April 20, 2005
October 25, 2003
November 19, 2004
Jag har 83an och ända skillnaden är prestandan, av vad jag har märkt. 84an har mycket mer minne och en lite kraftigare processor. Men eftersom varken det eller grafer behövs så skulle jag köpa 82an och kanske även sämmre. Däremot är det väll alltid roligare med en bättre, även om du i princip inte tjänar något på det.
February 3, 2005
Hmm, jag tänker gå emot strömmen o säga att försök hitta den dyrare modellen fast någon gav tips om billigare..
Som sagt du behöver bara 82an under skoltiden men nu efter 5-6månader efter skolan så fick jag användning för 84an .. Den kompletterar så mkt mera.. Matte E om du går det så 84an är ett smartare val . o vissa skolor kan nu undervisa universitets matte på skolan som tillval då räcker inte 82an..
January 23, 2002
Hans-Erik wrote: T84, bara för att...den är bättre 😉
OfT: Finns det någon räknare med typ färgskärm och som kan rendera 3D-grafer? ^^
Casio har en med tre färger, är den enda jag kan komma på, tror inte TI har någon.
http://world.casio.com/edu/pro....._p_we.html
April 20, 2005
JohanK wrote: Hmm, jag tänker gå emot strömmen o säga att försök hitta den dyrare modellen fast någon gav tips om billigare..
Som sagt du behöver bara 82an under skoltiden men nu efter 5-6månader efter skolan så fick jag användning för 84an .. Den kompletterar så mkt mera.. Matte E om du går det så 84an är ett smartare val . o vissa skolor kan nu undervisa universitets matte på skolan som tillval då räcker inte 82an..
OT:
Behöver man 84:an för matte E? 🙁 Ska gå matte A-E + diskret kurserna och har bara 82:an. Måste man köpa ny när man börjar matte E då eller?
November 27, 2003
Zmozie wrote: [quote=JohanK]Hmm, jag tänker gå emot strömmen o säga att försök hitta den dyrare modellen fast någon gav tips om billigare..
OT:
Behöver man 84:an för matte E? 🙁 Ska gå matte A-E + diskret kurserna och har bara 82:an. Måste man köpa ny när man börjar matte E då eller?
Jag klarade E galant med 82:an. E kräver mer att man kan tänka i rätt banor än att man har rätt miniräknare.
//Andreas
January 6, 2002
Jag har klarat gymnasie+180p elektroingenjör med en ti-82 så den räcker gott o väl. Det man kan göra är att köpa en ti-89(symbolhanterande som kan räkna med j osv) el dylik när man börjar på högskolan om man vill kunna lösa integraler, optimeringsproblem mm utan att förstå hur det går till för hand....
Givetvis är räknare förbjudna på mattetentorna, MEN man läser också en drös med kurser där man tillämpar matten och i de kurserna är räknare oftast tillåtna.
3 Guest(s)