November 10, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....02,00.html
Står något om svensk familj som rubrik, men vart tog den vägen sen då? ser inte ett svenskt namn i denna artikeln...
Möjligtvis längst ner: Peter Pettersson, men jag tror d är han som fixat själva artikeln så...
skärpning nu va 😉
March 5, 2002
Pierre C wrote: jag tycker inte riktigt att man är _svensk_ om man bara har svenskt medborgarskap.. jag vet att man är det inför lagen men, njää det känns inte som om någon som heter Abo, bott i sverige i fyra år och knappt kan svenska är riktigt svensk. eller har jag helt fel?
Haha har han bott i swe i 4 år så kan han nog prata hyffsad svenska iaf 😉
January 20, 2003
Pierre C wrote: jag tycker inte riktigt att man är _svensk_ om man bara har svenskt medborgarskap.. jag vet att man är det inför lagen men, njää det känns inte som om någon som heter Abo, bott i sverige i fyra år och knappt kan svenska är riktigt svensk. eller har jag helt fel?
Håller med, jag är själv svensk medborgare.
Men jag är ändå finne enligt mig själv, har aldrig ens bott i Finland men ändå så är jag det.
Finns många sätt o se på saken.
June 23, 2002
caged wrote: Hmm, tror vi har en rastist här på forumet.
Namnet säger inget, har man svenskt medborgarskap är man väl svensk? Tycker jag iaf.Dessutom behöver vi tandläkare, oavsett vart de kommer ifrån. Läkare likaså.
Ja han är nog rasist för han kanske inte tänkte det eller har en egen åsikt? Så JÄVLA patetiskt att kalla honom rasist för det. Vart fan är Sverige påväg igentligen. 😡
Javisst kan han vara svensk även fast han har ett iranskt namn eller något, men inte för nån annan inte tycker det går väl jag för fan inte och kallar andra rasist.
1 Guest(s)