August 13, 2001
Active listen börjar bli riktit jobbig. På eftermiddagar/tidig kväll så blir man ju bombas av massa broadcast messages. Det missbrukas lite väl ofta tycker jag. Bäst fungerar Active listen på natten då de mer erfarna endast är uppe...
Så sluta skriva broadcast meddelanden som "jag fick XXXX poäng i 3dMark 2001, är det bra" Sådant passar bättre i forumen...
Mvh Zaver
September 20, 2001
Jag får nästan inga alls. (inte för att det gör nåt)
Har idag fått två-tre stycken kanske. Har varit uppkopplad sen 12.00.
Fast de som skickar kanske bara kryssar i dem de känner.
Skickas meddelande till mig fast jag är offline, dvs får jag dem när jag kopplar upp igen?
Och förresten, jag trodde icq-listan var till för att surra om allt möjligt, som inte får plats i forumet. Men jag kan ju ha fattat fel.
September 20, 2001
On 2001-09-23 17:05, Zaver wrote:
nej man får inte broadcast meddelanden om du är offline.. nu idag har det varit riktigt lungt men på vardagskvällar är det väldigt jobbigt ibland med alla värdelösa meddelanden som passar mkt bättre på nh's forum. Men annars så är det skönt med listan...
Ok jag förstår. Jag har inte varit med så länge, så jag har inte hunnit kolla så mycket på listan.
Fast jag tycker isf att det enklare att bara klicka bort ett "tråkigt" icq-mess, än att sitta och läsa långa trådar om "ingenting" här på forumet?
Eller, eh jag vet inte, jag är som sagt var ny, så jag lär väl komma in i det så småningom.
Oj så flummigt det blev, men du fattar kanske..
// Marie
April 1, 2001
Dösnack (det finns mycket sånt i forumet Allmänt) bör man ta på ICQ/IRC istället för att kladda ner hela forumet med sånt.
Skilnaden mellan ICQ/IRC och ett forum är:
ICQ/IRC är chattar.. Man kan skriva vad som helst nästan. Men allt som man skriver i ett forum ligger kvar så alla kan läsa det i all evighet. Därför är det bättre att snacka om allt "löst snack" på chattar och sånt.
1 Guest(s)