January 17, 2002
Nu sitter jag här och är överlycklig, jag har utvecklat en metod för att stänga av Störande/Ganska stor smärta!
Jag kan inte sträcka ut mina ben helt och hållet (Det vänstra friska bara för att jag inte stretchat som jag ska), det gör att då jag ska ställa mig upp på ett ben så blir jag tvungen att stå på tå, och det tär på fotled/hälsena. Så nu sitter jag här med en svullen hälsena... Som inte längre gör ont!
För några timmar sedan tog jag smärtstillande så att jag skulle kunna sova, men eftersom mitt smärtstillande är menat att placeras where the sun dont shine så är det potentiellt farligt att inte ha skitigt på nån dag eller 2, vilket jag fick erfara (För andra gången på kort tid!!! :arg: ) då jag 5 minuter efter blev skitnödig så inihelvete och var tvungen att sätta mig på muggen... Även fast det gått så kort tid kan jag inte ta en ny, det tas upp såpass mycket av kroppen på 5 minuter att det blir en potentiellt dödlig dos om jag skulle göra det.
Arg sätter man sig på sängkanten och drar på sig en yllesock som skyddar mot stötar, slänger upp 5 kuddar i knäet och lutar sig över. Må låta obekvämt, men det är grymt skönt, och dessutom kan jag under inga omständigheter ligga ner i mer än 10 sekunder vid smärta, spelar ingen roll i vilken led jag har ont, efter de 10 sekunderna gör det dubbelt så ont.
För er som följde med Spejaren (The sentinel på engelska) på 4an förut kanske minns då han blev skjuten i axeln, då intruerade hans parter honom att:
"Slut ögonen, töm hjärnan, ta några djupa andetag och slappna av och tänk inte på smärtan utan visualisera en volymknapp som du vrider ner till Mininum, och då du vrider ner volymen vrider du också ner smärtan tills den inte längre finns".
Jag tittade på det avsnittet då jag hade ont nånstans, kom inte ihåg var, men jag testade. Detta fungerar helt och hållet utmärkt vid alla tillfällen, förutsett att du tror på det. Nackdelen är dock att du får inte tänka på stället du har ont i, för då kommer smärtan tillbaka. Detta går tyvärr inte i mer än 10 sekunder eftersom det är precis som "Tänk inte på en rosa lindansande elefant i lila balettkläder i 1 minut så får du tusen spänn".
Det är NU det roliga kommer in! Och jag vill slå mig själv då jag tänker på hur jävla enkelt det var och att detta skulle jag ha tänkt på för mycket länge sedan.
Jag inhandlade ett PS2 i dagarna (Sorry Falcon, jag kunde inte vänta) för det enda syftet att kunna lira Final Fantasy 7.
Jag orkar inte sitta och stirra in i en vägg där på sängkanten så jag sätter igång och kickar Shinra Inc butt. Efter ett tag så kan jag inte sitta still längre, utan måste vagga lite pga smärtan (Ytterligare ett knep, men det blir gärna så att du fortsätter vagga då du inte har ont längre av ren vana). Jag slappnar av och kör volymknappsgrejen.
Och DÅ händer det! Jag var ute och sprang på världskartan och letade chokobos då jag blir attackerad och hör trudelutten som signalerar att du hittat en chokobo bland fienden. Jag hade just tittat upp från min lilla meditation (Smärtan hade inte kommit tillbaka ännu) och tappade HELT tankarna på på allt vad hälsena heter då jag var tvungen att koncentrera mig på spelet istället. Och så fortsatte det, jag fortsatte spela utan en tanke på att jag hade ont, och då jag fångat fjäderfäet och sprungit över träsket utan att ormjäveln tagit mig så släckte jag ner och bestämde mig för att sova.
Typ 5 minuter efter började jag tänka på att det var något jag glömt, och då jag kom att tänka på foten (Som hade varit helt smärtfri ända sedan volymknappen) så blossade smärtan upp igen, direkt.
Jag testade omedelbart att börja lira efter en ny volymknapp, och det fungerade igen även fast jag slängde en tanke åt fotens håll i början!
Jag är så överlycklig! Om jag bara kan tämja detta ordentligt så behöver jag inte ligga sömnlös pga sådana här smärtor någonsin igen! (De stora är och förblir omöjliga att koppla bort i mer än de 10 sekunderna, de är för kraftiga)
Förlåt för att jag skrev en hel roman, men jag är så lycklig just nu och var tvungen att skriva av mig innan jag somnar sött 😀
Om ni har ont på något av följande ställen: Armbåge, Axel, Handled, knä eller fotled
Så dra er inte för att fråga mig om hur man lindrar smärtan om ni inte kan göra ovanstående övning eller vill kombinera, jag har 18 års övning på just det fältet, och jag hjälper mer än gärna 😉
Och såklart: TESTA detta! Det fungerar! Ni måste bara TRO på att det fungerar så gör det det!
Nu ska jag soooova sött! :bgrin: 😛 😀 :eye: 8) :D/ :pidu:
June 5, 2003
Coore wrote: Är inte förvånad över att det funkar... är ju samma sak ifall man är riktigt snus sugen... men så blir man tvungen att göra något som kräver mycket koncentration.. då tänker man ju inte på att man är snus sugen längre.. 🙂
Japp, det stämmer 😀 samma sak med om man inte tänker på snus så känner man inte av det, men DIREKT nån säger snus eller man ser typ en snusdosa då går beroendet komma igång igen :arg:
Härligt att det funkade Colic 🙂
October 24, 2003
När jag blir gammal gubbe och får ont någonstans så ska jag besöka farbror CoLiC för några heta tips!
Måste bara komma ihåg det...
Om man inte har PS2 så kag jar starkt rekommendera Civilizations II. Ett av det bästa, mest avslappnade och beroendeframkallande spel som finns.. Heja Sid!
January 17, 2002
Mind wrote: hur ska man kunna tro på något innan det har funkat ?
lite moment 22 på det.som en film där en snut frågar om han ska ta bort smärtan i benet eller nått från en snubbe som har blivit skjuten så bryter han fingret på honom.
Du ska VETA att det fungerar, som om du gjort det förut. Och ang fingret så fungerar det ju faktiskt, du kan inte känna 2 smärtor samtidigt.
Detta funkar skitbra idag också! Har inte haft några av de vanliga problemen alls! 😀
Ska bli intressant att kolla om detta fungerar på de större smärtorna, då går jag upp i extas 🙂
1 Guest(s)