August 13, 2001
I 3:an måste man göra ett speiclaarbete som gäller 100p. Vad arbetet ska handla om är väldigt fritt, då är det ju bra att välja något som man är intresserad av.
Mina planer är att vara moderator i ca 2mån och sedan utvärdera det.
Låter inte detta som en hyfsad idé?
Skulle detta vara möjligt att geomföra?(fråga till admin eller annan ansvarig)
Detta är ingen ansökan utan den kommer med email, vill bara checka läget lite med detta inlägg.
August 13, 2001
On 2001-12-19 22:06, Fiskpinnen wrote:
Kanske coolt att göra, men varför skulle du helt plötsligt få bli modurator.
Skulle du gå in till en domstol och sedan skrika att du skulle vara dommare?
detta är mitt hinder, måste bli moderator först.
Men det får jag ta personligt med en admin i min ansökan med mer info vad arbetet ska gå ut på.
February 7, 2001
Jag gjorde ett anmälningssystem för LAN partyn som gick att köra i DOS på en 286:a
Den hade stöd för nätverk med IPX och seriellkabel samt direktutskrift på skivare.
Man kunde således koppla samman ett flertal datorer som skötte anmälningen.. Ganska koolt.. Fick MVG för det 🙂
[ Detta Inlägg ändrades av: RamZeus den 2001-12-19 22:37 ]
February 11, 2001
On 2001-12-19 21:36, Zaver wrote:
I 3:an måste man göra ett speiclaarbete som gäller 100p. Vad arbetet ska handla om är väldigt fritt, då är det ju bra att välja något som man är intresserad av.
Mina planer är att vara moderator i ca 2mån och sedan utvärdera det.
Låter inte detta som en hyfsad idé?Skulle detta vara möjligt att geomföra?(fråga till admin eller annan ansvarig)
Detta är ingen ansökan utan den kommer med email, vill bara checka läget lite med detta inlägg.
Teoretiskt sett så är det en väldigt god idé då man lär sig nytt varje dag om allt möjligt från IT till Personlig kontakt. Praktiskt sett så är det nog värre. Fråga Herr Nostra om det. Han kanske kan ordna nått temporärt till dig, vem vet..
September 13, 2001
On 2001-12-19 22:11, Quaero wrote:
On 2001-12-19 22:05, Jerry wrote:
100p, var det så mycket...? Hm..Det var 20p förut, men nu är det ändrat.
Så bra för dom som gör det nuförtiden då. Jag menar jag la ju ner bra mycket än 100 timmar på mitt arbete, snarare 4-500 timmar om inte ännu mer (jag var produktionsassistent, ljudtekniker, mm mm på en teaterföreställning), och fick bara 20p för det.
[ Detta Inlägg ändrades av: Chewie den 2001-12-20 03:38 ]
October 10, 2001
On 2001-12-20 03:35, Chewie wrote:
Så bra för dom som gör det nuförtiden då. Jag menar jag la ju ner bra mycket än 100 timmar på mitt arbete, snarare 4-500 timmar om inte ännu mer (jag var produktionsassistent, ljudtekniker, mm mm på en teaterföreställning), och fick bara 20p för det.
[ Detta Inlägg ändrades av: Chewie den 2001-12-20 03:38 ]
Vi som gör det för 100p så här i skarven mellan de båda (jag gör mitt om 2 år) förväntas ju göra ett mycket bättre arbete än de som bara fick 20p. Jag tror att vi kommer få en hårdare bedömning av våra arbeten.
October 10, 2001
Jo, det gör jag. Eller försöker i alla fall.
Probelemt är ju att jag och mina gelikar antagligen kommer att förväntas göra ett fem gånger så bra specialarbete eftersom vårt är värt fem fånger så mycket poäng.
Det är säkert många 20poängs-arbeten som planerats och påbörjats redan under första gymnasieåret. Det ger de projekten 3 års utvecklingstid. Om ett arbete på 20p genomförs under 3 år så borde ju ett arbete på 100p genomföras under 15 år för att kvaliten ska bli proportionell mot tiden. Alltså ligger jag redan efter med mitt specialarbete. Jag borde ha börjat när jag var tre år gammal. Det är deprimerande när man tänker på det...
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-12-20 20:37 ]
1 Guest(s)