April 20, 2002
jgb_jgb wrote: till Hansen
fuck off
jag skall inte vara tacksam för nåt
Inte tacksam för något?
Att Sverige släppt in dig ska du väl vara tacksam för om du kommit hit som flykting?
För att detta inte ska leda till att någon tror jag är på något sätt rasistisk i mitt tänkande så vet de flesta att jag verkligen hatar rasister. Men det är lika illa med flyktingar som tror de kan säga och göra vad de vill för att de blivit accepterade i vårt samhälle.
Har man kommit till ett land som flykting eller som arbetskraft så ska man fan respektera deras levnadssätt och vara tacksam för att man får bo i deras land.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 28, 2002
SJÄLVKLART skall du anmäla honom.Enligt gällande Svensk lag är misshandel olagligt,och skall anmälas.Antar att där finns vittnen till vad som hände,så det skall inte vara några problem att sätta dit honom.Det farliga i det hela är alla ni som tror att det inte är lönt,och att man skall ge igen.Vad fan är det för mening med en rätts-stat om folk börjar ta lagen i egna händer.Antar att ni som skrivit det är snorhyvlar,så då är ni ursäktade som "mindre vetande".Så anmäl fanskapet bara!!
Sånt skall inte toleraras,vare sig om det är en Svensk eller Utlänning!
June 23, 2002
Ruskis wrote: SJÄLVKLART skall du anmäla honom.Enligt gällande Svensk lag är misshandel olagligt,och skall anmälas.Antar att där finns vittnen till vad som hände,så det skall inte vara några problem att sätta dit honom.Det farliga i det hela är alla ni som tror att det inte är lönt,och att man skall ge igen.Vad fan är det för mening med en rätts-stat om folk börjar ta lagen i egna händer.Antar att ni som skrivit det är snorhyvlar,så då är ni ursäktade som "mindre vetande".Så anmäl fanskapet bara!!
Så man ska bara låta det vara om polisen inte gör nåt eller om det inte finns några vitten? Aja okej så kan man ju också så göra. Bara ta emot.. Visst kan man testa och anmäla men om inte det funkar?
November 26, 2002
Du hade kunnat välja att inte sänka sig till deras nivå och helt enkelt struntat i honom. Du föll rätt i fällan när du blev arg och kastade ur dig dom kommentarerna, det var säkerligen precis den reaktionen han var ute efter. Tänk till före nästa gång innan du klämmer iväg en kommentar, med lite eftertanke kanske du kan "nita" honom direkt med ord istället för att försöka slåss. Det är mycket mer nedvärderande för honom om du förlöjligar hans agerande med bara ord.
February 25, 2002
Ruskis wrote: SJÄLVKLART skall du anmäla honom.Enligt gällande Svensk lag är misshandel olagligt,och skall anmälas.Antar att där finns vittnen till vad som hände,så det skall inte vara några problem att sätta dit honom.Det farliga i det hela är alla ni som tror att det inte är lönt,och att man skall ge igen.Vad fan är det för mening med en rätts-stat om folk börjar ta lagen i egna händer.Antar att ni som skrivit det är snorhyvlar,så då är ni ursäktade som "mindre vetande".Så anmäl fanskapet bara!!
Haha,, du skall väl inte snacka om att vara "mindre vetande"?? Snuten skiter fullständigt i om det står i svensk lag,, dom kommer aldrig att ta itu med en sån här fjantig händelse ändå.
Klart det är illa att man skall behöva ta lagen i egna händer, men vill man bli lämnad ifred så kan man inte sitta och rabbla upp olika lagar & paragrafer.
July 27, 2002
Tintin wrote: [quote=jgb_jgb]till Hansen
fuck off
Inte tacksam för något?
Att Sverige släppt in dig ska du väl vara tacksam för om du kommit hit som flykting?
För att detta inte ska leda till att någon tror jag är på något sätt rasistisk i mitt tänkande så vet de flesta att jag verkligen hatar rasister. Men det är lika illa med flyktingar som tror de kan säga och göra vad de vill för att de blivit accepterade i vårt samhälle.
Har man kommit till ett land som flykting eller som arbetskraft så ska man fan respektera deras levnadssätt och vara tacksam för att man får bo i deras land.
=DO
February 12, 2003
macrus wrote: [quote=Ruskis]SJÄLVKLART skall du anmäla honom.Enligt gällande Svensk lag är misshandel olagligt,och skall anmälas.Antar att där finns vittnen till vad som hände,så det skall inte vara några problem att sätta dit honom.Det farliga i det hela är alla ni som tror att det inte är lönt,och att man skall ge igen.Vad fan är det för mening med en rätts-stat om folk börjar ta lagen i egna händer.Antar att ni som skrivit det är snorhyvlar,så då är ni ursäktade som "mindre vetande".Så anmäl fanskapet bara!!
Så man ska bara låta det vara om polisen inte gör nåt eller om det inte finns några vitten? Aja okej så kan man ju också så göra. Bara ta emot.. Visst kan man testa och anmäla men om inte det funkar?
Min fråga var _om_ det var misshandel... Visst, jag ska nog prova med snuten, men om de inte gör nånting så tar jag skiten (brännbollsträt) i mina egna händer. Jag är inte aggressiv av mig, men det här fick mig förbannad.
February 25, 2002
Allstå, det verkar precis som om många här har glömt hur det var att vara liten och gå i skolan, eller gick ni på privatskola??
Sitter man och är tyst och bara tar emot, tex som John_lz skrev, så får man bara mer skit och stryk.
Ger man dom en rejäl resa så får man vara ifred.
Så var det iaf när jag var liten, hur omoget det än må vara.
February 12, 2003
Dhorum wrote: Allstå, det verkar precis som om många här har glömt hur det var att vara liten och gå i skolan, eller gick ni på privatskola??
Sitter man och är tyst och bara tar emot, tex som John_lz skrev, så får man bara mer skit och stryk.
Det ligger nåt i det... Imorrn blir det baseboll då.
November 26, 2002
Dhorum wrote: Allstå, det verkar precis som om många här har glömt hur det var att vara liten och gå i skolan, eller gick ni på privatskola??
Man behöver inte sitta tyst. Läs hela mitt inlägg. Vad är mer nedlåtande än om man håller på och trackar någon och den personen inte blir arg utan klämmer ur sig en en lugn kommentar som får en själv att framstå som en dum idiot? Kastar man ur sig ilskna kommentarer eller börjar slåss så bjuder man på det resultat som den mobbande personen ville få.
March 20, 2003
Vad e det med folk o fä idag? Om du går i småskolan, vilket jag antar att du gör, så anmäler man väl för fan inte ngn, piska skiten ur honom. Så länge det inte är massa tillhyggen med i bilden så spelar det väl ingen roll, det är ju knappast så att du får ngra bestående men efter ett par slag i ryggen...
September 28, 2002
Nr1:Det är inte Polisen som avgör om det är ett brott eller ej,Det är Åklagarens uppgift
Nr2:Polisen utreder omständigheterna runt det anmälda brottet,och finns där vittnen brukar där finnas anledning att utreda fallet.
Att man gör en anmälan handlar inte bara om att "sätta dit" förövaren,utan även att man ev. kan förhindra fortsatta brott från personen.Är det en kille med någorlunda förnuft i skallen inser han redan vid förhöret med Polisen att detta var något som inte accepteras och chansen finns att man åker dit för det.Sen finns han med i registret som kan användas vid eventuella framtida utredningar inom samma brott.Inte att han döms utifrån det,men polisen kan se mönster i hans beteende och underlättar utredning i framtiden. :bok:
February 12, 2003
Ruskis wrote: Nr1:Det är inte Polisen som avgör om det är ett brott eller ej,Det är Åklagarens uppgift
Nr2:Polisen utreder omständigheterna runt det anmälda brottet,och finns där vittnen brukar där finnas anledning att utreda fallet.
Att man gör en anmälan handlar inte bara om att "sätta dit" förövaren,utan även att man ev. kan förhindra fortsatta brott från personen.Är det en kille med någorlunda förnuft i skallen inser han redan vid förhöret med Polisen att detta var något som inte accepteras och chansen finns att man åker dit för det.Sen finns han med i registret som kan användas vid eventuella framtida utredningar inom samma brott.Inte att han döms utifrån det,men polisen kan se mönster i hans beteende och underlättar utredning i framtiden. :bok:
Ja... Snubben har tyvärr inte det minsta jävla förnuft, men jag skulle gärna se att han skulle utvisas... Eller nåt. Ta det inte för ett rasistiskt påhopp, snarare en överdrift.
September 28, 2002
February 12, 2003
Ruskis wrote: Svenskar verkar ha "rasist-noja"!Vi kräker ur oss vilka svin dom är och är väl medvetna om vilka bekymmer vissa invandrare ställer till med i samhället.Men såfort vi sagt vår mening avslutar vi alltid med att påpeka att vi inte är "rasister" 😀
Känns igen... Iofs kan jag också ha lite åsikter, jag tycker att alla som inte sköter sig kan dra till sitt land. Inkl. jag och min familj.
Btw, håll er till topic, snälla, vill inte ha den här som nån rasist vs. anti-rasist tråd.
February 25, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=Dhorum]Allstå, det verkar precis som om många här har glömt hur det var att vara liten och gå i skolan, eller gick ni på privatskola??
Hahaha, ja nu skall du inte förhasta dig här.
Tar du med vapen blir det ju värre om han skulle få för sig att anmäla,, Du får tänka till lite även om du är pisst..
Det vore säkert jätteeffektivt att klippa av hans nyckelben med en avbitare, men så blir det ju dyrt för dig me.
Bara händerna är billigast haha.... 😀
Skämt o sido så tycker jag absolut att du skall gå och snacka med rektorn först om du nu känner honom.
February 12, 2003
Dhorum wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Dhorum]Allstå, det verkar precis som om många här har glömt hur det var att vara liten och gå i skolan, eller gick ni på privatskola??
Hahaha, ja nu skall du inte förhasta dig här.
Tar du med vapen blir det ju värre om han skulle få för sig att anmäla,, Du får tänka till lite även om du är pisst..
Det vore säkert jätteeffektivt att klippa av hans nyckelben med en avbitare, men så blir det ju dyrt för dig me.
Bara händerna är billigast haha.... 😀
Skämt o sido så tycker jag absolut att du skall gå och snacka med rektorn först om du nu känner honom.
Jo, jag var faktiskt också lite ironisk...:)
Ska snacka med rektorn imorrn.
February 25, 2002
John_lz wrote: [quote=Dhorum]Allstå, det verkar precis som om många här har glömt hur det var att vara liten och gå i skolan, eller gick ni på privatskola??
Man behöver inte sitta tyst. Läs hela mitt inlägg. Vad är mer nedlåtande än om man håller på och trackar någon och den personen inte blir arg utan klämmer ur sig en en lugn kommentar som får en själv att framstå som en dum idiot? Kastar man ur sig ilskna kommentarer eller börjar slåss så bjuder man på det resultat som den mobbande personen ville få.
Jag tycker absolut att det du säger är hur jag önskar att man kunde vara, men är det för honom som när jag gick i skolan så kan man inte tänka så.
Då menar jag när du skrev
Vad är mer nedlåtande än om man håller på och trackar någon och den personen inte blir arg utan klämmer ur sig en en lugn kommentar som får en själv att framstå som en dum idiot?
Det skulle ju ändå sluta med att man fick spö. Det enda som hjälper är om killen vet att man ger ett bra motstånd om han försöker något.
Hoppas att det inte är så längre.
October 6, 2003
Tintin wrote: [quote=jgb_jgb]till Hansen
fuck off
Inte tacksam för något?
Dagens ord.
2 Guest(s)