mobilstrålning|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
mobilstrålning
Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
sp_UserOfflineSmall Offline
626470
May 23, 2004 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

Inte rädd för strålningen.
Finns så mycket annan strålning i samhället så lite mer skadar nog inte. 🙄

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
626481
May 23, 2004 - 1:16 am
sp_Permalink sp_Print

Å andra sidan så är stålis strålning så pass stark att tjejerna flyr illa kvickt från honom. 😀 😉

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
626485
May 23, 2004 - 1:18 am
sp_Permalink sp_Print

*host*du menar dras till honom*host*

😛

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
626489
May 23, 2004 - 1:26 am
sp_Permalink sp_Print

Det jag reagerar på angående uppsättandet av 3G-master är att så otroligt många kommuner försöker stoppa byggena. Detta är för mig otroligt ologiskt eftersom att företagen som sätter upp masterna kommer sätta upp master till vilket pris som helst. Problemet som uppstår när det inte får sätta upp var som helst är ju att de då får öka styrkan på övriga master och som ni alla förstår så innebär det såklart ökad strålning.

I övrigt så kan jag bara hålla med vissa av er andra, effekterna av stårlningen kommer vi inte att se nu utan om kanske en 40-50 år.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
626502
May 23, 2004 - 2:21 am
sp_Permalink sp_Print

jag tror inte 3g är farligare än den vanliga gs nätet, en det är inga tvivel o att elektroniska agnetfält ökar risken för cancer, så även o in obiltelefon oftast ligger ganska nära failje lyckan så gillar jag inte att ha den där.

probleet är att 3g packet vill parkera sina aster i trädgården hos folk, det är ju lite onödigt.

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
626575
May 23, 2004 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

Det var ju skitskoj att se debattprogrammet i SVT där de diskuterade 3G mastar och hur farliga de var. Det skojjiga var att alla negativa kommentarer (75%) som scrollade längst ner i tv rutan var insända med hjälp av SMS... dvs antagligen via en mobiltelefon. Jeeeeesus vilka kolsupare!!!

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
626841
May 23, 2004 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

StarCraft wrote: [quote=festisMER][quote=StarCraft][quote=festisMER][quote=StarCraft][quote=festisMER]Jag tror nog att det är lungt.. Hur ofta hör man att nån har dött av att prata i en telefon 🙂

Det var det jag menade med att om 50 år ser vi resultaten på oss människor hur strålningen har påverkat oss. Tex från data skärmen som ger strålning direkt mot ansiktet, ger att vi får en torrare och känsligare hud.

Men om 50 år så lär det ju finnas botemedel mot det mesta också.

Jaså^^?!
Det tror jag faktiskt inte. Cancer har man inte hittat något botemedel emot, inte ett botemedel som fungerar till 90%.
Så det behöver inte alls finnas ett botemedel mot strålning.

Jaså, jag visste inte att du var synsk..
Men vafan 50 år, hajar du hur lång tid det är? Jag tror att det kommer finnas botemedel mot det mesta

Det tror fortfarande inte jag pga strålning är ingen sjukdom, det är ingen bakteri som sitter inuti din kropp. Det är en påfrestning som din kropp utstår, tillslut blir den strålningen för mycket för din kropp så den går i sönder på olika sätt.

Nej nej, det har du helt rätt i, men dom lär ju komma på nåt skydd mot strålning iallafall..

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 728
626849
May 23, 2004 - 2:47 pm
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: [quote=StarCraft][quote=festisMER][quote=StarCraft][quote=festisMER][quote=StarCraft][quote=festisMER]Jag tror nog att det är lungt.. Hur ofta hör man att nån har dött av att prata i en telefon 🙂

Det var det jag menade med att om 50 år ser vi resultaten på oss människor hur strålningen har påverkat oss. Tex från data skärmen som ger strålning direkt mot ansiktet, ger att vi får en torrare och känsligare hud.

Jaså^^?!
Det tror jag faktiskt inte. Cancer har man inte hittat något botemedel emot, inte ett botemedel som fungerar till 90%.

Men vafan 50 år, hajar du hur lång tid det är? Jag tror att det kommer finnas botemedel mot det mesta

Det tror fortfarande inte jag pga strålning är ingen sjukdom, det är ingen bakteri som sitter inuti din kropp. Det är en påfrestning som din kropp utstår, tillslut blir den strålningen för mycket för din kropp så den går i sönder på olika sätt.

Nej nej, det har du helt rätt i, men dom lär ju komma på nåt skydd mot strålning iallafall..

Det är rätt omöjligt för du kan ju inte skapa någon medicin mot det. Och går runt med skyddsdräkter 24/7 - 365 days/year vill man ju inte heller göra. Isåfall om man kommer så långt att man får/kan klona och genmanipulera människan så mycket så det skulle funka att byta ut dom delar som blir allt för mycket strålade.

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
626852
May 23, 2004 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

StarCraft wrote: [quote=festisMER][quote=StarCraft][quote=festisMER][quote=StarCraft][quote=festisMER][quote=StarCraft][quote=festisMER]Jag tror nog att det är lungt.. Hur ofta hör man att nån har dött av att prata i en telefon 🙂

Jaså^^?!

Det är rätt omöjligt för du kan ju inte skapa någon medicin mot det. Och går runt med skyddsdräkter 24/7 - 365 days/year vill man ju inte heller göra. Isåfall om man kommer så långt att man får/kan klona och genmanipulera människan så mycket så det skulle funka att byta ut dom delar som blir allt för mycket strålade.

Jaja, om 50 år vet vi 😉

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
626854
May 23, 2004 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: [quote=StarCraft][quote=festisMER][quote=StarCraft][quote=festisMER][quote=StarCraft][quote=festisMER][quote=StarCraft][quote=festisMER]Jag tror nog att det är lungt.. Hur ofta hör man att nån har dött av att prata i en telefon 🙂

Jaså^^?!

Jaja, om 50 år vet vi 😉

Maybe, maybe not 😉

DeoN
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 202
626881
May 23, 2004 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Men jag håller med, om 50 år bör man se vad som händer.
Eventuellt kanske människan är såpass tålig mot denna sortens påfrestning så de inte bli några men alls, eller inte.

Men det jag tycker är konstigt är att det inte gått ut mer information om att det Faktiskt är telefonerna som bidrar till den stora mängden strålning, och inte masterna. Då ska vi även poängtera att det är samma sorts strålning från både mobilen och masterna, så någon skillnad däremellan finns inte, mer än att då masterna är ganska ofarliga - i jämnförelse.
Skulle detta förklaras bättre tror jag inte att kommunerna hade gett så stor möda på att stoppa masterna?

Mvh // Peter

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
626887
May 23, 2004 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Mobiler är ett fritt val, det är inte masterna.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
626912
May 23, 2004 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Mobilen har du ju tryckt mot örat masterna sitter ju flera hundra meter från dig.

Jerry
Member
Medlem
626913
May 23, 2004 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Orelevant. Masterna utsätts du för mot din vilja. Hur farliga mobiltelefonerna är har ingenting med saken att göra.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
626962
May 23, 2004 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Orelevant. Masterna utsätts du för mot din vilja. Hur farliga mobiltelefonerna är har ingenting med saken att göra.

Inte mer än att mobilerna kräver master och majoriteten av svenska befolkningen har redan gjort ett ställningstagande, när de köpte mobilen!

Dags att sluta böla pga masterna. Som vanligt i svenska samhället klagas det på det som syns mest och inte det som påverkar oss mest...

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
626979
May 23, 2004 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Jerry]Orelevant. Masterna utsätts du för mot din vilja. Hur farliga mobiltelefonerna är har ingenting med saken att göra.

Dags att sluta böla pga masterna. Som vanligt i svenska samhället klagas det på det som syns mest och inte det som påverkar oss mest...

Menar du att man ser masterna mer än mobilerna eller tvärtom?

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
626981
May 23, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=MrWeizel][quote=Jerry]Orelevant. Masterna utsätts du för mot din vilja. Hur farliga mobiltelefonerna är har ingenting med saken att göra.

Större chans att bli strålad av en mobiltelefon än en mast. Du håller ju telefonen 0 cm från din hjärna. Direkt strålning, några år till och vi kommer vara utbrända (i hjärnan ;)).

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
626985
May 23, 2004 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=MrWeizel]Dags att sluta böla pga masterna. Som vanligt i svenska samhället klagas det på det som syns mest och inte det som påverkar oss mest...

Borde lagt till det som gör sig bäst i TV, det är ju fan så mycket lättare att klaga på alla master som är på väg upp än på alla mobiltelefoner som folk redan har i fickan.

Menade generellt och inte enbart i denna fråga.

Jerry
Member
Medlem
627015
May 23, 2004 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Jerry]Orelevant. Masterna utsätts du för mot din vilja. Hur farliga mobiltelefonerna är har ingenting med saken att göra.

Inte mer än att mobilerna kräver master och majoriteten av svenska befolkningen har redan gjort ett ställningstagande, när de köpte mobilen!

Individer har rättigheter som inte majoriteten kan kränka. Det finns säkert många paragrafer om det i lagboken.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
627096
May 23, 2004 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: de som gnäller är bara bakåtsträvande gamla gubbar och gummor som vill hämma sveriges teknologiska framfart för att de inte vet hur man startar en dator eller använder andra funktioner än ringa på sin 5 år gamla mobil

Håller med! Tekniken går framåt, så är det bara.

Angående strålning så tror jag att det inte är ett så stort problem. Som tidigare inlägg har sagt, om master och mobiltelefoner. Mobilerna är ju farligare än masterna, så varför dra ner masterna?

Strålning har säkert någon effekt på oss människor, men jag tror att denna effekt visas inte helt (en människa dör) försän vi dör naturligt. Dvs det tar kanske 100 år av användning av mobil för att den ska vara dödlig. Om det senare i framtiden går att bota strålning har jag svårt att tro, då strålning inte är en sorts sjukdom egentligen. Skulle dock vara bra om det gick att bota, eller om forskare kommer på ett annat sätt att använda kommunikation/datorer mm så att vi slipper strålining helt. Hur nu det ska gå till vet jag inte, men på något sett.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 97
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL