March 17, 2002
skiroy wrote: [quote=High Density]Artikeln verkar väldigt vinklad,man talar bara om vad vakterna gjort vilket ioförsig verkar helt sjukt,men också väldigt konstigt att de skulle misshandla någon på det viset utan provokation.
Dock så finns det vakter som har misshandlad folk utan provokation.
Nu är inte alla vakter rötägg men dom finns.
Sådana typer är väldigt små människor med stora komplex från barndomen.
Mer eller mindre.
Visst finns det vakter som misshandlar utan provokation,men jag tror att de är få.
Det jag tycker är konstigt är att man blir så brutalt misshandlad efter följande:
Men 11-årige Abbe satte sig på fel räcke i kön till Flumeride.
– Vi hade köat en halvtimme i värmen när min son blir tillsagd att gå ut, förklarar Martin Lomisi.
Pappan protesterade mot den orättvisa behandlingen, och hamnade i en diskussion med en av de anställda.
frågan är hur "diskussionen" går till,det vet vi inte utan bara hur vakterna bar sig åt.Och att dömma någon utifrån vad man vet om detta fall går inte.
December 15, 2003
Förmodligen hade ungen trängts och sen suttit på ett räcke och vägrat hoppa av tills dom skulle köra ut grabben och farsan som stått och hängt bredvid och inte sagt till sin påg att han ska hoppa ner (föräldrar SKA hålla koll på sina egna barn, kan dom inte det så..sterilisering) Och eftersom farsan säkerligen var pissesur för att stå i värmen i en halvtimme med en massa snorungar som vill åka flumen så givetsvis utryckte han sig med väl valda kraftord (för varför skulle han ställa sig och köa igen pga sin snorunge och det sjuka köerna som uppstått genom lisebergschefernas profithunger)
Eftersom den irriterade och säkerligen sketatrötte pappan till 99,99% muckade med de skittrötta och säkerligen sketatrötta biljettkontrollanterna (för vem fan kan vara pigg och glad en hel dag på ett fullsmockat liseberg bland jobbiga ungar om man är vuxen) så pallade inte kontrollanterna med honom mera utan kallade på vakt.
Två saker händer:
1. Irriterade vakter får IGEN höra att en jobbig jävel stoppar upp en kö och stopp av kö = ingen lön = uttryckning IGEN.
2. Irriterad morsa funderar på hur mycket pengar som gått åt för att kunna stå där med kamera i näven och vänta på att filma ungen när hon kunnat sitta på en luftkonditionerad pub med en öl i näven (och pengarna en dag på liseberg kostar = många kalla öl)
1+2=3.
3. Storbråk.
Ergo: skaffa inte barn!
August 16, 2002
mm jag kommer iaf bojkotta liseberg tills jag glömmer bort det här... det är typ tills nästa sommar...
jag bojkottade Kista Centrum sen en svart kille blev misshandlad av två rasseväktare för att dom trodde att han tog bilder på dom med sin digitalkamera (som dom för övrigt trampade sönder), men sen så skulle jag på bio o kista e närmast så jag sket i bojkotten...
aja här är info till liseberg ifall ni vill maila dom med frågor:
Liseberg AB
Box 5053, 402 22 GÖTEBORG.
Telefon: 031 - 400 100 (Växel)
Fax: 031 - 7330 419
E-mail: [email]kaninen@liseberg.se[/email]
edit: skickade ett mail till dem och frågade om deras sida av historien... använde mycket av det som ni skrivt här som inspiration som ni kanske märker...
Ämne: frågor om artikel i GT
Eller tjaa frågor och frågor, jag tror att ni kommer få mycket skit för det som hände... Syftar såklart på denna artikel: http://www.gt.se/index.jsp?a=168646
Väktare är bara adrenalinstinna kukhuvuden som aldrig kom in på polisskolan och väntar på att slå ner folk ... Trots att de inte kom in på polisskolan så tror de att de har befogenheter som de inte har, och använder våld både åt höger och åt vänster. De slickar polisröv till frukost och polisen räknar därför med dem som en extra förlängning till deras kukar.
När något som detta inträffar så har vaktchefen på liseberg (hänvisar till artikeln) mage att påstå att det inte har hänt. Om vakterna/väktarna hade fått sparken direkt så hade jag kunnat förstå, men genom sin passivitet visar liseberg att de inte bryr sig ett jävla piss om sina besökare, att de är endast boskap som far igenom deras stora pengamaskin.
Jag hoppas att ni tar er tid att svara på detta meddelande med er version av händelsen. Jag skyller inte på er, utan på vakterna, men är samtidigt oförstående för ert sätt att agera. För att undvika negativ publicitet så är det enda sättet, enligt min uppfattning, att avskeda vakterna, och ge ert stöd till personerna som blev utsatta för detta.
//MVH ***** ***********
November 27, 2003
denstore wrote: Merparten av de vakter jag har träffat på är klart puckade. Många av dem har sökt in på polisskolan, och inte kommit in. Så att det finns en hel del "wannabe cops" som tror de har befogenheter de inte har, är väl ingen nyhet. Tyvärr slickar de polisrXv så mycket, att polisen oftast ser dem som sin lilla extrastyrka som kan hålla buset stången. En klart olämplig situation, då inte heller poliskåren är så helylle direkt. Kåranda och handboll har förstört svenska polisen.;)
Samma sak här. De flesta väktare verkar leva som något slags überliv där dom ser ner på andra. Vet inte om det svidetr så in i h****te att int ekomma på polisskolan eller vad som är problemet.
Blivit portadfrån en lokal klubb för jag bröt ner en vakt med lit enkel och helt harmlös hapkido när han antastade en kusin till mig. Då var jag dum! 🙄
//Andreas
January 12, 2004
Delph1 wrote: [quote=denstore]Merparten av de vakter jag har träffat på är klart puckade. Många av dem har sökt in på polisskolan, och inte kommit in. Så att det finns en hel del "wannabe cops" som tror de har befogenheter de inte har, är väl ingen nyhet. Tyvärr slickar de polisrXv så mycket, att polisen oftast ser dem som sin lilla extrastyrka som kan hålla buset stången. En klart olämplig situation, då inte heller poliskåren är så helylle direkt. Kåranda och handboll har förstört svenska polisen.;)
Samma sak här. De flesta väktare verkar leva som något slags überliv där dom ser ner på andra. Vet inte om det svidetr så in i h****te att int ekomma på polisskolan eller vad som är problemet.
Blivit portadfrån en lokal klubb för jag bröt ner en vakt med lit enkel och helt harmlös hapkido när han antastade en kusin till mig. Då var jag dum! 🙄
//Andreas
Majoriteten är bra, men det är tyvärr rötäggen om märks mest...
October 1, 2002
Hmm, det blev klart idag att jag och ett par polare ska till Liseberg på måndag. Tror bestämt att jag ska sätta mig på räcket till Flumeride för att se vad som händer.
Jag ska spela så medgörlig som jag bara kan.
Det mest troliga är att jag får huvudet inslaget av buttra väktare.
*suck* 🙄
September 28, 2003
Shinji wrote: Hmm, det blev klart idag att jag och ett par polare ska till Liseberg på måndag. Tror bestämt att jag ska sätta mig på räcket till Flumeride för att se vad som händer.
Jag ska spela så medgörlig som jag bara kan.Det mest troliga är att jag får huvudet inslaget av buttra väktare.
*suck* 🙄
jag funderar på att åka nästa vecka då ska jag också göra det, men jag vill se dem väktarna som piskar mej så lätt :arg:
January 12, 2004
fastbullit wrote: [quote=Shinji]Hmm, det blev klart idag att jag och ett par polare ska till Liseberg på måndag. Tror bestämt att jag ska sätta mig på räcket till Flumeride för att se vad som händer.
Jag ska spela så medgörlig som jag bara kan.Det mest troliga är att jag får huvudet inslaget av buttra väktare.
*suck* 🙄
jag funderar på att åka nästa vecka då ska jag också göra det, men jag vill se dem väktarna som piskar mej så lätt :arg:
Våld mot tjänsteman är inget kul att åka dit för...
Gissa varför en del väktare och poliser kan vara så dryga som dom är...
November 26, 2002
obelix wrote: Hur irriterad vakten än blir på en människa som är jobbig.
Så får dom aldrig tappa humöret och bruka övervåld.klarar man inte av att hålla huvudet kallt, hur jobbig personen/personerna än är, då ska man byta jobb.
För då håller man inte isär jobb och privatperson...
Känner du någon som klarar det?
Med några väl valda ord och en knuff så får man i princip alla människor att tappa humöret, visst, det är inte rätt men ack så mänskligt.
Att de oftast anställer vakter som har väldigt lätt för att brusa upp, verkar vara en regel mer än ett undantag.
January 12, 2004
zubbe wrote: [quote=obelix]Hur irriterad vakten än blir på en människa som är jobbig.
Så får dom aldrig tappa humöret och bruka övervåld.klarar man inte av att hålla huvudet kallt, hur jobbig personen/personerna än är, då ska man byta jobb.
För då håller man inte isär jobb och privatperson...
Känner du någon som klarar det?
Med några väl valda ord och en knuff så får man i princip alla människor att tappa humöret, visst, det är inte rätt men ack så mänskligt.
Att de oftast anställer vakter som har väldigt lätt för att brusa upp, verkar vara en regel mer än ett undantag.
Känner en hel del om är sådana och har jobb där det behövs.
1 Guest(s)