsturken än nå whitethrash nasse/skinhead/rasist.

Sjöbo är väl en svensk håla precis som vilken som helst, jag ser inget fel på "hålor", utan de är rätt så trevliga.

Japp, jag kommer från en lite större håla, och det finns en del invandrare här, inte många, men tillräkligt för att de ska visa vad de går för när det gäller grova brott.

Jag har visserligen inga invandrarkompisar, men de jag träffat i skola/arbete stämmer med "fördommarna". Dvs, arabungdommarna(och liknande) hänger i gäng och terroriserar "svennarna" och "svennehororna".

Jag tror att få skinbollar har jobb, den dagen de skaffar jobb och famlij så överger de nog skinnbolleismen. Det är nog mest peroner med ett eller annat fel som blir skinnboll, jag stötte på en hel del i början på 90-talet när de fortfarande fanns i min stad. Jag tror inte de är så vanliga nuförtiden. De gjorde ju sällan någon illa... hehe, vilket kan berot på att jag var svensk och sällan såg våldet mot invandrarna, något du kanske bör tänka på, eller?

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
924128
July 21, 2005 - 2:31 am
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=C-J...] Och du tror förstås inte att det hade sett avsevärt mycket värre ut i staterna, om de använt sig av samma straffskalor som vi gör?

"three strikes, you´re out" är en ypperlig taktik för att få stopp på den grova brottsligheten, i mina ögon.

Tre gångers lagen är ju skitsmart, den gör ju att en som tex stulit en bil inte behöver tveka en sekund att mörda för att komma undan då han inte blir hårdare straffad för det, frånsett dom stater som har dödstraff då, det är i mina ögon en jättebra lag... 🙄

Däremot så ska straffen successivt skärpas, dock inte maxstraff på tredje försöket.

Sen angående allt annat dumt du skrev så har det mesta redan besvarats, utom det du skriver om att vi inte behöver nån arbetskraftsinvandring då vi redan har så många arbetslösa i sverige. Det är ju så att när 40-talisterna, köttberget som dom brukar kallas, samt till viss del tidiga 50-talister går i pension inom den närmaste tiden så kommer inte den befintliga arbetskraften räcka till, ska vi ta in folk DÅ som kan fylla dom luckorna eller ska vi satsa på att ta in folk hela tiden, ge dom en chans att lära sej svenska och få en adekvat utbildning? Jag röstar iaf på det senare alternativet.

EDIT: ja just det, ta och klipp lite i citeringarna du och fler med dej gör, vissa sidor är ju snudd på kilometerlånga...

Vad hindrar samma person från att mörda första gången om han endå inte riskerar ett långt straff? Kolla på Arklöv & Co, om jag inte minns fel så var väl alla tre lite småkriminella, och borde redan ha suttit inlåsta. Hade de gett upp direkt istället för att skjuta polisen så hade de garanterat varit fria idag, nu sitter de väl inne på livstid? Puckade/störda/onda människor kommer göra brott ovasett straff, lika bra att låsa in dem för gott så ställer de inte till med mer besvär för oss andra.

Sverige har ca 1 miljon arbetslösa, jag tvekar på att det kommer bli så många lediga jobb i framtiden. Storindustrierna flyttar ju till låglöneländer, så det blir knappast brist på arbetskraft igen, som på 70-talet när Sverige ångade på i full fart. Jag har igentligen inget emot om några tusen högutbildade japaner skulle komma hit och arbeta, men därimot att några hundra tusen analfabeter från mellanöstern kommer hit och leker rövare och lever på bidrag.

Det hade varit bättre att investera de pengarna i högre barnbidrag/skattelättnader redan på 80-talet, så hade vi kunnat varit några hundra tusen unga ursvenskar till nu. Vi hade då inte haft samma problem som vi har nu med männiksor från totalt främande kulturer som inte har något intresse av att anpassa sig.

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
924129
July 21, 2005 - 2:35 am
sp_Permalink sp_Print

Krehlmar wrote: SKojjigt fakta - tre av fyra invandrare är från norden

Det är ju knappast de invandrarna vi diskuterar här, om nu någon trodde det?

skiroy
Member
Medlem
924136
July 21, 2005 - 3:14 am
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: Vad hindrar samma person från att mörda första gången om han endå inte riskerar ett långt straff? Kolla på Arklöv & Co, om jag inte minns fel så var väl alla tre lite småkriminella, och borde redan ha suttit inlåsta. Hade de gett upp direkt istället för att skjuta polisen så hade de garanterat varit fria idag, nu sitter de väl inne på livstid? Puckade/störda/onda människor kommer göra brott ovasett straff, lika bra att låsa in dem för gott så ställer de inte till med mer besvär för oss andra.

Tre gångers lagen är knappast avskräckande i sig.
Se bara på ursprungslagens land...brott sker trots allt och det utan någon som helst avskräckande effekt i sig. Det finns alltid människor och kommer alltid att finnas som dessvärre utför brott och det är helt och hållet utan någon som helst skillnad i nationalitetens ursprung. Dessvärre...

Oven wrote: Sverige har ca 1 miljon arbetslösa, jag tvekar på att det kommer bli så många lediga jobb i framtiden. Storindustrierna flyttar ju till låglöneländer,

Och på dig låter det som att även detta är invandringens fel. Du har uppenbarligen inte hört talas om den alltmer allenrådande globaliseringen samt att olika länder spelar ut varandra i syfte att få storföretagen att etablera sig i det landet. Därav sker den i dag allt större företagsförflyttningarna världen över. Dom drar helt enkelt fabrikerna dit dom kan få lägsta möjliga löner och övriga kostnader till godo.

Oven wrote: Det hade varit bättre att investera de pengarna i högre barnbidrag/skattelättnader redan på 80-talet, så hade vi kunnat varit några hundra tusen unga ursvenskar till nu. Vi hade då inte haft samma problem som vi har nu med männiksor från totalt främande kulturer som inte har något intresse av att anpassa sig.

Här har du fått något om bakfoten. Skattelättnaderna och bankernas avskaffande av utlåningstak under 80-talet var på sikt något som var avsett att ge skjuts åt ekonomin för så väl företag och privatpersoner men det hela gick så snett som det kunde gå. Saken är den att skattelättnaderna faktiskt skedde under 80-talet men gav knappast avsedd effekt på grund av den helt horribla utlåningen till företag för främst fastighetsaffärer. Fastighetsbubblan har du kanske hört talas om ?

Fler ursvenskar ?
Har du hört talas om "babyboomen" under den tidsperiden ?

calgar
Medlem
Forum Posts: 183
924138
July 21, 2005 - 3:27 am
sp_Permalink sp_Print

Inte för att det här har direkt något med detta ämnet att göra men jag postar det ändå 😛

på min farsas jobb så var det en tjej ifrån jogoslavien som började lipa för att en medarbetare använde micron före henne (vet inte detaljerna om vad som hände)
då ringde hon sin farsa och lipade, senare på dan så kom hennes farsa dit med hennes brorsa och misshandlade personen som använde micron. 🙂

det tyckte jag var roligt, eller??

skiroy
Member
Medlem
924140
July 21, 2005 - 3:42 am
sp_Permalink sp_Print

Calgar wrote: Inte för att det här har direkt något med detta ämnet att göra men jag postar det ändå 😛

på min farsas jobb så var det en tjej ifrån jogoslavien som började lipa för att en medarbetare använde micron före henne (vet inte detaljerna om vad som hände)
då ringde hon sin farsa och lipade, senare på dan så kom hennes farsa dit med hennes brorsa och misshandlade personen som använde micron. 🙂

Nej...det kanske inte hade så mycket med ämnet att göra. 🙂
Det där beteendet har jag sett hos många bortskämda personer som lipar på en gång till deras föräldrar om något enligt dem själva ansett sig har råkat ut för någon oförätt.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
924142
July 21, 2005 - 4:16 am
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [Image Can Not Be Found]

Ja du C-J.. jag kan ju lugnt säga att jag inte håller med dej i dina slutsatser. Sverige behöver invandring, det har vi alltid gjort och kommer förmodligen även göra det i framtiden.

:worship: Jekyll 3000 :worship:

Trådens bästa inlägg!
CJ och Ove, hur gammla är ni och vad röstade ni i förra valet (om ni fick rösta:))

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
924149
July 21, 2005 - 5:50 am
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: så hade vi kunnat varit några hundra tusen unga ursvenskar till nu..

INte visste jag att du var en Same. 😮

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
924170
July 21, 2005 - 7:14 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Calgar]Inte för att det här har direkt något med detta ämnet att göra men jag postar det ändå 😛

Nej...det kanske inte hade så mycket med ämnet att göra. 🙂
Det där beteendet har jag sett hos många bortskämda personer som lipar på en gång till deras föräldrar om något enligt dem själva ansett sig har råkat ut för någon oförätt.

Ofta en Svensk skulle göra så ?

Dem är ju för roliga alltså...

Samma sak att göra affärer med dem.. Har egen däckfirma och gissa
vilka som ALLTID ska ha massa problem???

Det är ju underbart...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 324
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL