Mobbning|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mobbning
Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
sp_UserOfflineSmall Offline
345102
May 26, 2003 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=Öwall]När jag började på Kindergarten i Tyskland

är du född i tyskland?

nej.
Det var anledningen till att folk bråkade med mig. De hade väl aldrig sett en svensk förut...

refused!
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 8
345117
May 26, 2003 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ogrebeast: kan bara säga en sak, även om det inte var helt rätt var det fan bra gjort, han fick nog vad han förtjänade!

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
345126
May 26, 2003 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

haha du var väl inte arisk öwall 😀 (OBS! skämt.)

Dom som oftast mobbar är korkade fjortisar som inte har något i huvet.

Dom som blir mobbade är oftast dom som är bättre än dom som mobbar i skolan.

Högstadiet, den mindre intillegenta delen av klassen har försökt vara på mig, gick inget bra för dom 😉 Har man andra polare så kan dom inte göra så mycket. Dessutom fick dom igen så duktigt. bara man visr att man inte bryr sig och ger igen ordentligt så e d la lungt 😉

Sen tar man inte direkt åt sig, en liten lodis fjortis som har som m¨ål att slippa gå om och ta sig in på IV är la ingen man bryr sig om direkt 😉

Blev mest tvärtom tillslut. Går SP nu där det finns mer folk med lite i huvet, alla trevliga, nice klass.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
345171
May 26, 2003 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag var mobbat från 4an till 8an för att jag hade rött (Eller som dom sa, orange) hår. Blev bombarderad med morötter lite då och då. En gång hällde dom orange färg i mitt skåp... Jag är inte den som vill slåss, så jag knuffade honom (i åttan då jag skadat knäet) med min feta sjukhus rullstol nerför en liten trappa... Han fick typ en spricka i armen och en hjärnskakning. Sen tyckte ingen om mig för den här killen var "populär"... Det sket jag högaktningsfullt i och njöt av lugnet bara.

På dragonskolan i umeå är det över 2500 elever, så anonymiteten är stor =) Ingen som bryr sig om något där, alla verkar mogna över sommaren.

Jag har inte riktigt orkat återbygga min vänkrets, så jag håller mig med de 4 st som inte övergav mig under 8an och 9an.

Man behöver fan inte mer än 4 seriösa vänner...

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
345187
May 26, 2003 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Man behöver fan inte mer än 4 seriösa vänner...

Så sant! Man har väl många vänner, varav ett tiotal jag litar på i vått och torrt. Men det är bara en utav dem som är som en extra bror för mig.

Det är inte mängden som räknas, utan kvaliteten på umgänget wink
Varför får jag en känsla av att det aldrig blir Hell's Angels slogan? 😀

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
345208
May 26, 2003 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har aldrig varit mobbad, så jag kan inte tänka mig hur det skulle vara...
Har inte mobbat själv heller. 😀

PolarIce
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1442
345285
May 27, 2003 - 2:02 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Jag var mobbat från 4an till 8an för att jag hade rött (Eller som dom sa, orange) hår. Blev bombarderad med morötter lite då och då. En gång hällde dom orange färg i mitt skåp... Jag är inte den som vill slåss, så jag knuffade honom (i åttan då jag skadat knäet) med min feta sjukhus rullstol nerför en liten trappa... Han fick typ en spricka i armen och en hjärnskakning. Sen tyckte ingen om mig för den här killen var "populär"... Det sket jag högaktningsfullt i och njöt av lugnet bara.

På dragonskolan i umeå är det över 2500 elever, så anonymiteten är stor =) Ingen som bryr sig om något där, alla verkar mogna över sommaren.

Jag har inte riktigt orkat återbygga min vänkrets, så jag håller mig med de 4 st som inte övergav mig under 8an och 9an.

Man behöver fan inte mer än 4 seriösa vänner...

Hellre har man EN riktigt god vän, som man litar på i vått och torrt! Istället för att ha 10, som man inte kan lita. ..

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
345349
May 27, 2003 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jag var nog en av de som mobbade, eller sågs som en av de som mobbade.. Men det var inte riktigt så enkelt som folk får det att låta..
Inte är jag stolt över det jag gjorde, men jag måste nog påstå att det var lärarna som fick det hela att fortsätta..
De gjorde väl så gott de kunde (hoppas jag) men det blev bara värre.. och värre.. och värre.
Killen som var utsatt, var stor.. han hade en fysisk kropp som en artonåring då han var 11, och det var väl därför antar jag som han blev utsatt. Jag föll aldrig för grupptrycket.. jag jävlades aldrig i onödan.. Men sen den dagen då han hoppade på mig, prylade skiten ur mig, utan en egentlig anledning, gav mig en hjärnskakning.. och lärarna tog honom helt i försvar.. hatade jag honom. Och jag är långsint som få.. glömmer aldrig något sånt. Och min terror satte väl igång.
Jag fick pryl flera gånger efter det av honom då man inte hade en susning till chans.. men varjegång jag fick pryl, vad han än gjorde, hade han lärarna bakom sig. Och han var fan en elak jävel själv som utnyttjade situationen.
Ni må bli upprörda nu, men då ni inte var där, tror jag inte riktigt att ni kan förstå situationen riktigt.. Jag hatar inte många människor.. och har inte hatat många.. Men han är en av dem. Och han förtjänade verkligen min avsky.

Jag mötte honom för nått år sedan nu.. och upptäckte att jag skakade av ilska vid bara åsynen av honom. Och helt ärligt.. så var jag skadeglad av att se honom som en bräcklig jävla nergången fan. Han förtjänade det.
Jag har aldrig mobbat någon annan.. visst slogs man, men då var det mer gäng mot gäng.. och det räknas inte..
Sen bytte jag skola i 6:an, och då lugnade allt ner sig.
Men ett tillägg.. mobbning slutar inte efter skolan.. Mobbing flödar på arbetsplatser.. Man tror inte det är sant när man ser 40 - 50 åringar bete sig som 8 - 11 åringar.. Men så är det.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
345423
May 27, 2003 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

*Tänker på Doktor Kosmos - Mobbaren*

Ni borde ta och lyssna på den.

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
345527
May 27, 2003 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

jag måste erkänna att jag i sjätte klass mobbade ut en tjej från min dåvarande klass.. hon hade kommit till min skola från en monte souri(stavas?!) så hon var ju lite bättre än mig i svenska och historia.. tyvärr så visade hon det, typ satt o muttrade saker som "idiot" och sånt om jag svarade fel på frågor från läraren. detta är ju också mobbning men jag var ju ännu värre(inga detaljer) så inför sjuan blev det samtal med rektor, föräldrar, kurator, tjejen själ och undertecknad och tjejen bytta skola... kanske inte så smart av mig, har jag insett såhär i efterhand..

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
345875
May 27, 2003 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Var det någon annan som såg Uppdrag Granskning nyss på SVT1? Helt sjukt att mobbningen kunde vara så vedertagen i hela Överkalix 😮

Gueno
Member
Medlem
345878
May 27, 2003 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Var det någon annan som såg Uppdrag Granskning nyss på SVT1? Helt sjukt att mobbningen kunde vara så vedertagen i hela Överkalix 😮

Jag såg det..
Satt tyst hela tiden..

När dom snacka om att dom hade skurit sönder jackan fick jag nästan damp. 😡
Fy fan säger jag bara.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
345984
May 27, 2003 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: grattis

Nu räcker det Mind. Ser jag ett totalt meningslöst inlägg från dig så åker du, det ska du vara riktigt klar över!!!

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
346011
May 27, 2003 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=Ogrebeast]Var det någon annan som såg Uppdrag Granskning nyss på SVT1? Helt sjukt att mobbningen kunde vara så vedertagen i hela Överkalix 😮

Jag såg det..
Satt tyst hela tiden..

När dom snacka om att dom hade skurit sönder jackan fick jag nästan damp. 😡
Fy fan säger jag bara.

Skoja inte, damp, cp, adhd med mera, jag ser direkt att du kan knappast ha fått damp, det är lika troligt som du har bytt färg på ögonen eller blivit en tjej för att du klappat en häst. Att skoja om sådant är tom förbjudet i lag.

Det är lite lustigt att använda i en tråd där man tycker illa om att mobba någon och samtidigt gör det själv.

Hoppas att några ansvariga här på NH tar tag i detta och gör något åt alla dessa töntiga inlägg.

Gueno
Member
Medlem
346017
May 27, 2003 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: Skoja inte, damp, cp, adhd med mera, jag ser direkt att du kan knappast ha fått damp

Okej då.. f´låt.
Jag blev väldigt arg.
Bättre?

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
346025
May 27, 2003 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=Sebbe]Skoja inte, damp, cp, adhd med mera, jag ser direkt att du kan knappast ha fått damp

Okej då.. f´låt.
Jag blev väldigt arg.
Bättre?

Ok.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
346608
May 28, 2003 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har nog nog mobbat mer än vad jag blivit mobbad. Men känner inte att jag gjort livet surt för någon eller att nån har gjort det för mej. Händer ju ibland att folk säger nått om tandställningen men jag kan ta sånt 😀 Jag gillar att skojja mkt så ibland kan ju skämten tas fel och anses som mobbig. En sak jag känner igen är att om man blir riktigt sur på någon som tex är lite tjock så kallar man honom fetto eller tjockis. Det gör man ju inte för att mobbas utan mera att om han gjort nått så ska han få igen. Säger inte att detta är bra men så är det. Öga för öga, tand för tand.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 383
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL