February 9, 2004
När man kommer up i 60+ så kommer det ett "maskinljud" som ökar med farten hela tiden. Men när man släpper gasen så försvinner ljudet. Det är alltså när man gasar som ljudet uppstår.
Jag har ingen aning om vad det kan vara.
Ljudet kommer framifrån men inte från motorn är jag ganska säker.
Jag hoppas att någon förstår vad jag menar och har en lösning...
February 14, 2004
February 9, 2004
Joni^ wrote: Det är ju snällt att folk försöker hjälpa till men enligt mig så ska man inte gissa sig på sånt. När du ser det med egna ögon och hör själv så kan du börja fundera inte på någons förklaring det blir bara 1000 olika svar. Fler kockar gör inte bättre soppa... 🙄
Jo men på ett ungefär.
Jag har inte bett om att få diagnos på hela bilen. Utan jag försöker bara bilda mig en uppfattning om hur pass allvarligt ljudet är och vad det kan tänkas kosta att åtgärda "felet".
February 16, 2004
p4zz wrote: [quote=Pojo][quote=p4zz]Okej vad kan det tänkas kosta att åtgärda problemet?
1000 - 10000 rena gissningar men nånstans där. Beroende på vad det kan vara för problem. Lite svårt att veta.
Ok Men är det farligt för motorn/växellådan att fortsätta köra trots missljudet?
Eftersom man inte man kan säga vad det är så, men det är sällan farligt men dock allt annat än bra.
Men åk till en verkstad med bilen och fråga vad det kan vara för fel. Så säger de säkert vad det är.
1 Guest(s)