October 1, 2002
Dhorum wrote:
Vad spelar det för roll vad paret har gjort innan?
För att våldet kanske var berättigat?
Dhorum wrote: Så länge dom inte våldför sig på vakterna så skall dom inte få stryk heller. *klipp* Att omhänderta våldsamma personer utan att använda våld var i alla fall det första jag lärde mig när jag gick säkerhetsvakt utbildning.
Eftersom du gått väktarutbildning kanske du kan tala om för mig och alla andra vad man gör med personer som *vägrar* lyda auktoritet.
Observera att jag starkt betvivlar att fadern var medgörlig om nu vakterna gick in i kön för att dra ut sonen (detta efter något som uppenbarligen var flera tillsägelser)
February 25, 2002
Ööh... berättigat våld??? Hur kan våld bli berättigat?? Det var det dummaste jag hört. Det finns ett rättsystem här i sverige som tar hand om lagöverträdelser. Du har givetvis rätt att aggera i självförsvar men det är nog inte riktigt det man menar när man pratar om våld och misshandel.
Säkerhetsvakt är inte i närheten av väktarutbildning och en väktare har inte alls samma befogenheter, men det handlar ändå inte om personerna i fråga *lyder* din auktoritet eller inte. Han har inte så mycket att säga till om när en eller flera vakter genomför ett gripande. Däremot om man hyr in ett par killar ifrån det lokala gymet och ger dom en 3 dagars kurs i hur man skall hålla i batongen, så blir det så här. Vet man inte hur man griper en våldsam person så borde man faktist inte ha ett arbete där det krävs.
Förstår inte hur du vill att jag skall förklara vad man gör med personen?? Om du är intresserad så finns det tydligen kurser i sånt här även för personer som tycker våld är aktuellt. Du kan ju söka... Sen kanske du får jobb på Liseberg
Och om du är en av många som tror att den som är störst, starkast och vildast vinner??? Ojojoj då har du mycket att lära.... Du kan ju börja med att söka efter Jiu-jitsu på google.
3 Guest(s)