Mobiltelefon - Ja precis, jag har tråkigt.|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mobiltelefon - Ja precis, jag har tråkigt.
Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
sp_UserOfflineSmall Offline
685299
August 2, 2004 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

SE Z1010

Telefonen bra överlag, dock sällsynt hopplös med täckningen, byter mellan GSM och UTMS nätet hela tiden vilket verkar dra ordentligt på batteriet. Täckning försvinner ofta en stund i samband med nätbyte och täckningen "uppdateras" sällan vilket resulterar i att frustrerande väntetider på att koppla upp ett simpelt röstsamtal.

Kanske finns nån uppdatering till programvaran som löser detta. Annars får jag skälla på comviq...:/

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
685303
August 2, 2004 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

Vajsman wrote: SE Z1010

Telefonen bra överlag, dock sällsynt hopplös med täckningen, byter mellan GSM och UTMS nätet hela tiden vilket verkar dra ordentligt på batteriet. Täckning försvinner ofta en stund i samband med nätbyte och täckningen "uppdateras" sällan vilket resulterar i att frustrerande väntetider på att koppla upp ett simpelt röstsamtal.

Kanske finns nån uppdatering till programvaran som löser detta. Annars får jag skälla på comviq...:/

Hum, har inte haft några kunder som klagat på detta, annars brukar man ju höra om sådana fel direkt när man jobbar i affär som säljer mobiler.

Dock så tecknar vi knappast comviq-avtal, mestadels Telia och en del Vodafåne.

Så jag hade nog gett mig på Comviq 😛

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
685314
August 2, 2004 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

Just nu en Z600, verkar vara en bra telefon. Rätt kass kamera men bra batteritid. Hade 4 st T610 under lika många månader men dom bara pajade så jag fick en Z600 i utbyte av butiken. 😀

Jag föredrar Nokia men vi får bara ericsson telefoner på jobbet. Har inte haft en privat mobil på 4 år nu. Min favorit-ericsson är ändå min gamla R320, tyvärr börjar batteriet ge upp så den ligger på stugan som reservtelefon där i o m att jag inte har vanlig telefon där.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
685366
August 2, 2004 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: Just nu en Z600, verkar vara en bra telefon. Rätt kass kamera men bra batteritid. Hade 4 st T610 under lika många månader men dom bara pajade så jag fick en Z600 i utbyte av butiken. 😀

Jag föredrar Nokia men vi får bara ericsson telefoner på jobbet. Har inte haft en privat mobil på 4 år nu. Min favorit-ericsson är ändå min gamla R320, tyvärr börjar batteriet ge upp så den ligger på stugan som reservtelefon där i o m att jag inte har vanlig telefon där.

Om du jämför Nokia 6230 med SE K700i så kommer du inte föredra Nokia längre vill jag lova 😉

Det med dina T610or låter JÄVLIGT skumt, vad gjorde du med dem?!

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
685378
August 2, 2004 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=John_lz]Just nu en Z600, verkar vara en bra telefon. Rätt kass kamera men bra batteritid. Hade 4 st T610 under lika många månader men dom bara pajade så jag fick en Z600 i utbyte av butiken. 😀

Om du jämför Nokia 6230 med SE K700i så kommer du inte föredra Nokia längre vill jag lova 😉

Det med dina T610or låter JÄVLIGT skumt, vad gjorde du med dem?!

Jag har lekt lite med K700i, och den är imponerande. Men jag är ju ursprungligen från landet i öster och det kan spela roll... 😀 T610:orna måste jag ha haft otur med. Telefonen ligger på skrivbordet på kontoret, på telefonbordet hemma eller i hållaren i bilen. Jag har inte utsatt telefonerna får ngt speciellt. Men det är många på kontoret som har haft stora problem med T610 så vi håller på att byta ut dom.

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
685411
August 2, 2004 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

T68i här.. Klart bäst och tuffast när den kom, designen tycker jag än
är extremt mycke bättre än Nokias och även Ericssons nya modeller..

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
685443
August 2, 2004 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=pompougnac]Den mobilen är sjukt nice ja. Förmodligen den enda "nya" mobil jag kan tänka mig idag eftersom jag inte vill ha finskt och ingen vikmobil heller... den är ju dessutom full av nice features såsom optisk zoom på kameran 🙂

Ingen optisk zoom på K700in inte, bara 4x digital.

Ljudet i högtalaren är riktigt bra också, särskilt när man kör fullängdsmp3-or som ringsignaler 😉

Menade digital zoom...skrev fel :banghead:

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
685462
August 2, 2004 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en Nokia 3310 nu och dn duger alldelels utmärkt för det jag behöver den till..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 220
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL