July 18, 2001
Fackamato wrote: [quote=Pierre C]jag tycker inte riktigt att man är _svensk_ om man bara har svenskt medborgarskap.. jag vet att man är det inför lagen men, njää det känns inte som om någon som heter Abo, bott i sverige i fyra år och knappt kan svenska är riktigt svensk. eller har jag helt fel?
Haha har han bott i swe i 4 år så kan han nog prata hyffsad svenska iaf 😉
en av mina forna fotbollstränare har bott i sverige minst 20år och det är ändå svårt att höra vad han säger...
December 15, 2003
Jag har jobbat med the "svenska medborgare" födda i jugoslavien, dom kom hit med sina familjer för 30 år sedan (arbetskraftsinvandring) och det är en av dom som får tolka till dom andra vad jag ville ha sagt.
Men dock så har vi en engelsk tjej som började lära sig svenska när hon kom hit i augusti, nästan felfri svenska....
Det har lite med vilken språkstam hemspråket hör till, det är lätt för "infödda svenskar" att lära sig tyska tex men säkerligen skitsvårt att lära sig serbokroatiska.... jag vet vad "peder" betyder där men det är allt 😉
January 17, 2002
Heter du Abdullah och har haft svenskt medborgarskap i 4 år är du banne mig inte svensk...
Inget rasistiskt uttalande, utan ett faktum. En gång Arab, alltid Arab, en gång dansk, alltid dansk osv.
Hade jag flyttat till USA och nån kallat mig amerikan hade denne fått en smäll av stora proportioner, nog för att jag flyttade till deras skitland men jag ska fan inte behöva räknas till det jävla packet.
1 Guest(s)