February 19, 2004
Animaliska fetter bidrar till stor del till finnarna.
När jag bode i Kina i 8 månader försvann mina finnar totalt. Den största anledningen är mina ändrade matvanor. (nudlar,ris,kött, grönsaker) (mjölkprodukter är också något sällsynta där)
Dock kom vissa av finnarna tillbaka i Sverige igen och då tror jag att sås tillsammans med diverse stekning/fritering som förekommer tillsammans med smör är boven.
Samt tvätta alltid ansiktet var kväll och var morgon. Även om du inte använder något medel så hjälper det en hel del. Och sluta att ta dig själv i ansiktet!!!
February 12, 2003
Ang wrote: Animaliska fetter bidrar till stor del till finnarna.
När jag bode i Kina i 8 månader försvann mina finnar totalt. Den största anledningen är mina ändrade matvanor. (nudlar,ris,kött, grönsaker) (mjölkprodukter är också något sällsynta där)
Dock kom vissa av finnarna tillbaka i Sverige igen och då tror jag att sås tillsammans med diverse stekning/fritering som förekommer tillsammans med smör är boven.Samt tvätta alltid ansiktet var kväll och var morgon. Även om du inte använder något medel så hjälper det en hel del. Och sluta att ta dig själv i ansiktet!!!
Det du skriver faller på en sak; det finns inget samband mellan vad man äter och finnar, det är vetenskapligt bevisat. 🙂
Ansiktstvätt lär dock motverka det ganska ordentligt då händer tenderar att ta upp alla möjliga och omöjliga bakterier lite var stans.
Mean Machine wrote: [quote=Ang]Animaliska fetter bidrar till stor del till finnarna.
Dock kom vissa av finnarna tillbaka i Sverige igen och då tror jag att sås tillsammans med diverse stekning/fritering som förekommer tillsammans med smör är boven.Samt tvätta alltid ansiktet var kväll och var morgon. Även om du inte använder något medel så hjälper det en hel del. Och sluta att ta dig själv i ansiktet!!!
Det du skriver faller på en sak; det finns inget samband mellan vad man äter och finnar, det är vetenskapligt bevisat. 🙂
Det finns heller inga vetenskapliga bevis på att speciell kost inte skulle förebygga acne.
Att viss kost lindrar acnebesvär för vissa personer är däremot bekräftat i flera försök, dock har man inte funnit någon "mirakelmetod" som fungerar för alla.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
Det är ju inte fysiologiskt betingat genom födan. Det är ju så enkelt som att äter man fet mat så får man det i ansiktets + händerna, oavsett om du kladdar eller inte. Man kan motverka det genom att äta och sedan tvätta sig. Men det behöver inte heller hjälpa, sporerna i ansiktet absorberar fett fort.
Mitt personliga tips mot finnar är att börja röka
February 19, 2004
Mean Machine wrote: [quote=Ang]Animaliska fetter bidrar till stor del till finnarna.
Ansiktstvätt lär dock motverka det ganska ordentligt då händer tenderar att ta upp alla möjliga och omöjliga bakterier lite var stans.
Har också hört det. Men när jag var i Kina så hade nästan inte en enda kines finnar, medan många koreaner som jag bodde med hade. Största förklaringen, helt egen undersökning, är att koreanerna åt väldigt mycket chocklad. De åt massvis, medan kineserna, som inte hade råd, åt i jämförelse ingenting om inte aldrig.
Även att mina egna finnar försvann helt totalt och man blev som en barnrumpa i ansiktet för att sedan få tillbaka de i Sverige.
Pratade även med en falskärmsjägare. Han sa att under en övning så fick gruppen endast smör att överleva på. Resultatet var att hela gruppen fick massvis med finnar.
Så den undersökningen tror jag inte ett skit på! Hur kunde mina finnar försvinna i Kina?? Varför hade koreanerna en massa finnar men inte kineserna? Varför falskärmsjägarens grupp en så kallad "finnexplosion" som han sa när gruppen levde på smör?
May 25, 2007
Callister wrote: Det är ju inte fysiologiskt betingat genom födan. Det är ju så enkelt som att äter man fet mat så får man det i ansiktets + händerna, oavsett om du kladdar eller inte. Man kan motverka det genom att äta och sedan tvätta sig. Men det behöver inte heller hjälpa, sporerna i ansiktet absorberar fett fort.
Mitt personliga tips mot finnar är att börja röka
Röker gör jag sedan några år tillbaka. Tror att det är jobbet som ställer till det för mig. Stå i flottig lukt och äta hamburgare till frukost, lunch och efter jobbet. (Jobbar på donken).
July 30, 2003
tydligen något nytt mirakel
November 27, 2003
Korven wrote: http://www.myzeno.se/
tydligen något nytt mirakel
Bara det faktum att det säljs som skönhetsmedel gör ju att man blir skeptisk, men nu är det ju inte fråga om någon substans som ska slå mot finnarna, men ändock ...
Som medicinvetare blir man skeptisk, men den vetenskap som presenteras på sidan ser i alla fall genuin ut även om jag hade uppskattar om de faktiskt visat själva studien de pratar om.
//Andreas
November 7, 2005
1 Guest(s)