September 16, 2002
Nu får jag något allvarligt bryt!
Jag får så *svordom* ont i ögonen när jag sitter vid datorn idag. Jag märket det direkt. (Ja, det gör ont nu, men jag gick hit för att kolla mailen och då passar jag på att posta detta.)
Det sticker som *svordom*!
Det beror säkert på för mycket World of Warcraft, men jag är van att ha många och långa pass vid datorn tidigare, men utan problem.
Vad händer?
Håller mina ögon på att gå till motanfall för det jag utsätter dem för?
September 16, 2002
Jo, jag läste den där. 😛
Jag kanske inte är lång, men asiat är jag inte.
Callister:
3 veckor?
Det gör inget. Det är ungeför hur lång tid det förmodligen kommer att ta för komplett att felsöka min nya dator som jag ska skicka tillbaks imorgon. Trasigt moderkort... Just my luck.
Jag kör i 60 hertzisar. Jag vet inte ens om den klarar mer, den är gammal. 😛 Hur kan jag kolla det? Vill ju inte paja den.
March 21, 2003
Kizo wrote:
Jag kör i 60 hertzisar. Jag vet inte ens om den klarar mer, den är gammal. 😛 Hur kan jag kolla det? Vill ju inte paja den.
Använd programet powerstrip och pixelclock föratt med tangentbordet höja hz:en och när den inte klarar det står det oftast "out of range" och då klicka du bara några steg tillbaka med tbordet så har du max .... 8)
May 19, 2003
Kizo wrote: Nu får jag något allvarligt bryt!
Jag får så *svordom* ont i ögonen när jag sitter vid datorn idag. Jag märket det direkt. (Ja, det gör ont nu, men jag gick hit för att kolla mailen och då passar jag på att posta detta.)
Det sticker som *svordom*!Det beror säkert på för mycket World of Warcraft, men jag är van att ha många och långa pass vid datorn tidigare, men utan problem.
Vad händer?
Håller mina ögon på att gå till motanfall för det jag utsätter dem för?
Känner samma sak. Och endast idag. Brukar sällan känna av det, men idag känner jag det. Är säkert för att jag läste om det på aftonbladet imorse i skolan :bgrin:
March 10, 2003
Minst 85hz annars får jag nästan nippran. Sedan om du har mycket migrän liknande huvudvärk
när du läser böcker (ja det finns fortfarande dom som gör) och sitter mycket framför datorn.
Kanske du skall kolla ögonen hos en optiker.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 16, 2002
Farbror wrote: [quote=Kizo] Jag kör i 60 hertzisar. Jag vet inte ens om den klarar mer, den är gammal. 😛 Hur kan jag kolla det? Vill ju inte paja den.
Använd programet powerstrip och pixelclock föratt med tangentbordet höja hz:en och när den inte klarar det står det oftast "out of range" och då klicka du bara några steg tillbaka med tbordet så har du max .... 8)
Jag kan ju ändra med nVidias egna drivers. Men kruxet är att jag inte vet hur mycket den klarar.
Finns det inget program som rakt av säger, så mycket klarar din monitor. (Freeware, eller gratis trial.)
July 27, 2002
Kizo wrote: [quote=Farbror][quote=Kizo] Jag kör i 60 hertzisar. Jag vet inte ens om den klarar mer, den är gammal. 😛 Hur kan jag kolla det? Vill ju inte paja den.
Jag kan ju ändra med nVidias egna drivers. Men kruxet är att jag inte vet hur mycket den klarar.
Finns det inget program som rakt av säger, så mycket klarar din monitor. (Freeware, eller gratis trial.)
Jo men om den säger det till dig muntligt vet jag inte..
🙂
September 16, 2002
Callister wrote: [quote=Kizo][quote=Farbror][quote=Kizo] Jag kör i 60 hertzisar. Jag vet inte ens om den klarar mer, den är gammal. 😛 Hur kan jag kolla det? Vill ju inte paja den.
🙂
I värsta fall nöjer jag med en som visar det på något annnat sätt.
Namn, länk, tack?
July 27, 2002
Kizo wrote: [quote=Callister][quote=Kizo][quote=Farbror][quote=Kizo] Jag kör i 60 hertzisar. Jag vet inte ens om den klarar mer, den är gammal. 😛 Hur kan jag kolla det? Vill ju inte paja den.
🙂
I värsta fall nöjer jag med en som visar det på något annnat sätt.
Namn, länk, tack?
Vill du ha vägbeskrivning till köket också? 🙂
1 Guest(s)