Missbrukare.|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Missbrukare.
KheLdaR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
sp_UserOfflineSmall Offline
710738
September 3, 2004 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

sn00k^ wrote: Någon i denna tråden som har testat något? Procentuellt sett så är det ganska många som har testat cannabis... av vad jag har hört iaf! Står ju ofta i tidningarna och så!

Själv tycker jag att folk får göra vad dem vill, jag sköter mitt!

Det intressanta är vilka som har och inte har testat tex maja och sedan vad deras reaktion var. Jag har inte träffat någon som har haft någon negativ effekt alls av cannabis förutom en propaganda spridande idiot som kom till skolan en gång för länge sedan(nian tror jag det var).
De som har testat någon drog och kännt vad som händer med en kan ha något vettigt att säga. Men alla ni andra som bara har läst propaganda(för det är till 99.9% propaganda allt som handlar om droger) eller har hört någon annan berätta om deras erfarenheter eller någon kompis erfarenheter, sprider bara mer lögner när ni försöker övertyga andra om era åsikter.
Jag har själv rökt cannabis(inte hasch) ca 10 gånger i mitt liv(senaste gången var väl ett halvår sen) och har inte haft något negativt alls att säga om det. Att man skulle bli beronde av maja är lika stor chans som att du skulle bli beroende av glass för att du tycker att det är gott. Ända sättet att fatta vad det handlar om är att testa själv. Tex första gången man blev full, inte hade man en aning om hur det skulle va. Tjohej!

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
710745
September 3, 2004 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Det enda jag har använt är alkohol.

Orsaken är att jag har haft vettiga polare som har missbrukat diverse saker, dom har blåvägrat låta mig prova då jag var ung och dum och ville testa.

En gång på en fest åkte jag på däng och blev utkastad från "rökrummet", detta för att dom inte ville att jag skulle få i mig röken...
Nu vill jag poängtera att jag vet inte om jag hade kunnat bli påverkad genom att vara i detta rummet, men dimman var tät som attans.

KheLdaR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
710753
September 3, 2004 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Det enda jag har använt är alkohol.

Orsaken är att jag har haft vettiga polare som har missbrukat diverse saker, dom har blåvägrat låta mig prova då jag var ung och dum och ville testa.

En gång på en fest åkte jag på däng och blev utkastad från "rökrummet", detta för att dom inte ville att jag skulle få i mig röken...
Nu vill jag poängtera att jag vet inte om jag hade kunnat bli påverkad genom att vara i detta rummet, men dimman var tät som attans.

Tror du att de bara försökte va snälla och försökte hålla dig borta ifrån det eller ville dem kanske att du inte skulle andas in den dyrbara röken ? wink

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
710773
September 3, 2004 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag Tycker man ska ge dom tre chanser att avgiftas sen så skall man avliva personen i fråga.
Har väll inte så jäkla bra syn på missbrukare, har känt en del polare som hålt på samt har jag haft en del diskutioner med föredetta Narkomaner och dylikt.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
710778
September 3, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Lycka till med smärtan iaf Obelix, jag skada själv ryggen på gymmet för flera år sedan och jag dras med det fortfarande, det verkar dock inte vara allvarligt, typ Delta-muskeln.. Får inte ont i vardagen av det men om jag börjar bära och sånt, aj aj aj aj. cry

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
710798
September 3, 2004 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: när man kommer ner då antar jag, eftersom man vanligtvis blir väldigt glad och exalterad av xtc.

Nja, inte bara när du kommer ner, utan dagar efter. Du tömmer mer eller mindre ditt seratoninföråd.

kollar man på fördelarna är det rena lyckopillret, man känner inte trötthet, man blir glad, all musik blir i stort sett bra, kan förmodligen användas som uberbantningsmedel som behövs för många idag.

Kollar man på nackdelarna så är det rena skitpillret. Du förlorar en jäkla massor av muskelmassa samt att du blir deppig. Är man dessutom överviktig så bör man absolut inte pyssla med centralstimulerande substanser. Väldigt farligt för hjärtat.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
711150
September 3, 2004 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Pundare får ofta bidrag, sånt gillar vi INTE...

obelix
Member
Medlem
711159
September 3, 2004 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Pundare får ofta bidrag, sånt gillar vi INTE...

Antagligen för att dom inte har jobb eller får jobb.

För vem vill anställa en missbrukare?

För även dom har rätt att leva...

Btw, vilka är vi? :-k

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
711172
September 3, 2004 - 11:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Death On Wings]De som röker/snusar,dricker(alkoholister),knarkar eller använder andra beroende framkallade saker kan man bara säga svagsinta idioter om.

Jag snusar för det är gott. Är jag en idiot för det?

Jag tycker att alla som tillbringar mer tid än 2 timmar/dag framför datorn är svagsinta idioter. Ja det involverar mig själv. Men det låter lika dumt.

heh 2 timmar ? undra vad jag är då
ybermissbrukare, fast hade jag haft lite mer roliga saker att göra på dagen så skulle det vara anorlunda, allt skoj händer ju på natten.

TECH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 331
711176
September 4, 2004 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

Okej, missbrukare har ju inte valt att bli missbrukare. Det är en sjukdom, tex om jag är allergisk mot jordnötter så äter jag ju inte jordnötter. Men tex en alkoholist mår dåligt av alkohol och dricker en då. "Pundare får ofta bidrag, sånt gillar vi INTE..."
Nehe vad ska vi göra då? Skita i att ge dom bidrag, så att vi kan få ännu mera missbruks relaterade brott? Och dessutom är det inte bara pundare som går på bidrag, ta tex många invandrare i förorter och arbetslösa ungdomar.
Sen så tycker jag att missbruks vården i sverige är ett enda stort skämt. Ta tex ett behandlingshem, det existerar ingen vård där överhuvudtaget. Ingen psykolog, inget dagprogram. Utan dom sitter bara där o glor på teve och sen släpps dom ut efter ett tag eller skriver ut sig själv och är igång o missbrukar igen.

Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w

obelix
Member
Medlem
711194
September 4, 2004 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

TECH wrote: Ta tex ett behandlingshem, det existerar ingen vård där överhuvudtaget. Ingen psykolog, inget dagprogram. Utan dom sitter bara där o glor på teve och sen släpps dom ut efter ett tag eller skriver ut sig själv och är igång o missbrukar igen.
.

Frösö behandlingshem i Östersund ska ha både det ena och det andra, plus att det är i statens regi.

Jag sökte jobb där, men ska jag vara ärlig så vågade jag inte ta jobbet jag blev erbjuden där, jag föredrog rättspsyk.

Sedan finns det dom som har det, fast på ett annat sätt, som Hassela kollektivet.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
711196
September 4, 2004 - 12:25 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Jag sökte jobb där, men ska jag vara ärlig så vågade jag inte ta jobbet jag blev erbjuden där

Hmmm....jag misstänker att du blev rädd för "lappsjukan". 😀

TECH
Kommer du hit ofta?
Medlem
711197
September 4, 2004 - 12:27 am
sp_Permalink sp_Print

Okej, min Styvpappa har jobbat på behandlingshem i C:a 30år bla Nylösehemmet i Göteborg. Existerade ingen vård där. Sen vet jag flera andra instutitioner där vården är obefintlig! Så merparten av behandlingshemmen är nog snarare "fritidsgård".

Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w

obelix
Member
Medlem
711199
September 4, 2004 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=obelix] Jag sökte jobb där, men ska jag vara ärlig så vågade jag inte ta jobbet jag blev erbjuden där

Hmmm....jag misstänker att du blev rädd för "lappsjukan". 😀

Tvärt om, jag vill flytta upp till Norrland igen.

Har bott i både Vilhelmina och Storuman samt östersund under 8-9 år.

Fast nu vill jag högre upp.

Var på väg att flytta till Lannavaara ett tag wink

Nä, dom intagna/frivilliga skrämde skiten ur mig om jag ska vara ärlig :cy:

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
711201
September 4, 2004 - 12:34 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Var på väg att flytta till Lannavaara ett tag. 😉

Jisses! :cy: 😀

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
711517
September 4, 2004 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

TECH wrote: Okej, missbrukare har ju inte valt att bli missbrukare. Det är en sjukdom, tex om jag är allergisk mot jordnötter så äter jag ju inte jordnötter. Men tex en alkoholist mår dåligt av alkohol och dricker en då.

Menar du att en alkolist själva väljer att dricka då?

För då är det dags för dig att vakna till verkligheten. Alkolism är en obotlig sjukdom. En alkolist blir aldrig "frisk" från alkolismen, en alkolist som inte dricker är en nykter alkolist just därför. Jag lovar dig att det finns INGEN som har valt att bli alkolist, men du verkar tro det?

Hoppas jag har missuppfattat dig, men jag har läst ditt inlägg många gånger utan att få en annan uppfattning om det.

TECH
Kommer du hit ofta?
Medlem
711563
September 4, 2004 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju precis det jag har skrivit!

"Okej, missbrukare har ju inte valt att bli missbrukare" "Det är en sjukdom"

Vad är det som är svårt att förstå?

Om du dessutom läst inlägget många gånger borde det väl vara solklart eller?

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
711581
September 4, 2004 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

TECH wrote: Det är ju precis det jag har skrivit!

"Okej, missbrukare har ju inte valt att bli missbrukare" "Det är en sjukdom"

Vad är det som är svårt att förstå?

Om du dessutom läst inlägget många gånger borde det väl vara solklart eller?

Du borde formulera dig annorlunda då.

TECH wrote: Okej, missbrukare har ju inte valt att bli missbrukare. Det är en sjukdom, tex om jag är allergisk mot jordnötter så äter jag ju inte jordnötter. Men tex en alkoholist mår dåligt av alkohol och dricker en då.

När du skriver så, så placerar du inte alkolister och missbrukare i samma fack. Därför jag reagerade. Men jag borde kanske börja läsa slarvigare, så jag inte hänger upp mig på sånna saker...

TECH
Kommer du hit ofta?
Medlem
711586
September 4, 2004 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja ja men vi tycker iaf samma sak 🙂

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
711761
September 4, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

alltså. Jag tror att alla som blir missbrukare måste ha låtit sig själva fall dit. Om det beror på en traumatisk upplevelse och man vill döva sin smärta t.ex, det skulle jag ALDRIG göra, hur ont det än gjorde. Man har alltid ett val, och man är ansvarig för sig själv.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 47
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL