April 5, 2003
_bushman_ wrote: Accelrera och lägg i friläget efter landsväg..
EDIT: alternativt är ju att köpa en ford fiesta 1.1 .... drar kanske lite mer än en moped 😀
Farsan hade en sån, vid 170 blås hängde kammarna inte med längre och med ett halvslitet framdäck så spann den i 100 blås på vått väglag 😉 Han har berättat att de roligaste som gick att göra med den bilen var att reta 900T ägare på 80-talet, stack iväg vid rödljusen och saaben hann ju inte få upp turbotrycket så den hängde inte med, sen vid tredje lyset då saaben var med då körde han bara åt sidan 😉 den skulle tydligen spinna obehindrat på 1an och gnälla rätt bra på 2an också. De var en 1.1S med ~60hk, de räcker när bilen väger <1000kg
May 17, 2002
Tobi-Wan kenobi wrote: Accelera så snabbt som möjligt till den hastighet du ska till utan att varva mer än 3000 varv. Därefter ska du hålla gaspådraget så jämnt som möjligt och undvika att bromsa.
på min mors Toyota går det utan problem att köra 1:an till 5:a, växlingar.
det kallar jag ecodriving, annars väldigt trist bil...
May 17, 2002
StarCraft wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=StarCraft]Sätt två hästar framför bilen, det tror jag ska minska bränsleförbrukningen ;D
eller ännu bättre, en häst.
Ja, men det går ju "snabbare" med två och dom går ju inte på "bränsle" som kostar pengar. Dom går på gräs...(haha fan vad bra!)
du gräs är dyrt, svårt att få tag på också! :bgrin:
November 10, 2014
Tradlyft!!!
Byt till elektronisk tandning.
Byt till elektrisk kylflakt.
Byt storlek pa dacken tills 90kmh = 1500rpm
Sank bilen.
Anvand sa hoga falgar som mojligt. Inte bredare. Dack vager oftast mer an falg.
Kor alltid pa nastan slutslitna dack. Nya dack drar mer sas an slitna.
Ladda aldrig telefon eller platta i bilen.
Anvand inte bilstereo.
Anvand inte kupeflakten.
Skippa en backspegeln.
Tanka aldrig full tank.
Rensa bilen fran all inredning.
Banta.
2 Guest(s)