August 8, 2003

sn00k^ wrote: Någon i denna tråden som har testat något? Procentuellt sett så är det ganska många som har testat cannabis... av vad jag har hört iaf! Står ju ofta i tidningarna och så!
Själv tycker jag att folk får göra vad dem vill, jag sköter mitt!
Det intressanta är vilka som har och inte har testat tex maja och sedan vad deras reaktion var. Jag har inte träffat någon som har haft någon negativ effekt alls av cannabis förutom en propaganda spridande idiot som kom till skolan en gång för länge sedan(nian tror jag det var).
De som har testat någon drog och kännt vad som händer med en kan ha något vettigt att säga. Men alla ni andra som bara har läst propaganda(för det är till 99.9% propaganda allt som handlar om droger) eller har hört någon annan berätta om deras erfarenheter eller någon kompis erfarenheter, sprider bara mer lögner när ni försöker övertyga andra om era åsikter.
Jag har själv rökt cannabis(inte hasch) ca 10 gånger i mitt liv(senaste gången var väl ett halvår sen) och har inte haft något negativt alls att säga om det. Att man skulle bli beronde av maja är lika stor chans som att du skulle bli beroende av glass för att du tycker att det är gott. Ända sättet att fatta vad det handlar om är att testa själv. Tex första gången man blev full, inte hade man en aning om hur det skulle va. Tjohej!
January 12, 2004

Det enda jag har använt är alkohol.
Orsaken är att jag har haft vettiga polare som har missbrukat diverse saker, dom har blåvägrat låta mig prova då jag var ung och dum och ville testa.
En gång på en fest åkte jag på däng och blev utkastad från "rökrummet", detta för att dom inte ville att jag skulle få i mig röken...
Nu vill jag poängtera att jag vet inte om jag hade kunnat bli påverkad genom att vara i detta rummet, men dimman var tät som attans.
August 8, 2003

obelix wrote: Det enda jag har använt är alkohol.
Orsaken är att jag har haft vettiga polare som har missbrukat diverse saker, dom har blåvägrat låta mig prova då jag var ung och dum och ville testa.
En gång på en fest åkte jag på däng och blev utkastad från "rökrummet", detta för att dom inte ville att jag skulle få i mig röken...
Nu vill jag poängtera att jag vet inte om jag hade kunnat bli påverkad genom att vara i detta rummet, men dimman var tät som attans.
Tror du att de bara försökte va snälla och försökte hålla dig borta ifrån det eller ville dem kanske att du inte skulle andas in den dyrbara röken ?
October 24, 2002

Mind wrote: när man kommer ner då antar jag, eftersom man vanligtvis blir väldigt glad och exalterad av xtc.
Nja, inte bara när du kommer ner, utan dagar efter. Du tömmer mer eller mindre ditt seratoninföråd.
kollar man på fördelarna är det rena lyckopillret, man känner inte trötthet, man blir glad, all musik blir i stort sett bra, kan förmodligen användas som uberbantningsmedel som behövs för många idag.
Kollar man på nackdelarna så är det rena skitpillret. Du förlorar en jäkla massor av muskelmassa samt att du blir deppig. Är man dessutom överviktig så bör man absolut inte pyssla med centralstimulerande substanser. Väldigt farligt för hjärtat.
June 28, 2001

Dehman wrote: [quote=Death On Wings]De som röker/snusar,dricker(alkoholister),knarkar eller använder andra beroende framkallade saker kan man bara säga svagsinta idioter om.
Jag snusar för det är gott. Är jag en idiot för det?
Jag tycker att alla som tillbringar mer tid än 2 timmar/dag framför datorn är svagsinta idioter. Ja det involverar mig själv. Men det låter lika dumt.
heh 2 timmar ? undra vad jag är då
ybermissbrukare, fast hade jag haft lite mer roliga saker att göra på dagen så skulle det vara anorlunda, allt skoj händer ju på natten.
November 2, 2001

Okej, missbrukare har ju inte valt att bli missbrukare. Det är en sjukdom, tex om jag är allergisk mot jordnötter så äter jag ju inte jordnötter. Men tex en alkoholist mår dåligt av alkohol och dricker en då. "Pundare får ofta bidrag, sånt gillar vi INTE..."
Nehe vad ska vi göra då? Skita i att ge dom bidrag, så att vi kan få ännu mera missbruks relaterade brott? Och dessutom är det inte bara pundare som går på bidrag, ta tex många invandrare i förorter och arbetslösa ungdomar.
Sen så tycker jag att missbruks vården i sverige är ett enda stort skämt. Ta tex ett behandlingshem, det existerar ingen vård där överhuvudtaget. Ingen psykolog, inget dagprogram. Utan dom sitter bara där o glor på teve och sen släpps dom ut efter ett tag eller skriver ut sig själv och är igång o missbrukar igen.
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
January 12, 2004

TECH wrote: Ta tex ett behandlingshem, det existerar ingen vård där överhuvudtaget. Ingen psykolog, inget dagprogram. Utan dom sitter bara där o glor på teve och sen släpps dom ut efter ett tag eller skriver ut sig själv och är igång o missbrukar igen.
.
Frösö behandlingshem i Östersund ska ha både det ena och det andra, plus att det är i statens regi.
Jag sökte jobb där, men ska jag vara ärlig så vågade jag inte ta jobbet jag blev erbjuden där, jag föredrog rättspsyk.
Sedan finns det dom som har det, fast på ett annat sätt, som Hassela kollektivet.
November 2, 2001

Okej, min Styvpappa har jobbat på behandlingshem i C:a 30år bla Nylösehemmet i Göteborg. Existerade ingen vård där. Sen vet jag flera andra instutitioner där vården är obefintlig! Så merparten av behandlingshemmen är nog snarare "fritidsgård".
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
January 12, 2004

skiroy wrote: [quote=obelix] Jag sökte jobb där, men ska jag vara ärlig så vågade jag inte ta jobbet jag blev erbjuden där
Hmmm....jag misstänker att du blev rädd för "lappsjukan". 😀
Tvärt om, jag vill flytta upp till Norrland igen.
Har bott i både Vilhelmina och Storuman samt östersund under 8-9 år.
Fast nu vill jag högre upp.
Var på väg att flytta till Lannavaara ett tag
Nä, dom intagna/frivilliga skrämde skiten ur mig om jag ska vara ärlig :cy:
January 28, 2003

TECH wrote: Okej, missbrukare har ju inte valt att bli missbrukare. Det är en sjukdom, tex om jag är allergisk mot jordnötter så äter jag ju inte jordnötter. Men tex en alkoholist mår dåligt av alkohol och dricker en då.
Menar du att en alkolist själva väljer att dricka då?
För då är det dags för dig att vakna till verkligheten. Alkolism är en obotlig sjukdom. En alkolist blir aldrig "frisk" från alkolismen, en alkolist som inte dricker är en nykter alkolist just därför. Jag lovar dig att det finns INGEN som har valt att bli alkolist, men du verkar tro det?
Hoppas jag har missuppfattat dig, men jag har läst ditt inlägg många gånger utan att få en annan uppfattning om det.
November 2, 2001

Det är ju precis det jag har skrivit!
"Okej, missbrukare har ju inte valt att bli missbrukare" "Det är en sjukdom"
Vad är det som är svårt att förstå?
Om du dessutom läst inlägget många gånger borde det väl vara solklart eller?
January 28, 2003

TECH wrote: Det är ju precis det jag har skrivit!
"Okej, missbrukare har ju inte valt att bli missbrukare" "Det är en sjukdom"
Vad är det som är svårt att förstå?
Om du dessutom läst inlägget många gånger borde det väl vara solklart eller?
Du borde formulera dig annorlunda då.
TECH wrote: Okej, missbrukare har ju inte valt att bli missbrukare. Det är en sjukdom, tex om jag är allergisk mot jordnötter så äter jag ju inte jordnötter. Men tex en alkoholist mår dåligt av alkohol och dricker en då.
När du skriver så, så placerar du inte alkolister och missbrukare i samma fack. Därför jag reagerade. Men jag borde kanske börja läsa slarvigare, så jag inte hänger upp mig på sånna saker...
January 21, 2004

alltså. Jag tror att alla som blir missbrukare måste ha låtit sig själva fall dit. Om det beror på en traumatisk upplevelse och man vill döva sin smärta t.ex, det skulle jag ALDRIG göra, hur ont det än gjorde. Man har alltid ett val, och man är ansvarig för sig själv.
1 Guest(s)