Misslyckad födelsedag|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Misslyckad födelsedag
The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 28, 2003 - 1:01 am
sp_Permalink sp_Print

Fyllde 18 igår den 27 juni trodde den skulle bli skit rolig men det blev den inte.
Fick den frukost jag ville ha men fick endast ett brev från farmor med 200 Ericsson axier värda ca 8 kr st. Sen fick jag fem röda rosor av farmor som hon beställt. Sen under dagen fick jag hjälp av mamma att städa min lägenhet. Sen skulle vi gå och köpa nya kläder men det han vi inte så nu vet jag inte om det kommer att bli av. Istället gick vi på en rätt fin restaurang och åt tre rätters middag. Sen hade farsan köppt 6 4.5% cider som jag och min bästa kompis drack upp. Min bästa kompis har jag också älskat sen ett halvår tillbaka men det vet hon inte så hon har bölivit tillsammans med sitt ex igen som också är min bästa kompis på den manliga sidan. Och det fick jag reda på min förfest vilket bestod av två personer inklusive jag och kompisen. Efter det gick vi på Kickis och jg testade några drinkar förs White Russia som smakade pyton sen en som hette P2 som smakade rätt brta sen en underbar drink som bestod av Vodka, Passoa, Jordgubbslikör, Sprite, Citron juice och Ananas juice. Vilket jag tog tre drinkar av varav 2 st 6cl (alkoholhalten altså) och de smakar knappt ett dug alkohol de är skitgoda. Det blev dock ingen dans fastän jag ville jag och 4 andra bara satt och drak och jag bjöd dem på spit för att va shyst trots att de borde bjuda mig eftersom jag fyllde år. Sen vid 2 när det stängde så åker min tjejkompis hem med taxi och ska sova med min killkompis som var hennes ex. Utan att efterfestat ett dug där jag hade fixat och donat för att fdå allt perfekt . Fan vad misslyckat allt är. Jag tror fan attt jag ska gå och hänga mig imorgon... cry 🙁 :arg:

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
360324
June 28, 2003 - 1:07 am
sp_Permalink sp_Print

precis när livet känns bra så kommer verkligheten å rape'ar en stenhårt i röven..

sen dör man

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
360338
June 28, 2003 - 3:31 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, du skulle allt ha firat din födelsedag på NH. Det hade ju varit skojjigt jue 🙂

XaMMi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 540
360340
June 28, 2003 - 4:15 am
sp_Permalink sp_Print

Låter tråkigt. =( Men när du fyller 20 kan du iallfall köpa sprit på systemet så du kan glömma allt. =)
Det blir säkert bättre ska du se.

The Whistler
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 936
360347
June 28, 2003 - 7:33 am
sp_Permalink sp_Print

Fyllde år i måndags. Också en besvikelse. 300 kr cash från hela familjen, och frukost på sängen. Weeiiii... Skulle blivit gladare om jag fått en blomma istället. Födelsedagar känns så grymt överreklamerade.

grebbs
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 84
360353
June 28, 2003 - 7:44 am
sp_Permalink sp_Print

Dragon, livet går alltid vidare. Visst är det tufft i början efter bakslag, men det finns alltid hopp... Vidga vyerna! ;P

//Andreas

JCLAESON
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 182
360354
June 28, 2003 - 7:54 am
sp_Permalink sp_Print

Ninjawhistler lite dubbelmoral eller??Först tyckte du det var tråkigt.."fick bara 300 spänn" sen säger du attd et är överreklamerat..ehh....
Men visst har du rätt i det senaste födelsedagar e roligt tills man fyller 15 typ

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
360360
June 28, 2003 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, jag fick ca 2500 kr på min födelsedag.
Förra året fick jag närmare 3800. 😕
ajja inget o hänga läpp för.

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
360362
June 28, 2003 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Sprit löser allt

Sapphire
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
360370
June 28, 2003 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

jag fick 12 000 spänn när jag fyllde 18 😀

Robman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 174
360378
June 28, 2003 - 9:28 am
sp_Permalink sp_Print

Det var nästan deprimerande att läsa vad du skrivit, speciellt det med du skrev om att du är förälskad i din bästa tjejkompis cry

Jag fyller snart 16 den 15 juli, och jag har ingen att bjuda, andras födelsedagar är kul men inte ens egen. Ni har rätt födelsedagar är kul tills man är 15 sen e det tradigt. Vet inte ens om jag ska fira 🙁

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
360379
June 28, 2003 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

sapphire wrote: jag fick 12 000 spänn när jag fyllde 18 😀

Lykos

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
360392
June 28, 2003 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

Själv fyller jag 19 om 2 dagar, på en måndag alltså.. Så nu borde jag gå ut och festa ikväll men jag har lyckats bli ordentligt förkyld (första gången på nästan ett år) så det går bort. Morsan lagar antagligen tårta, och ger mig pengar till att fixa dreadlocks, mycket mera blir det inte och det var inte mycket mera förra året heller. Men det blir vad man gör det till, och jag har inte ens tänkt på att jag fyller år innan jag fick ett brev från min mormor med 10E i förrgår.

Men att fara ut och festa på sin födelsedag blir inte alltid vad man förväntar sig, för att ta ett exempel när min kompis fyllde 18. Vi började lite lungt några stycken, hemma hos honom. Fortsätter vid 12 till krogen, allt bra och vi hade roligt tills dess. Runt 2-3 tiden är han så full att vi får bära (bokstaviligt talat) hem honom, men det tar inte slut här. När vi kommer hem till honom (han bor i egen lägenhet) kommer vi fram till att vi inte har nycklarna utan dom är i hans jacka som hänger i garderoben på krogen. Hans andra polare (vi var två som bar hem honom) far tillbaka för att hämta jackan så jag sitter och kollar på min polare som har däckat på sin trappa, för att 15 minuter senare (ungefär när den andra polaren är tillbaka) upptäcka att han ändå hade nycklarna på sig, och vi kommer äntligen in och får polaren i säng.

Inte nog med det, min polare skall också på middag med släktingarna 12 dagen efter, dock gick det relativt bra från vad jag hörde.

Jag försöker på inget sätt "överrösta" dig, utan försöker bara visa på att alla födelsedagar är inte jättelyckade, det blir för det mesta vad man gör det till. Och självklart blir man besviken om man har stora förväntningar.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
360397
June 28, 2003 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

Ha inte så höga förväntningar utan ta det som det kommer. Bättre att träffa folk man tycker om istället för att stressa ut på krogen med en/två polare.

Sapphire
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
360433
June 28, 2003 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

födelsedagar är överreklamerade tycker jag. bara jobbigt att fylla år efter 20 års ålder. själv låg jag kraftigt bakis hemma den dan jag fyllde 20, men inte hade jag tråkigt för det wink

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
360443
June 28, 2003 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Man blev ju nästan tårögd av ditt inlägg. Låter som att du har det lite piss. Har du funderat på att prata med tjejen om det? Kanske känner hon så också. Hon kanske tror att du inte vill något, och därför går tillbaka till sitt ex? vad har du att förlora, berätta för henne!

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
360447
June 28, 2003 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

Man blev ju nästan tårögd av ditt inlägg. Låter som att du har det lite piss. Har du funderat på att prata med tjejen om det? Kanske känner hon så också. Hon kanske tror att du inte vill något, och därför går tillbaka till sitt ex? vad har du att förlora, berätta för henne!

excel, kan jue inte bli värre.

förutom att din bästa "kompis" blir sur för att du vill ha hans tjej, och ännu surare för att hon går till dig...:(
Men du kan jue inte ha det som du har det nu, berätta är det enda.

The Dragon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 938
360491
June 28, 2003 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst jag hade tänkt berätta det på kvällen men så säger hon att hon och min andra kompis är tillsammans igen. Och min killkompis vet vad jag käner för henne och har lovat att inte bli tillsammans med hene ska fan ta ett ordentligt snack med honom när jag träffar honom nästa gång. Ska fan ha tillbaka de 2600 kr han e skyldig mig den j*veln. Han var inte ens med på min födelsedag eftersom han hade inga bra kläder att ha på sig. INgen anna kom heller på min förfest utom min tjejkompis. Några av hennes vänner (och mina också för den delen) kom senare när vi redan hade suttit på Kickis en timme och smutat på en äcklig 4cl White Russia.
Tror fan jag ska ta livet av mig. Hej då grymma värld. Fast jag lär väll va alldeles för feg för att göra det världen är bara skit. :arg:

Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71

drotz2000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 643
360509
June 28, 2003 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

The Dragon wrote: Visst jag hade tänkt berätta det på kvällen men så säger hon att hon och min andra kompis är tillsammans igen. Och min killkompis vet vad jag käner för henne och har lovat att inte bli tillsammans med hene ska fan ta ett ordentligt snack med honom när jag träffar honom nästa gång. Ska fan ha tillbaka de 2600 kr han e skyldig mig den j*veln. Han var inte ens med på min födelsedag eftersom han hade inga bra kläder att ha på sig. INgen anna kom heller på min förfest utom min tjejkompis. Några av hennes vänner (och mina också för den delen) kom senare när vi redan hade suttit på Kickis en timme och smutat på en äcklig 4cl White Russia.
Tror fan jag ska ta livet av mig. Hej då grymma värld. Fast jag lär väll va alldeles för feg för att göra det världen är bara skit. :arg:

Tjo!

Inga bra kläder att ha på sig? Det var nog den sämsta ursäkten jag hört. Han kunde juh kommit på förfesten iallafall o grattat dig o umgåtts lite innan ni gick ut. Ingen som tvingar ut honom på krogen.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
360544
June 28, 2003 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Ja, du skulle allt ha firat din födelsedag på NH. Det hade ju varit skojjigt jue 🙂

alla e inte lika nördiga som du helix

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 146
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL