misshandel|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
misshandel
Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
sp_UserOfflineSmall Offline
694127
August 13, 2004 - 8:18 am
sp_Permalink sp_Print

Mmm tur man inte var där, , oj vad det hade vevats då 👿

Skickade just iväg ett email till Liseberg där jag skrev vad jag tyckte om det hela.

[email]kaninen@liseberg.se[/email] till Till Parkansvarige Mats Andersson.

Skall bli intressant att se om dom svarar.

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
694161
August 13, 2004 - 9:28 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.gt.se/index.jsp?a=169024

Här är ytterligare en... undrar vad Lisebergs vakterna går på.

Snart har jag 666 inlägg och det är fredag den 13:e. 👿

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
694166
August 13, 2004 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

NH|Falcon wrote: http://www.gt.se/index.jsp?a=169024

Här är ytterligare en... undrar vad Lisebergs vakterna går på.

Steroider gissar jag på...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
694179
August 13, 2004 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: Ämne: frågor om artikel i GT
Eller tjaa frågor och frågor, jag tror att ni kommer få mycket skit för det som hände... Syftar såklart på denna artikel: http://www.gt.se/index.jsp?a=168646

Väktare är bara adrenalinstinna kukhuvuden som aldrig kom in på polisskolan och väntar på att slå ner folk ... Trots att de inte kom in på polisskolan så tror de att de har befogenheter som de inte har, och använder våld både åt höger och åt vänster. De slickar polisröv till frukost och polisen räknar därför med dem som en extra förlängning till deras kukar.

När något som detta inträffar så har vaktchefen på liseberg (hänvisar till artikeln) mage att påstå att det inte har hänt. Om vakterna/väktarna hade fått sparken direkt så hade jag kunnat förstå, men genom sin passivitet visar liseberg att de inte bryr sig ett j**la piss om sina besökare, att de är endast boskap som far igenom deras stora pengamaskin.

Jag hoppas att ni tar er tid att svara på detta meddelande med er version av händelsen. Jag skyller inte på er, utan på vakterna, men är samtidigt oförstående för ert sätt att agera. För att undvika negativ publicitet så är det enda sättet, enligt min uppfattning, att avskeda vakterna, och ge ert stöd till personerna som blev utsatta för detta.

//MVH ***** ***********

Synd bara att du använder så mycket fula ord. Nu kommer det att hamna i papperskorgen vid första anblicken. Oavsett om du har rätt eller ej.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
694214
August 13, 2004 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Kan ju lägga in mitt mail också om det är någon som är intresserad.

--------------------------------------------------------------------------------------

Till Parkansvarige Mats Andersson

Efter att läst artikeln i GT "http://www.gt.se/index.jsp?a=168646" om misshandeln av Erina och Martin Lomisi är jag så förbannad att jag inte kan beskriva vad jag känner. Jag skulle göra vad som helst för att få varit där när det hände så jag kunde gripa in i denna vidriga lagöverträdelse som tydligen inte är helt unik på Liseberg.
Inget 11 årigt barn skall behöva se sina föräldrar bli misshandlade så illa att han tror dom skall bli dödade, specielt inte i Sverige som enligt mig fortfarande är ett demokratiskt land som helt är emot förtryck och övervåld i alla former. Men det här är ännu en indikation på att mitt kära hemland är fullt av maktmissbrukare som sakta men säkert raderar ut våra trygghet.

Jag hade plannerat in ett besök på Liseberg nu i helgen med 7 av mina vänner, men kommer givetvist inte sätta min fot innanför ert område så länge ni står bakom dessa handlingar.
Och vad menar jag då med det?

citat av artikeln i GT
"Parkansvarige Mats Andersson vill heller inte kommentera händelsen. Han hänvisar till vad
polisens utredning kommer fram till."

Har ni överhuvudtaget aggerat mot dessa vakter?
Som Göteborgare så kräver jag att ni går ut i media och helt tar avstånd till händelser som den här. Att ni berättar hur mycket ni emot övervåld ifrån er egen vaktstyrka samt offentliggör vad era planer är för att förhindra händelser som den här i framtiden. Jag kräver också att ni ger den misshandlade familjen kompensation för denna skräckupplevelse. (skriver inte tillräcklig kompensation för att ni förmodlingen aldrig kan kompensera en sån här händelse.)
Jag kräver detta för ni är ett ansikte utåt för Göteborg, en roll ni verkligen i övrigt sköter överträffande. Men i och med den här händelse krävs ett aggerande, ni kan inte gömma er utan att ens kommentera händelsen. Den lilla gnutta hat som just blivit sått i göteborgarnas hjärta kommer alltid finnas där om ni inte upprättar er, och det nu!

//****** ****

Stolt Göteborgare

Ser fram emot ett svar ifrån er så jag vet att ni läst mailet.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
694219
August 13, 2004 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote:
Väktare är bara adrenalinstinna kukhuvuden som aldrig kom in på polisskolan och väntar på att slå ner folk ... Trots att de inte kom in på polisskolan så tror de att de har befogenheter som de inte har, och använder våld både åt höger och åt vänster. De slickar polisröv till frukost och polisen räknar därför med dem som en extra förlängning till deras kukar.

Det är ju också väldigt synd att du inte skriver som dom andra här i forumet, att dom FLESTA väktare är bla bla, utan skriver att väktare ÄR det ena och det andra.
Jag har en mycket trevlig bror som jobbar som väktare och vad jag vet har aldrig ens försökt att komma in på polishögskolan, han vill inte ens, han ska inte ens söka in där. Och som råga på allt är han också väldigt lugn och sansad.
Så ditt lilla stycke som precis blev citerat var nog något av det lite sämre slaget som du kunde skriva.

Tack för mig.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
694249
August 13, 2004 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ][quote=keffing] Väktare är bara adrenalinstinna kukhuvuden som aldrig kom in på polisskolan och väntar på att slå ner folk ... Trots att de inte kom in på polisskolan så tror de att de har befogenheter som de inte har, och använder våld både åt höger och åt vänster. De slickar polisröv till frukost och polisen räknar därför med dem som en extra förlängning till deras kukar.

Det är ju också väldigt synd att du inte skriver som dom andra här i forumet, att dom FLESTA väktare är bla bla, utan skriver att väktare ÄR det ena och det andra.
Jag har en mycket trevlig bror som jobbar som väktare och vad jag vet har aldrig ens försökt att komma in på polishögskolan, han vill inte ens, han ska inte ens söka in där. Och som råga på allt är han också väldigt lugn och sansad.
Så ditt lilla stycke som precis blev citerat var nog något av det lite sämre slaget som du kunde skriva.

Tack för mig.

sorry... jag ska maila dem o säga att alla förutom Iceboys bror är det...

ne men skämt åsido, självklart har du rätt i det du säger, det ska stå många, inte alla eller vad jag nu har, skrivit orkar inte läsa...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
694253
August 13, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Synd bara att du använder så mycket fula ord. Nu kommer det att hamna i papperskorgen vid första anblicken. Oavsett om du har rätt eller ej.

sant... brukar skriva som jag tänker, och då blir det en jävla massa fula ord... sen om dom svarar eller inte spelar ingen roll, för dom hade nog inte svarat ens om jag lovordade dem för det som tråden handlar om... vill bara meddela dem om att det finns folk som tycker att dom ska suga på ett stort fett könsorgan av manlig typ... hoppas bara det är nån viktig person som läser brevet o slänger det sen, o inte nån uttråkad receptionstbrud som har gått en kurs i officepaketet på två veckor och på de grunderna fått sitt jobb...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
694528
August 13, 2004 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

vad sägs om att skriva ett officiellt brev så kan alla som vill maila till liseberg och klaga ?

jag blir ruskigt arg över att läsa att det har inträffat flera gånger.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
694651
August 13, 2004 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

http://expressen.se/index.jsp?a=53849 den med
http://expressen.se/index.jsp?.....850schysst kille som antagligen läst på om lisans vakter
http://expressen.se/index.jsp?a=54142 den med

verkar som om vakterna gjort rätt mkt

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
694655
August 13, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha,, men kolla den här artikeln då.
http://www.gt.se/index.jsp?a=169480
Som om det är någon som tror att de här två smalaste och klenaste vakterna på hela Liseberg är några av dom det skrivits om tidigare.

Ja alltså det krävs att vi är många som visar vad vi tycker för att Lisebergs ledning skall bry sig över huvud taget.
En rejäl bojkott vore på sin plats. Men ett rejält mail skulle nog vara ett bra steg i rätt riktning.

Jag mailade så fort jag läst artikeln och hoppas det är många av er som gör det samma.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
694663
August 13, 2004 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag och 3 kompisar tänkte åka dit en helg.
Nu tänker då inte jag sätta min fot där. 👿

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
694720
August 13, 2004 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Först och främst så vill jag säga att varken jag, min familj och de flesta av mina vänner ALDRIG kommer att sätta en fot i er lilla park för än väktarna som är ansvariga för detta: http://www.gt.se/index.jsp?a=168646 avskedas.

Jag tycker att både parkens och väktarnas beteende är oacceptabelt, och detta är ju inte första gången.
Varför står Ni bakom sånt här?
Var vänlig och svara på detta brev på ett moget sätt sätt, jag vill trots allt bara ha reda på varför ni stödjer väktarna som Ni _vet_ har fel.

Jag tänker som sagt aldrig mer besöka Er, och Ni kan känna Er nöjda över att Era väktare har kostat er minst ett hundratal besökare.
Har Ni lust kan Ni ju läsa här: https://www.nordichardware.se/.....38;start=0 om vad alla tycker om er.

Grattis, nu har ni verkligen lyckats.

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
694821
August 14, 2004 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: [quote=.doedels]Jag är rätt säker på att familjen har en stor del i detta också...

Hur menar du? Att dom "förtjänade" det på något sätt?

Tala om att missförstå.... måste man förtjäna något för att man itne är 100% oskyldig ?

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
694822
August 14, 2004 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Först och främst så vill jag säga att varken jag, min familj och de flesta av mina vänner ALDRIG kommer att sätta en fot i er lilla park för än väktarna som är ansvariga för detta: http://www.gt.se/index.jsp?a=168646 avskedas.

Jag tycker att både parkens och väktarnas beteende är oacceptabelt, och detta är ju inte första gången.
Varför står Ni bakom sånt här?
Var vänlig och svara på detta brev på ett moget sätt sätt, jag vill trots allt bara ha reda på varför ni stödjer väktarna som Ni _vet_ har fel.

Jag tänker som sagt aldrig mer besöka Er, och Ni kan känna Er nöjda över att Era väktare har kostat er minst ett hundratal besökare.
Har Ni lust kan Ni ju läsa här: https://www.nordichardware.se/.....38;start=0 om vad alla tycker om er.

Grattis, nu har ni verkligen lyckats.

Bra initiativ!

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
694825
August 14, 2004 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: [quote=festisMER][quote=.doedels]Jag är rätt säker på att familjen har en stor del i detta också...

Hur menar du? Att dom "förtjänade" det på något sätt?

Tala om att missförstå.... måste man förtjäna något för att man itne är 100% oskyldig ?

Jag förstår fortfarande inte riktigt vad du menar.. Men jag tror att du tycker att vakterna betädde sig olämpligt.. Är jag helt ute och cyklar?

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
695000
August 14, 2004 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är klart att dom gjorde det. Men familjen är säkert långt ifrån oskyldig

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
695028
August 14, 2004 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: Det är klart att dom gjorde det. Men familjen är säkert långt ifrån oskyldig

Dem gjorde väll inte sig skyldiga till något större
brott än sånna små vardagliga saker som att gå mot rött eller cykla över en väg...

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
695088
August 14, 2004 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

High Density wrote: Artikeln verkar väldigt vinklad,man talar bara om vad vakterna gjort vilket ioförsig verkar helt sjukt,men också väldigt konstigt att de skulle misshandla någon på det viset utan provokation.

exakt min tanke, visst de är dumt o sjukt av vakterna, me njag vuill veta vad paret gjort för att vakterna skulle behöva tillsättas.

Känns som en jävla sympatiartikel bara för att man ska hata vakter och tycka synd om mamman.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
695141
August 14, 2004 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej nu tycker jag du är ute och cyklar ut för ett stup på din avatar.

Vad spelar det för roll vad paret har gjort innan? Så länge dom inte våldför sig på vakterna så skall dom inte få stryk heller. Så enkelt är det. Och klarar inte vakterna av att sköta sina uppgifter utan att tappa humöret så är dom verkligen inte lämpliga som vakter.
Att omhänderta våldsamma personer utan att använda våld var i alla fall det första jag lärde mig när jag gick säkerhetsvakt utbildning.

Det är väl ändå rätt självklart att en vakt måste klara av att bli provocerad utan att "klicka"
Allt olagligt en person gör går ju till polisen efter, inget vakten skall hämnas för själv.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 55
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL