July 8, 2001
såg ni idioterna?! (dokumentären på tv4 nyss)
fy fan säger jag bara! lura folk på ett sånt jävligt sätt!! 👿
stackars folk säger jag bara, i en sådan situation när ens barn kanske är döende och inga vetenskapliga metoder hjälper är man villig att göra vad som helst. så sjukt att lura människor på det sättet!
man visste knappt om jag skulle skratta eller gråta när han "healade" folk från höger till vänster..
June 28, 2001
det är vetenskapligt bevisat att tron kan "bota"folk, finns nått talesett om att tron kan förflytta berg, historier om mammor som lyft bilar för deras ungar har varit fastklämda under osv...
domhär galningar vet detta och utnyttjar det för att tjäna pengar.
om dom verkligen tror på gud själva vet jag inte men antingen är dom jävligt smarta lr jävligt blåsta.
folk med klent psyke söker sig till religion för att ha något att gå efter, folk har utnyttjat detta i alla tider, enda från medicinmän på stenåldern till trollkarlar och nu präster.
kort sagt är mäniskor perfekta att manupuleras av en överlägsen art.
skicka en check till mig och jag lovar att din musarm har läkt tills nästa löning.
February 21, 2003
Mind wrote: det är vetenskapligt bevisat att tron kan "bota"folk, finns nått talesett om att tron kan förflytta berg, historier om mammor som lyft bilar för deras ungar har varit fastklämda under osv...
om dom verkligen tror på gud själva vet jag inte men antingen är dom jävligt smarta lr jävligt blåsta.
folk med klent psyke söker sig till religion för att ha något att gå efter, folk har utnyttjat detta i alla tider, enda från medicinmän på stenåldern till trollkarlar och nu präster.kort sagt är mäniskor perfekta att manupuleras av en överlägsen art.
Håller fullständigt med. Detta snackade Freud mycket om och sa t ex att religion och Gud är en projicerad fadersbild som är nödvändig för vissa människor för att känna trygghet. Orkar inte förklara Freuds teorier här utan bara konstaterar att jag håller med dig Mind.
Ps Trodde inte du skrev seriösa och nyttiga inlägg
June 20, 2002
XaMMi wrote: Det finns väl något som heter Placebo-effekten?
Den gör väl så att om man tror på något tillräckligt mycket, tex att man ska bli frisk, så blir man det.
En del läkare ger ju ut sockerpiller, och det funkar.
tänkte precis på den också... i Sverige är det olagligt att luras med sockerpiller, men vad man får göra, och också gör, är att ge så svag medicin så att den inte har någon ordentlig verkan...
läste om någon undersökning mellan tre olika metoder för att bota någon form av knölar på lederna... metod 1. slipa
2. skölja med syra
3. snitta och sen sy igen, alltså bara låtsas att de gjort något....
lika stor andel i de tre grupperna kände sig botade...
January 20, 2003
gillbert wrote: såg ni idioterna?! (dokumentären på tv4 nyss)
fy fan säger jag bara! lura folk på ett sånt jävligt sätt!! 👿
stackars folk säger jag bara, i en sådan situation när ens barn kanske är döende och inga vetenskapliga metoder hjälper är man villig att göra vad som helst. så sjukt att lura människor på det sättet!man visste knappt om jag skulle skratta eller gråta när han "healade" folk från höger till vänster..
Haha, det var patetiskt.....
June 28, 2001
Ogrebeast wrote: [quote=Mind]det är vetenskapligt bevisat att tron kan "bota"folk, finns nått talesett om att tron kan förflytta berg, historier om mammor som lyft bilar för deras ungar har varit fastklämda under osv...
folk med klent psyke söker sig till religion för att ha något att gå efter, folk har utnyttjat detta i alla tider, enda från medicinmän på stenåldern till trollkarlar och nu präster.kort sagt är mäniskor perfekta att manupuleras av en överlägsen art.
Håller fullständigt med. Detta snackade Freud mycket om och sa t ex att religion och Gud är en projicerad fadersbild som är nödvändig för vissa människor för att känna trygghet. Orkar inte förklara Freuds teorier här utan bara konstaterar att jag håller med dig Mind.
jag är full av överraskningar.
kan du inte rippa lite freud från någon sida ? vill läsa böcker med den kisen men aldrig orkat ta tag i det.
February 21, 2003
Mind wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Mind]det är vetenskapligt bevisat att tron kan "bota"folk, finns nått talesett om att tron kan förflytta berg, historier om mammor som lyft bilar för deras ungar har varit fastklämda under osv...
jag är full av överraskningar.
kan du inte rippa lite freud från någon sida ? vill läsa böcker med den kisen men aldrig orkat ta tag i det.
Hehe jovisst: http://www.teol.uu.se/homepage/owe_wikstrom/artiklar/vetenskap/akademisk/Ateisten%20Freud%20p%E5%20analyssoffan%20SvD%2099.pdf
1 Guest(s)