May 19, 2003
slafs_ wrote: [quote=RobB]Tjena
Jävligt kul att höra.Jag har diabetes och tyckte det var stort när jag fick det men när man hör dig så känns det som en drope i havet.
Forsätt kämpa!!!
Jaha, jag har bara ett öga efter att jag fick ögoncancer
Aj fan, låter inte trevligt. Men du kan iaf gå, det borde väl kännas skönt om man ska jämföra med Colics situation .
Jag brukar tänka hur glad jag borde vara att jag inte råkat ut/fötts med något sorts handikapp. Tänka bara på tex att inte kunna gå, vad mycket det skulle göra. Eller att inte kunna se med ena ögat, vad det skulle förändra mycket. Att förlora hörseln eller synen helt, hemskt.
Colic, fortsätt med det humöret, keep up the good work!
slafs_, hur är det egentligen med att bara se med ett öga? Visst, jag kan ju blunda med ena, men det blir ju inte samma sak. Blir det typ konstigt att kolla på film ,eller ögonmått?
Det värsta som har hänt mig är väl den sommaren då jag vred av mitt lårben. Körde cross och hoppade i ett massivt hopp, men landade fel och ramlade av och rullade runt. Fick gå på kryckor hela sommarlovet, och satt i rullstol ibland då det var jobbigt de längre sträckorna med kryckor.
June 17, 2002
TIll Vamp...
Har man bara 1 öga så förlorar man 3D synen.. allt blir platt... för att man bara ser det från ett perspektiv. när man har 2 ögon så bygger hjärnan om det till en 3D bild. så vi kan uppfatta djup.
Har man ett öga kan man iof lära sig mäta avståd men man ser aldrig 3D...
Jo, jag har 2 ögon.. o det jag skrev e bara sånt jag har hört.. Min morfar torska sitt ena öga i Finska Vinterkriget på Andra världskriget...
4 Guest(s)