October 27, 2001
Hauk wrote: mobo är det inget fel på, om man skrivre det MoBo (MotherBoard)
Ja, jag har hört folk som kallar hockeylag för MoDo, det är alltså inte bara dator nurrdar som hittar på konstiga namn/förkortningar *host*.
På irc vill folk gärna ha svar fort, då hittar man på nya förkortningar om det inte redan finns, jag tycker inte att det är något fel med det, så länge man kommer ihåg den riktiga stavningen och använder det i "verkliga livet".
November 25, 2002
TERdON wrote: Allmoge-conny:
Med tanke på ämnet:
det heter tokkul, skitkul & askul...
LOL 😀
June 13, 2001
Whaaaat?
Jag såg precis en tråd som blivit låst här,.. Bärbar data var det nån som snackade om... ingen reagerade över "Bärbar.. Data" så här kommer det.
DATOR = BURKEN
DATA = DET BURKEN JOBBAR MED
May 22, 2001
Shinji wrote: Tackar för alla svaren, men kämpa på! - Jag vill ha fler ändå! 😀
*I hemlighet försöker jag få er att göra hela arbetet åt mig + mina polare så att jag istället kan hänvisa min lärare till den här tråden* 😉 😛
- Keep on posting! //Shinji
Har jag redan förstått, latmask,,, 🙂 & = o lätt att det blir så när man skriver på ICQ. 🙂 😀
Tex; Ja ska du med & bada?,,,Ja ska du med o bada?
när man pratar säger man "o badar" inte "& badar" iallafall jag...
July 13, 2002
Allmoge-conny wrote: [quote=silke]jaja visst vill man ha något som är lättare att säga än CPU eller Processor så kan man väl för min del hitta på något trevligt lätt ord men PROLLE !!!?? vad fan är det? låter som sagt som en propeller det låter inte det minsta som CPU eller processor ser inga likheter förutom PRO(LLE) PRO(CESSOR) Det är så j**la fel. Jag tycker både Prolle och mobo skall begravas.
låter som du och jag ligger på samma våglängd.
Jag vill även nämna ordet "graffe".
Kan förstå hur det har uppkommit och så, men det låter bara för barnsligt.
angående "lol", är det fel att skriva bara "kul"? lägger man på flera ord så får man en väldigt många varianter.
väldigt kul, tok kul, skit kul, jädrans kul, as kul, m.m.
seriöst, om nån sa ett skämt till dig, och du svarade "kul" då skulle denna person med 99% säkerhet (om han/hon är under 50år) tro att du var ironisk.
November 25, 2002
Elias667 wrote: [quote=Allmoge-conny][quote=silke]jaja visst vill man ha något som är lättare att säga än CPU eller Processor så kan man väl för min del hitta på något trevligt lätt ord men PROLLE !!!?? vad fan är det? låter som sagt som en propeller det låter inte det minsta som CPU eller processor ser inga likheter förutom PRO(LLE) PRO(CESSOR) Det är så j**la fel. Jag tycker både Prolle och mobo skall begravas.
låter som du och jag ligger på samma våglängd.
Jag vill även nämna ordet "graffe".
Kan förstå hur det har uppkommit och så, men det låter bara för barnsligt.
angående "lol", är det fel att skriva bara "kul"? lägger man på flera ord så får man en väldigt många varianter.
väldigt kul, tok kul, skit kul, jädrans kul, as kul, m.m.
seriöst, om nån sa ett skämt till dig, och du svarade "kul" då skulle denna person med 99% säkerhet (om han/hon är under 50år) tro att du var ironisk.
Klart du har en poäng i det, men jag ska inte säga att det inte har hänt.
Men jag kan garantera dig att jag inte har sagt "lol" oavsett om det har varit lite komiskt eller så kul att man har fått ont i ansiktet av allt skrattande.
February 24, 2001
"LOL! HS!"
Är helt OK, vid stavning i online-spel.
Men, jag tycker det är fel och säga "LoL!" när man bara
tycker nånting är lite småkul...
Språket är väldigt misshandlat i verkliga livet på min skola, för dessa
som spelar Counter-Strike o.s.v...
Senast jag hade idrott med min klass, sköt en kompis en
boll i skallen på en annan... Och en av dessa, skrek som vanligt ut
"LOL! HS!"
Jag blir galen när jag hör sånt IRL!
Helt vansinne.........