November 29, 2003
Var på 30års kalas sedan vidare på 40års kalas.
Syrran och hennes pojkvän drog med mig ut på hotellet, där det var coyote ugly kväll (stavning?) ni som har sett filmen hajjar det hela.
Gick direkt till baren och fick en bärs av en tjej som var LÄTTKLÄDD, fattade varför alla killar bokstavligen hängde vid baren.
Lite senare så tar dom fram en stor vattenpistol och sprutar ut sprit.
Det skönaste var när en av tjejerna ställer sig på bardisken med en flaska och allla killar öppnar munnen och hon häller sprit i munnen på dem. Självklart flyger man fram dit och hon står på huk framför mig och häller sprit i munnen och ja man trodde man drömmde.
Sorry för "onödig tråd" men så klockrent skön kväll så trodde inte sånt här existerade i den här hålan. 🙂
October 24, 2002
HELIX wrote: Låter mysigt.. Förutom att brudarna får maas med pröjs för att göra det 😉
Hade du förståt hur människan funkat, så hade du vetat att allt människan gör, är för att hon tror att det kommer gynna henne.
Men låter som en festlig tillställning.
Ett tips, den där ölburken tjejerna alltid dricker ur efter de blivit bjudna på en snapps, ta en klunk ur den, så får du reda på ifall hon är kul eller inte :p
January 17, 2002
Collateral wrote: Jag hade också ganska trevligt tills jag drack för mycket och spydde på en tjej på bussen. :hb:
http://www.marin.ntnu.no/~call.....tis_22.jpg
Du har inte riktigt fattat det där med att dricka på rätt sätt du va?
February 4, 2003
Själv så blev man omhändertagen av två stycken ordningsvakter. De tyckte att jag störde omgivningen när jag bad de lungt och samsat att hämta min jacka.
Kortfattat. Hade huvudvärk, gick ut för en nypa luft. Ville gå in igen. Blev nekad, de ville ha 100kr inträde igen (fast jag hade stämpel på handen). Jag bad han i alla fall hämta min jacka (hade nummerbricka) och säga till mina kompisar att jag drog hem så jag kunde dra hem. Istället sa han att det inte var hans arbetsuppgift. Så jag frågade en tjej utanför om hon kunde göra tjänsten åt mig (den tjejen vandrade ut och in hur som helst.. vakter verkar inte vara lika hårda mot tjejer)
Men då sa han att jag skulle hålla "käft" och inte störa hans gäster. I den situationen så blev jag förbannad (ville som sagt bara hem). Så jag sa ett par "fula" saker till honom. Vilket inte var sådär jätteklyftigt. De flesta vet vad som händer i det läget. Blir nertacklad av tre stycken vakter. Polisgrepp. Knä på magen och handbojor.
In i ett jävla rum (lite avsides) där jag får massa smälar av den ena vakten. Jag kände mig orättvist behandlad och bad de att tillkalla Polis. Då slog han till mig igen och sa att det är "de som bestämmer om Polisen ska komma eller inte". Blev förbannad och sa typ något i stil med "Du ser inte bara ut som en kyckling, du verkar vara en också!" (de hade gula jackor och menade att han var en fegis)
Så man hölls i förvar där till klockan halv fyra på morgon. Då släpps man. Inget folk kvar. Och min skjuts hem har redan gått. Sista utvägen är att ringa taxi för att komma hem. Nära på 400 kr gick den resan på.
En helsikes kväll alltså. Så ett tips från mig- hur orättvist behandlade ni än är så sätt er inte upp mot en ordnignsvakt. Det är omöjligt. Övervägde att Polisanmäla det hela. Är tveksam att de får hålla mig i förvar sådär (3 timmar) utan att tillkala Polis. Plus att de förmodligen inte får slå en om man är handbojad. Plus att jag måste ha någon slags rätt att be ordningsvakterna tillkalla Polis om jag vill det.
Det finns dyngel överallt. Men jag skiter i att gå vidare. Få ta det som ett straff för mycket annat man har gjort. Vill inte att min morsa ska få reda på det hela, det skulle inte kännas bra. (man är ju "guds barn"). Får ha långarmad tröja resten av veckan så inte morsan ser märkena efter handbojorna på armen och märkena efter knäna på bröstet.
November 27, 2003
davidhellmyrs wrote: *text*
Har jobbat som vakt och det du säger är inte ovanligt på något vis. Finns en jävla massa rötägg som inte borde få jobba som vakt.
Har varit varit om att man faktiskt planerat innan kvällen börjat med att man ska leta reda på ett offer som man sedan retar upp för att sedan låsa in över natten. 👿
För många går dessutom makten till huvudet direkt. 👿
Det är tråkigt när det händer och det borde verkligen finnas någon kontroll av vakterna. Det känns som vilket muskelpucko som helst kan få jobb som det. Jag hade själv ingen direkt utbildning, utom just några kampsporter i bagaget, när jag började och jag blev rätt förvånad över hur enkelt man kom in. 😕
//Andreas
November 27, 2003
Collateral wrote: [quote=Delph1]Har jobbat som vakt
Förklara för mig då varför man måste köa till krogarna...är det inte meningen att krogen ska tjäna pengar på kunderna som kommer?
Inte direkt så det är jättefullt därinne när det står folk utanför som väntar på att komma in.
Finns en mängd av skäl, men oftast är det så enkelt att man fått order om att man ska hålla vissa grupper av personer ute, och dessa är i regel män som precis fått leg.
//Andreas
January 5, 2002
Collateral: Sup lite mindre nästa gång, det är ruskigt svinigt och orutinerat att spy, och att spy på någon annan, det är fan ta mig ärkesvinigt.
David Hellmyrs: Tråkigt att höra. Aldrig hänt mig, men jag kan tänka mig att det inte finns så mycket att göra när det väl händer. Var trevlig och ta lite skit, så slipper du få spö. Det lär dessutom knappast ha högsta prioritet hos polisen såvida du inte heter Muhammed eller något.
Vad gäller min kväll så var den faktiskt riktigt trevlig, trodde aldrig att man kunde ha så kul på ett så dåligt ställe som Claras. Jag hittade nån slynig brud från Saltis som blev svinsur när jag nobbade henne med ett "fylleragg är så jävla oseriöst" och gick och satte mig med polarna igen, vilket ledde till att jag fick arga blickar hela kvällen :D. Sen var det Nazimöte inne på toan, när jag kom in så stod det fyra snubbar där inne och heilade för fulla muggar medan de pissade. Sköna lirare 🙂
Inalles en lyckad kväll.
1 Guest(s)