June 14, 2004
Nej, Jesus är inte född i December.
Nej, Jesus är inte född den 24e.
Nej, Julen kommer inte från kristendomen.
Ursäkta, står det inte i bibeln att man inte ska ljuga?
Slutsats: Julen är en patetisk ”årstid” som ingen egentligen vet varför man firar. Den är lika tillgjord som far’s eller mor’s dag. Jag hatar julen... Träffa alla släktingar och samlas och va så jävla glad fast det man egentligen vill säga är ”F**k off”. Äta god mat? Det är gott på McDonald’s med, det enda som är speciellt med julmat är att man gör det till något som det inte är.
Potatis: äter jag 4 ggr i veckan i skolan
Köttbullar: äter jag ett par ggr i månaden hemma och ett par ggr i skolan.
Sill: äter man på midsommar och kan köpas året runt
Jamen vadå man får juh presenter GRATIS!? Gratis? Köper du inte presenter till massa andra vilket gör att dom inte blir gratis. Kan inte alla bara gå och ta ut så mycket pengar men tror/förväntar sig att man kommer få på julafton och köpa presenter till sig själv för det, presenter som man vill ha och inte massa stickade yllekofftor och Adam & Eva’s Vinter Party Hits 2k4. På det viset får alla det dom vill ha och blir nöjda och glada. Vi borde införa festivus som George’s (i Sienfield) farsa gör.
A FESTIVUS FOR THE REST OF OUS!
Ta ut julgranen och in med en lång stålstång. Sitt först och stirra argt på varandra i 30 minuter innan ni börjar äta bruna bönor och okokt potatis. Efter maten så säg då hur mycket ni inte tycker om varandra och sedan är det dags för din egen far att ta ett mandomstest. Ni ska slåss på riktigt och den som förlorar förlorar också sin manlighet tills nästa år då det är dags för nästa festivus.
June 14, 2004
em wrote: [quote=CasO]snacka om att vissa människor är sociala...
det bästa som finns under året är ju julen...där alla träffas och har kul..
var vore meningen med livet om man inte vad bland de man älskade?
Man kan faktiskt träffas utan att det är jul.
Håller med. Julen är bara en ursäkt för att träffas.
Varför kan man bara inte ringa upp alla "hej det var ett tag sedan vi sågs och jag längtar efter er, skulle ni vilja ha en släktträff med oss det skulle vara väldigt skojj."
Jag tror det skulle uppskattas mer en att bara träffas för att man måste träffas.
November 9, 2002
Man träffas inte bara för att man måste, man vill ju träffas också. Varför inte ta det i dec, när det är mörkt, mysigt, mkt ljus tända och gnistrande snö?
Det är faktiskt ganska mysigt när man ser alla familjer som träffas o umgås.
Sedan är det ju också en allmän helgdag för i stort sett alla, så det är en smidig dag att träffas på.
Man gör väl de av religiösa skäl också.
June 14, 2004
Jag tänker för tillfället inte kommentera det andra som du sa men om du läser dom först raderna i mitt inlägg så ser du också vad denna tråd handlar om.
Jesus föddes inte 24e December (han föddes i Juni, 6 Juni om jag inte är helt ute och cyklar) och Julen kommer från Paganismen (typ häxor och trolldom).
January 8, 2003
I Sverige hade vi under vikingatiden en fruktbarhets fest vid den 24:e Dec därför var de kristna tvunga att sätta in en egenhögtid där för att vi skulle kunna bli kristna lättare, samma med Påsken om jag inte har fel. Midsommarn har de inte kunat ta ifrån oss som tur e..
August 16, 2002
Mor7ax wrote: Jag tänker för tillfället inte kommentera det andra som du sa men om du läser dom först raderna i mitt inlägg så ser du också vad denna tråd handlar om.
Jesus föddes inte 24e December (han föddes i Juni, 6 Juni om jag inte är helt ute och cyklar) och Julen kommer från Paganismen (typ häxor och trolldom).
var du där när jesus föddes? man är inte säker på vilket år jesus föddes, men man har traditionellt firat julen (eller aa inte julen men en tidigare högtid som senare ersattes av julen) under december månad...
August 16, 2002
Dadde wrote: I Sverige hade vi under vikingatiden en fruktbarhets fest vid den 24:e Dec därför var de kristna tvunga att sätta in en egenhögtid där för att vi skulle kunna bli kristna lättare, samma med Påsken om jag inte har fel. Midsommarn har de inte kunat ta ifrån oss som tur e..
aa, man firar jul samma datum i hela världen bara för att lite präster ville få svenskar att bli kristna... det är sant...
edit: under vikingatiden så använde man inte heller den romerska kalendern i sverige...
July 17, 2004
Mor7ax wrote: Nej, Jesus är inte född i December.
Nej, Jesus är inte född den 24e.
Nej, Julen kommer inte från kristendomen.
Ursäkta, står det inte i bibeln att man inte ska ljuga?
Slutsats: Julen är en patetisk ”årstid” som ingen egentligen vet varför man firar. Den är lika tillgjord som far’s eller mor’s dag. Jag hatar julen... Träffa alla släktingar och samlas och va så j**la glad fast det man egentligen vill säga är ”F**k off”. Äta god mat? Det är gott på McDonald’s med, det enda som är speciellt med julmat är att man gör det till något som det inte är.
Potatis: äter jag 4 ggr i veckan i skolan
Köttbullar: äter jag ett par ggr i månaden hemma och ett par ggr i skolan.
Sill: äter man på midsommar och kan köpas året runt
Jamen vadå man får juh presenter GRATIS!? Gratis? Köper du inte presenter till massa andra vilket gör att dom inte blir gratis. Kan inte alla bara gå och ta ut så mycket pengar men tror/förväntar sig att man kommer få på julafton och köpa presenter till sig själv för det, presenter som man vill ha och inte massa stickade yllekofftor och Adam & Eva’s Vinter Party Hits 2k4. På det viset får alla det dom vill ha och blir nöjda och glada. Vi borde införa festivus som George’s (i Sienfield) farsa gör.
A FESTIVUS FOR THE REST OF OUS!
Ta ut julgranen och in med en lång stålstång. Sitt först och stirra argt på varandra i 30 minuter innan ni börjar äta bruna bönor och okokt potatis. Efter maten så säg då hur mycket ni inte tycker om varandra och sedan är det dags för din egen far att ta ett mandomstest. Ni ska slåss på riktigt och den som förlorar förlorar också sin manlighet tills nästa år då det är dags för nästa festivus.
Du är full av skit snack !!
1 Guest(s)