Mini-motorcyklar :D|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mini-motorcyklar :D
Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
sp_UserOfflineSmall Offline
822598
January 14, 2005 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: http://www.minis.se/default.as.....arid=20,34

Billigt! Att den gör 85km/h är GALENSKAP! ..man lär ju ligga i diket ganska snabbt om man ska köra så fort. 😛

http://www.minis.se/default.as.....arid=17,43 110km/h är ännu värre :bgrin:

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
822606
January 14, 2005 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför är alla häftiga saker så små? Först Mac mini och så det här, för att inte tala om mini coopers och mini me. 😀

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
822628
January 14, 2005 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

woot det där verkar bara farligt. skaffa en volvo istället, det är ett riktigt fortskaffningsmedel det!

Swinger
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 184
822639
January 14, 2005 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: woot det där verkar bara farligt. skaffa en volvo istället, det är ett riktigt fortskaffningsmedel det!

Sitter hellre på en gris i 10 knyck ist för i en gammal volvo, mer värt att dö på en mini bike än att åka volvo...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
822668
January 14, 2005 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Swinger wrote: [quote=ZIre]woot det där verkar bara farligt. skaffa en volvo istället, det är ett riktigt fortskaffningsmedel det!

Sitter hellre på en gris i 10 knyck ist för i en gammal volvo, mer värt att dö på en mini bike än att åka volvo...

Yeah, word to that, li'l india. 🙂

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
822672
January 14, 2005 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

endel av de där små sakerna är extremt extremt detaljrika.
jag tror att det finns någon magiker någonstans gömd som krymper stora pjäser.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
822830
January 15, 2005 - 1:41 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Deuterium]Alla hastigheter över 45km/h är obehagliga enligt mig. Körde en crossmodel riktigt snabbt, kändes som man skulle trilla bara man svängde styret ett par centimeter...

Som ja sa där uppe angående mitt tillstånd.. Men samtidigt, kör ja en del saker på två hjul.. Inte ofta man svänger på styret i hastigheter uppe i 45 km/h å över... 😉

70-80 är inga problem, men över 100 så börjar det bli jobbigt (På cross/moppe/motorcykel alltså, inte på dessa)

Går inte att jämföra en sekund, dämpningen är helt annorlunda, vilket jag tror påverkar mest, dessutom uppstår inte balansen på samma sätt tack vare att den är så låg.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
822839
January 15, 2005 - 2:30 am
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Tindy][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Deuterium]Alla hastigheter över 45km/h är obehagliga enligt mig. Körde en crossmodel riktigt snabbt, kändes som man skulle trilla bara man svängde styret ett par centimeter...

Som ja sa där uppe angående mitt tillstånd.. Men samtidigt, kör ja en del saker på två hjul.. Inte ofta man svänger på styret i hastigheter uppe i 45 km/h å över... 😉

70-80 är inga problem, men över 100 så börjar det bli jobbigt (På cross/moppe/motorcykel alltså, inte på dessa)

Går inte att jämföra en sekund, dämpningen är helt annorlunda, vilket jag tror påverkar mest, dessutom uppstår inte balansen på samma sätt tack vare att den är så låg.

🙄

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
822958
January 15, 2005 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Swinger][quote=ZIre]woot det där verkar bara farligt. skaffa en volvo istället, det är ett riktigt fortskaffningsmedel det!

Yeah, word to that, li'l india. 🙂

101 :hb:

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
823032
January 15, 2005 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Deuterium]Alla hastigheter över 45km/h är obehagliga enligt mig. Körde en crossmodel riktigt snabbt, kändes som man skulle trilla bara man svängde styret ett par centimeter...

Men är du tokig? Idag har ja landat å är vid mina sinnesfullabruk (:roll:). Iaf, menar du verkligen att du använder stryret mer än bara några milimeter när du är uppe i hastigheter över 70 på cross/moppe/motorcykel!! Hur brukar det funka tycker du? Som att köra bil? 😀 Skulle gjärna vilja se på hur de går för dig när du är ute å kör å svänger på styret uppemot en centimeter i 70-80 som nu inte var några problem.. 😉

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
823063
January 15, 2005 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Tindy][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Deuterium]Alla hastigheter över 45km/h är obehagliga enligt mig. Körde en crossmodel riktigt snabbt, kändes som man skulle trilla bara man svängde styret ett par centimeter...

Men är du tokig? Idag har ja landat å är vid mina sinnesfullabruk (:roll:). Iaf, menar du verkligen att du använder stryret mer än bara några milimeter när du är uppe i hastigheter över 70 på cross/moppe/motorcykel!! Hur brukar det funka tycker du? Som att köra bil? 😀 Skulle gjärna vilja se på hur de går för dig när du är ute å kör å svänger på styret uppemot en centimeter i 70-80 som nu inte var några problem.. 😉

Jag syftade inte riktigt på att man skulle svänga med stryret, utan bara att det inte är några problem att köra i de hastigheterna 😛

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
823132
January 15, 2005 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Har faktiskt själv ägt en Minimoto. Brukade mest träna, har kört en tävling med den. Fast sålde den, tröttnade efter ett tag.
Och tro mig, har toppat en sån där. 90km/h med en sån känns rätt ordentligt 😉

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
823717
January 16, 2005 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en sån där godbit i ett garage. Kul leksak och snygg prydnad. De är skoj men polisen kan vara grining om de tar en har jag hört.

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
823786
January 16, 2005 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Skall fan köpa mig en sådan till sommarn! 😛

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
823820
January 16, 2005 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Biblo wrote: Har en sån där godbit i ett garage. Kul leksak och snygg prydnad. De är skoj men polisen kan vara grining om de tar en har jag hört.

Va gäller för regler för sånna där då, eller är de samma som för en cross å liknande att de inte får framföras på allmän väg?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
823821
January 16, 2005 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote:

Va gäller för regler för sånna där då, eller är de samma som för en cross å liknande att de inte får framföras på allmän väg?

Japp dom är olagliga på allmän väg i Sverige.

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
823832
January 16, 2005 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Preics helt olagliga att framföra på allmän väg.

Den jag har ska iofs kolla med SBP om det är möjligt att få in som lätt MC eller liknande. Om jag orkar nån gång 😉 Men det krävs säkert en j-vla massa intyg som inte går att få fram. 🙁

Stupid Ass
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 994
823984
January 16, 2005 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

fanns ju även några fyrhjulingar på den siten...
finns det några "riktiga" fyrhjulingar som räknas som moppe eller mc så man får köra me dom på allmän väg o allt d där?

EDIT: ok då... d va visst bara o söka lite på "fyrhjuling" på altavista så fick man lite info... hade för mig att man bara fick använda dom på privat mark etc, men d verkar va fel i många fall...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 180
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL