Mirakelmedel mot finnar?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mirakelmedel mot finnar?
Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
sp_UserOfflineSmall Offline
1173075
January 5, 2008 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

Recept belagt !

Tetralysal eller annat.

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 494
1173084
January 5, 2008 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Vissa får inte finnar alls men de som någonsin har fått en enda finne, skulle jag säga löper större risk när man äter fett; chips eller pizza t.ex.

Jag brukar alltid få en (1) finne när jag äter mer skräpmat än vanligt..

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1173117
January 5, 2008 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

men ja tycker att ja får mer finnar när a äter fet amnt o snacks med mycket fett. godis har samma effekt. men det lömska är att dem kommer efter ett tag 😀

ja äter godis rätt så liet oxå

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1173398
January 6, 2008 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Animaliska fetter bidrar till stor del till finnarna.

När jag bode i Kina i 8 månader försvann mina finnar totalt. Den största anledningen är mina ändrade matvanor. (nudlar,ris,kött, grönsaker) (mjölkprodukter är också något sällsynta där)
Dock kom vissa av finnarna tillbaka i Sverige igen och då tror jag att sås tillsammans med diverse stekning/fritering som förekommer tillsammans med smör är boven.

Samt tvätta alltid ansiktet var kväll och var morgon. Även om du inte använder något medel så hjälper det en hel del. Och sluta att ta dig själv i ansiktet!!!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1173423
January 6, 2008 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: Animaliska fetter bidrar till stor del till finnarna.

När jag bode i Kina i 8 månader försvann mina finnar totalt. Den största anledningen är mina ändrade matvanor. (nudlar,ris,kött, grönsaker) (mjölkprodukter är också något sällsynta där)
Dock kom vissa av finnarna tillbaka i Sverige igen och då tror jag att sås tillsammans med diverse stekning/fritering som förekommer tillsammans med smör är boven.

Samt tvätta alltid ansiktet var kväll och var morgon. Även om du inte använder något medel så hjälper det en hel del. Och sluta att ta dig själv i ansiktet!!!

Det du skriver faller på en sak; det finns inget samband mellan vad man äter och finnar, det är vetenskapligt bevisat. 🙂

Ansiktstvätt lär dock motverka det ganska ordentligt då händer tenderar att ta upp alla möjliga och omöjliga bakterier lite var stans.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1173430
January 6, 2008 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Ang]Animaliska fetter bidrar till stor del till finnarna.

Det du skriver faller på en sak; det finns inget samband mellan vad man äter och finnar, det är vetenskapligt bevisat. 🙂

Det finns heller inga vetenskapliga bevis på att speciell kost inte skulle förebygga acne.
Att viss kost lindrar acnebesvär för vissa personer är däremot bekräftat i flera försök, dock har man inte funnit någon "mirakelmetod" som fungerar för alla.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1173438
January 7, 2008 - 12:33 am
sp_Permalink sp_Print

Det är ju inte fysiologiskt betingat genom födan. Det är ju så enkelt som att äter man fet mat så får man det i ansiktets + händerna, oavsett om du kladdar eller inte. Man kan motverka det genom att äta och sedan tvätta sig. Men det behöver inte heller hjälpa, sporerna i ansiktet absorberar fett fort.

Mitt personliga tips mot finnar är att börja röka

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1173440
January 7, 2008 - 12:37 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Ang]Animaliska fetter bidrar till stor del till finnarna.

Ansiktstvätt lär dock motverka det ganska ordentligt då händer tenderar att ta upp alla möjliga och omöjliga bakterier lite var stans.

Har också hört det. Men när jag var i Kina så hade nästan inte en enda kines finnar, medan många koreaner som jag bodde med hade. Största förklaringen, helt egen undersökning, är att koreanerna åt väldigt mycket chocklad. De åt massvis, medan kineserna, som inte hade råd, åt i jämförelse ingenting om inte aldrig.

Även att mina egna finnar försvann helt totalt och man blev som en barnrumpa i ansiktet för att sedan få tillbaka de i Sverige.

Pratade även med en falskärmsjägare. Han sa att under en övning så fick gruppen endast smör att överleva på. Resultatet var att hela gruppen fick massvis med finnar.

Så den undersökningen tror jag inte ett skit på! Hur kunde mina finnar försvinna i Kina?? Varför hade koreanerna en massa finnar men inte kineserna? Varför falskärmsjägarens grupp en så kallad "finnexplosion" som han sa när gruppen levde på smör?

Kaffe
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
1173447
January 7, 2008 - 1:54 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Det är ju inte fysiologiskt betingat genom födan. Det är ju så enkelt som att äter man fet mat så får man det i ansiktets + händerna, oavsett om du kladdar eller inte. Man kan motverka det genom att äta och sedan tvätta sig. Men det behöver inte heller hjälpa, sporerna i ansiktet absorberar fett fort.

Mitt personliga tips mot finnar är att börja röka

Röker gör jag sedan några år tillbaka. Tror att det är jobbet som ställer till det för mig. Stå i flottig lukt och äta hamburgare till frukost, lunch och efter jobbet. (Jobbar på donken).

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1173448
January 7, 2008 - 2:09 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe går man in på en Mcdonalds så känns ju hela kroppen balsamerad i fettångor. 😀

Korven
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 175
1174121
January 9, 2008 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.myzeno.se/

tydligen något nytt mirakel

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1174132
January 9, 2008 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Korven wrote: http://www.myzeno.se/

tydligen något nytt mirakel

Bara det faktum att det säljs som skönhetsmedel gör ju att man blir skeptisk, men nu är det ju inte fråga om någon substans som ska slå mot finnarna, men ändock ...

Som medicinvetare blir man skeptisk, men den vetenskap som presenteras på sidan ser i alla fall genuin ut även om jag hade uppskattar om de faktiskt visat själva studien de pratar om.

//Andreas

Niklas.Andersson
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 164
1174142
January 9, 2008 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja jag måste också ge tipset att ge fan i dom.
Då det finns dom som får ärr efter man har klämt dom.

Ta tandkräm på dom. Dom försvinner på en natt.
Samma sak gäller sugmärken men då tar det 2-3 dagar om man tar tandkräm på dom varje kväll.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1174148
January 9, 2008 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

nja tandkräm är sådär, det funkar men svider lite i ögonen. ja körd emed colgate total för infos skull. men ack så dyr den Zeno var. 2k för en finneborttagare? man akn få mycket saker för 2k kr 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 347
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL