Moderatorernas otrevliga betende på sistonde...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Moderatorernas otrevliga betende på sistonde...
Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 23, 2005 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Man blir ju riktigt imponerad av moderatorerna här, jag har suttit och läst i några trådar här de senaste dagarna där personangreppen mot C-J haglar utan att någon moderator verkar bry sig. Och dessutom ett och annat hot om banning mot C-J från en(eller flera?) moderator bara för att han har en annan åsikt i en viss politisk fråga än vad vissa moderatorer har. Det påminner om facisterna i AFA som brukar misshandla folk de inte gillar, eller varför inte 30-talets nazister som gjorde likadant mot folk de inte gillade.

Demokrati/yttrandefrihet verkar inte vara alltför poppis här, åtminstonde inte för de som har andra åsikter än en själv. Ungefär som i Sovietunionen, där man fick tycka och säga precis som vad ville, så länge man inte tyckte anorlunda än de som bestämde. Då blev man "bannad/avständ" alternativt fick man en semester till sibirien där man senare blev "avstängd".

Jag gjorde som Obelix ville och startade en egen tråd, så här är den, samma inlägg som jag gjorde här. https://www.nordichardware.se/.....l?start=25

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
925881
July 23, 2005 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

mm ja har fått varningar för jag e lite gnällig över saker jag tycker är fel, medans vissa får göra vad som helst utan att någon bryr sig. Men de är väl kompis med rätt person.

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
925882
July 23, 2005 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print
Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
925888
July 23, 2005 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Man gör bäst i att hålla sig utanför såna diskutioner.
Det försöker jag göra så gott jag kan å jag e den som har flest inlägg utan att ha fått nån varning.
Mind har fler men han har vart varnad eller är det kanske fortfarande?

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
925890
July 23, 2005 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Synd med NH att moderatorerna har blivit säckar, inte bryr sig och tillåtter varje tråd att spåra ur.

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
925893
July 23, 2005 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Man gör bäst i att hålla sig utanför såna diskutioner.
Det försöker jag göra så gott jag kan å jag e den som har flest inlägg utan att ha fått nån varning.

Ska man hålla sig borta från en diskussion för att undgå varning? Ungefär som att man ska hålla sig inomhus för att man inte ska kunna gå mot röd gubbe av misstag. 😛

Jag har också iofs hållt mig borta från de diskussionerna, men det beror på att när jag ser politiska inlägg som är av uppsatsformat så orkar jag helt enkelt inte läsa dem.

Nu har jag redan antytt att jag inte är så insatt i C-J och exakt vad han skrivit, ej heller allt vad moderatorerna sagt till honom. Men vad jag sett så är det inte så mycket vad C-J tycker, utan snarare hur han framför sina åsikter och den attityd han visar upp som varit problemet. Och visst har jag läst hårda ord från moderatorer, i vissa fall kanske lite väl uppblossade, men moderatorna har ändå motiverat sina "påhopp".

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
925894
July 23, 2005 - 11:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: mm ja har fått varningar för jag e lite gnällig över saker jag tycker är fel, medans vissa får göra vad som helst utan att någon bryr sig. Men de är väl kompis med rätt person.

Det handlar inte om vad man säger, det handlar om hur man säger det.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
925899
July 23, 2005 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Allvarligt talat har vi faktiskt sett mellan fingrarna för en hel del märkligt beteende på sista tiden. Dock verkar det som folket här på forumet tycker det är jättebra när någon är stroppig mot någon av moderatorerna. Om en person är oförskämd eller spyr ur sig hat, så säger ni ju knappt någonting. Men om vi varnar någon, eller låser en tråd, då blir det ett helvetes liv. Jag misstänker att det inte bara är jag som allvarligt funderar på att ge upp det här med NH. Sen kan ni fördriva er tid någon annanstans. Kanske C-J... blir moderator där, och då blir ju allt blågult och helyllemysigt.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
925902
July 23, 2005 - 11:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att politik är tråkigt och orkar inte angagera mig i det heller.
Jag vet inget om det heller.
Vilka partier som tycker eller gör vad.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
925905
July 23, 2005 - 11:31 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Allvarligt talat har vi faktiskt sett mellan fingrarna för en hel del märkligt beteende på sista tiden. Dock verkar det som folket här på forumet tycker det är jättebra när någon är stroppig mot någon av moderatorerna. Om en person är oförskämd eller spyr ur sig hat, så säger ni ju knappt någonting. Men om vi varnar någon, eller låser en tråd, då blir det ett helvetes liv. Jag misstänker att det inte bara är jag som allvarligt funderar på att ge upp det här med NH. Sen kan ni fördriva er tid någon annanstans. Kanske C-J... blir moderator där, och då blir ju allt blågult och helyllemysigt.

Inte det jag ställde mig emot.

Men du måste ju medge att en tråd som "Invandrar" tråden där man ger och tar hela tiden, utan att komma framåt i diskussionen borde låsas egentligen.

Om inte man för argumentation utan kastar skit på varandra så borde den ju stängas för länge sen. Till och med Delph1 har du sagt att ni nu argumenterar för sakens skull, inte för att ni kommer någon vart.

Om ni inte vill ha C-J här så får ni väl banna honom. Men att göra narr av honom för att har avvikande åsikter gör ju knappast stämningen mycket bättre. Och visst han är inte fläckfri han heller, men ni i egenskap av moderatorer bör ju föregå med gott exempel (som ni gör till 99.9999% av fallen).

Men att tillåta en disksussion att existera bara för att kunna köra över en annan är fel. Enligt era egna regler. Och om ni nu tycker att tråden fortfarande har saker att tillföra så får ni framöver (tycker jag) komma med sakliga inlägg med tyngd. Inte inlägg i stil med "Vi är äldre vi vet bättre". "Var trevligare i din attityd, annars bannar vi dig". När ni samtidigt är väldigt otrevliga mot honom.

Jag nämnar inga namn. Jag har inte läst diskssusionerna, men jag vet att moderatorerna är tänkta att föregå med gott exempel och "aldrig prata strunt" och aldrig tillåta strunt. Därför tyckte jag det var märkligt när båda sakerna tilläts just i detta fallet.

God natt alla förrästen. Nu ska jag nanna. Ni får reda upp den här röran själv =)

Första gången på länge som jag nästan inte alls är delaktig i en politiskt diskussion som spårat ut lite.. Hoppas jag i alla fall =)

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
925908
July 23, 2005 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Allvarligt talat har vi faktiskt sett mellan fingrarna för en hel del märkligt beteende på sista tiden. Dock verkar det som folket här på forumet tycker det är jättebra när någon är stroppig mot någon av moderatorerna. Om en person är oförskämd eller spyr ur sig hat, så säger ni ju knappt någonting. Men om vi varnar någon, eller låser en tråd, då blir det ett helvetes liv. Jag misstänker att det inte bara är jag som allvarligt funderar på att ge upp det här med NH. Sen kan ni fördriva er tid någon annanstans. Kanske C-J... blir moderator där, och då blir ju allt blågult och helyllemysigt.

🙄

Du måste nog ha hållt till i en annan dimension, än oss övriga. eller också är du lika trångsynt som du anklagar mig för att vara.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
925919
July 23, 2005 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:

🙄

Du måste nog ha hållt till i en annan dimension, än oss övriga. eller också är du lika trångsynt som du anklagar mig för att vara.

Man kan ju inte bli annat än imponerad av dig.;)
På 14 dagar har du lyckats skapa mer osämja och dålig stämning än vad de flesta lyckats med under flera års skitsnackande. Det är fan nästan en bedrift. 🙄

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
925922
July 23, 2005 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det någon som tvingar dig att vara här?

Vad är syftet med tråden?

"Moderatorerna bestämmer men dom tycker inte som jag så då är dom dumma mot mig och hatar mig" - buhu

iaf Hej då!

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
925924
July 23, 2005 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det bara jag som inte märkt något? :S
Tycker att forumet i allmänt sköts jättebra.

Vi har den där london tråden, där verkade diskutionerna iaf pågå under lugn fin stämning.

C-J...
Medlem
925925
July 23, 2005 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=C-J...]

🙄

På 14 dagar har du lyckats skapa mer osämja och dålig stämning än vad de flesta lyckats med under flera års skitsnackande. Det är fan nästan en bedrift. 🙄

Ja, och det är givetvis jag som har startat pajkastningen förstår jag? Du kanske (tveksamt) är en person som låter folk trampa på dig & helt omotiverat nedvärdera dig & komma med verbala påhopp till höger & vänster, utan att ge svar på tal?

Som jag skrev i den andra tråden, gå igenom det som skrivits till mig (av b.la dig)sedan jag började skriva på denna sajten, och svara bara på denna frågan, hade du kunnat sitta tyst & bara ta emot, i inlägg efter inlägg?

Du, dina medmoderatorer & era "polare" har gjort bort er totalt & betett er som småungar, och nu vill ni försöka lura i folk att det är jag som uppträtt vidrigt.

Otrolgt..

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
925928
July 23, 2005 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=denstore][quote=C-J...]

🙄

Ja, och det är givetvis jag som har startat pajkastningen förstår jag? Du kanske (tveksamt) är en person som låter folk trampa på dig & helt omotiverat nedvärdera dig & komma med verbala påhopp till höger & vänster, utan att ge svar på tal?

Som jag skrev i den andra tråden, gå igenom det som skrivits till mig (av b.la dig)sedan jag började skriva på denna sajten, och svara bara på denna frågan, hade du kunnat sitta tyst & bara ta emot, i inlägg efter inlägg?

Du, dina medmoderatorer & era "polare" har gjort bort er totalt & betett er som småungar, och nu vill ni försöka lura i folk att det är jag som uppträtt vidrigt.

Otrolgt..

Tja, det är inte dom som har uppträtt som en liten hitler wannabe som tror att lösningen på alla problem är att få ett Sverige utan invandrare, eller med mycket få utvalda invandrare.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
925933
July 24, 2005 - 12:07 am
sp_Permalink sp_Print

Modsen här har alltid varit oseriösa, inget nytt.

Bark
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 753
925935
July 24, 2005 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

Men seriöst, sådanna här trådar är helt onödiga ... Har ni något att säga till varandra, PM!

Jag menar det finns ju en anledning till att de som är moderatorer är det. Deal with it!

Pallar ni inte det!? Stick då!

jo_1
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
925944
July 24, 2005 - 12:23 am
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:

Otrolgt..

Skärp dig... Du har inte betett dig korrekt du heller... Om man är otrevlig mot någon så får man finna sig i att man får igen. Det bara är så.

Moderatorerna här är enligt min mening mycket bra... Att säga att de inte gillar yttrandefrihet är kvalificerat trams. På andra forum hade t.ex. invandrartråden inte blivit mer än en sida istället för 12.

Jag anser dessutom att det är moderatorernas skyldighet att låsa trådar om saker och ting går till rena olagligheter som t.ex. hets mot folkgrupp eller liknande.

Och till de som beter sig otrevligt mot moderatorerna just för att de är moderatorer vill jag bara säga LÄGG AV! Det är ungefär samma sak som att käfta med dörrvakter. Ni får inga pluspoäng annat i er närmsta bekantskapskrets. Alla andra tycker bara att ni är idioter.
Det är tack vare moderatorerna som vi har ett så pass välskött forum som vi har. Glöm inte det.

//jo

C-J...
Medlem
925945
July 24, 2005 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=C-J...][quote=denstore][quote=C-J...]

🙄

Otrolgt..

Tja, det är inte dom som har uppträtt som en liten hitler wannabe som tror att lösningen på alla problem är att få ett Sverige utan invandrare, eller med mycket få utvalda invandrare.

Vill jag döda alla oliktänkande, med andra kulturer eller med andra åsikter??

Du får ursäkta men att jämföra mig med Hitler är inte bara ett tecken på okunnighet, det är också arrogant & vidrigt och smaklöst.

Du sjönk rejält i mina ögon efter det inlägget, och jag vet att alla med lite vett innanför pannbenet håller med mig.

Min morfar var en av få svenskar som faktiskt slogs mot aset du jämför mig med, vad gjorde dina far & morföräldrar forutom att fylla badkaret med vatten & ransonera tilltugget??!!

Lågt, riktigt lågt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 177
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL