February 9, 2006
Tjenare! Har en fråga, 2 st i min klass (Estet 1) Anklagades för att ha fuskat på ett data prov (excel) läraren vet inte hur/om dom fuskat och det vet ingen annan häller... Deras prov var identiska men ingen vet ju om/hur dom fuskat... Kan då läran säga bara att dom har fuskat och att detta håller i en rättegång... Iaf så fick dom göra om sina prov.
Men får läraren göra så? Jag menar, inge vet ju om du har fuskat...
February 7, 2006
October 25, 2003
August 22, 2001
Allt borde väl hänga på frågeställningarna. Om du checkar dina svar med någon annan och ni har snarlika svar så kan det ju inte finnas så många olika varianter av lösningar. Var det ett praktiskt prov? Isåfall kan ju det mesta se rätt likt ut, antar jag.
Jag har problem med att ta in fakta och sedan transponera om den till en löpande text. Ofta är ju texter redan skrivna på enklaste och bästa sätt, när jag sedan börjar skriva (med mina ord) kan bli identiska formuleringar. Risken är överhängande att bli anklagad för kopiering, trots att så inte är fallet.
July 18, 2003
Marcan- wrote: [quote=Dry_Ice]Såklart man fuskar när man kan... Annars är man ju dum 😉
Men man får ju vara lite smart så att man inte lämnar in helt samma...
Så det är viktigare för dig med högt snitt än att kunna någonting?
Nej, men om man vill ha högt snitt som jag så går det inte att enbart fuska... pluggar minst lika mycket som alla andra till varje prov men kanske har några antecknigar på baksidan av miniräknaren etc. Jag behöver betyg uppåt 18.5 och jag kan alla kurser jag har läst bra. Men ibland måste man bara få det lilla extra 😉
1 Guest(s)