Mönstring?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mönstring?
dietyl
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
sp_UserOfflineSmall Offline
507776
January 12, 2004 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

poliseskort.. nåja, snuten har annat att göra som det ser ut idag, tvivlar på att dom orkar anstränga sig, isf hade dom redan gjort det.
sen ska dom hitta mig också.. :p

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
507892
January 13, 2004 - 5:08 am
sp_Permalink sp_Print

Veritas wrote: tackar hade nog tappat bort det pappret.

spelar ingen roll hur det går tänker komma därifrån så fort som möjligt.

Då ska jag varmt rekomendera hörsel testet då detta är väldigt lätt att fejka på.

Tryck bara inte på de allra lägsta tonerna och missa några av de lägre på båda öronen så slipper du fort som fan, tog 5 min för mig att genomföra det och sen åkte jag hem 😀

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
507981
January 13, 2004 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er.

eller så är det någon här som har ytterst förlegade ideal... 😛

Darko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1064
508058
January 13, 2004 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.

Ifall de blir krig tar man ju bara farsans elefant studsare, jakt kläderna och ordentligt med ammo och en kasse koskit sen leker man kryskytt å spränger pansar vagnar med gödslet 😀

Persomligen håller jag däremot med hawkie, gör ditt bästa å säg sedan att du inte vill göra lumpen egentligen men om dom vill ge dig en befäls position eller t ex fallskärms jägare tycker jag du ska ta platsen, för de första får du mer betalt sen får du lättare att skaffa jobb, speciellt chefs poster.

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
508063
January 13, 2004 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Darko wrote: [quote=hawkie]eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.

Ifall de blir krig tar man ju bara farsans elefant studsare, jakt kläderna och ordentligt med ammo och en kasse koskit sen leker man kryskytt å spränger pansar vagnar med gödslet 😀

Persomligen håller jag däremot med hawkie, gör ditt bästa å säg sedan att du inte vill göra lumpen egentligen men om dom vill ge dig en befäls position eller t ex fallskärms jägare tycker jag du ska ta platsen, för de första får du mer betalt sen får du lättare att skaffa jobb, speciellt chefs poster.

Man får inte mer betalt för att man gör lumpen som fallskärmsjägare eller som grupp-, plutons-befäl. Alla får lika mkt. Det som skiljer är att efter x antal dagar så ökar dagsersättningen, kommer inte ihåg hur många dagar det är. Sen så får man också en "långtidsbonus" när man muckar, som jag har för mig liger på 15k vilket innebär att om man gör lumpne i 15 månader får man ut ungefär 40k muckardagen.
Sen har det varit uppe en diskusion om att man skulle få mer betalt när man är ute i fält, detta vet jag inte om det har hänt något med. Det var som sagt upp till diskussion när jag gjorde lumpen 02/03.

Death On Wings
Member
Medlem
508121
January 13, 2004 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.

Säg mig vad har manlighet med lumpen att göra ?
Ett bortkastat år ser jag det som, blir det krig här så är vi körda ändå
De tjejer som gör lumpen ser till 99% ut som fan så enda chansen för dem att få ligga lite på rygg är att gå med i lumpen för där finns det massa kåta skrällen som inte fått sig något på ett bra tag. Och självklart letar dom efter sådana "manligheter" som dig.

Edit: Finns ju folk som säger att de gör lumpen för att man får pengar.
Men hur många månader tror folk att man behöver jobba för att få ihop samma summa ? kanske 3-5 månader beroende på utbildning och jobb.
Skitbetalt är va det är.

Veritas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 324
508201
January 13, 2004 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

kan medela att jag gjorde inskrivningsprovet sedan gick jag till läkaundersökningen sedan tyckte doktorn att folk som har svårt att andas ibland inte behövde göra lumpen så jag fick frisedel och behöver aldrig gör ngn militärtjänst. glad blev jag

Death On Wings
Member
Medlem
508208
January 13, 2004 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

grattis

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
508232
January 13, 2004 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Veritas wrote: kan medela att jag gjorde inskrivningsprovet sedan gick jag till läkaundersökningen sedan tyckte doktorn att folk som har svårt att andas ibland inte behövde göra lumpen så jag fick frisedel och behöver aldrig gör ngn militärtjänst. glad blev jag

Har du svårt att andas eller sa du det?

Veritas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 324
508369
January 13, 2004 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

nja bara ibland på sommaren när jag har lite allergeriska reaktioner. så det e inget problem hade säkert klarat lumpen ändå.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
508384
January 13, 2004 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=hawkie]eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.

De tjejer som gör lumpen ser till 99% ut som fan så enda chansen för dem att få ligga lite på rygg är att gå med i lumpen för där finns det massa kåta skrällen som inte fått sig något på ett bra tag. Och självklart letar dom efter sådana "manligheter" som dig.

Men hur många månader tror folk att man behöver jobba för att få ihop samma summa ? kanske 3-5 månader beroende på utbildning och jobb.
Skitbetalt är va det är.

Du ska inte göra lumpen för pengarna, du ska göra det för att visa att du klarar av hårda påfrästningar både fysiska och psykiska. Som jag sa, lumpen gör man för att visa att man kan...
Du kan säga vad du vill om tjejerna...dom gör ju lumpen? vilket du inte kommer göra verkar det som...lyckat pojk.

var en fjolla och stanna hemma vid datorn då, lumpen är för män och inte små fjortisar.

Death On Wings
Member
Medlem
508573
January 13, 2004 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=Death On Wings][quote=hawkie]eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.

Skitbetalt är va det är.

Du ska inte göra lumpen för pengarna, du ska göra det för att visa att du klarar av hårda påfrästningar både fysiska och psykiska. Som jag sa, lumpen gör man för att visa att man kan...
Du kan säga vad du vill om tjejerna...dom gör ju lumpen? vilket du inte kommer göra verkar det som...lyckat pojk.

var en fjolla och stanna hemma vid datorn då, lumpen är för män och inte små fjortisar.

Men fast jag stannar hemma vid datorn har jag nog mer tränad kropp än dig.. mycket konsigt i så fall.

Edit: du kan utsätta dig själv för hårdare påfrestningar på egen hand än de du blir utsatta för där.

Callister
Member
Medlem
508592
January 13, 2004 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill man inte göra lumpen så vill man fan inte. Snacka om manlighet och sånt.
Jag vill jobba och sånt hemma, inte resa bort ett år för att få hjärtinfarkt. 🙂 Pappa förlorade två vänner i lumpen så han skulle nog inte vilja att jag gick ändå. :bok:

Death On Wings
Member
Medlem
508594
January 13, 2004 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Vill man inte göra lumpen så vill man fan inte. Snacka om manlighet och sånt.
Jag vill jobba och sånt hemma, inte resa bort ett år för att få hjärtinfarkt. 🙂 Pappa förlorade två vänner i lumpen så han skulle nog inte vilja att jag gick ändå. :bok:

håller med..
men hjärtinfarkt får du nog inte.
finns ingen mening med lumpen nuförtiden.
hällre sattsa på sig själv och få ett jobb eller högre utbilldning

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
508598
January 13, 2004 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=hawkie][quote=Death On Wings][quote=hawkie]eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.

Skitbetalt är va det är.

Men fast jag stannar hemma vid datorn har jag nog mer tränad kropp än dig.. mycket konsigt i så fall.

Edit: du kan utsätta dig själv för hårdare påfrestningar på egen hand än de du blir utsatta för där.

Lite kul, satsar du på dig själv? embarassed
Hehe, hur vet du hur väl tränad jag är? Dina argument är sunkiga och falska, är du 12 eller?

Death On Wings
Member
Medlem
508601
January 13, 2004 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller mig i trim kan man säga att jag göra ja.

Du får gärna beskriva träningspass och liknande med mig så kan vi ju lätt se det.

Callister
Member
Medlem
508627
January 13, 2004 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

YeYe
Dessutom tror jag inte att det spelar någon roll hur vältränad man är. Vill man inte så vill man inte. Jag skulle ändå göra civilplikt i såna fall.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
508640
January 13, 2004 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns det någon stastik över hur många som har dött under militärtjänst i sverige under senare år?

Vet att i ryssland så omkommer runt 1600 män i olika slags olyckor osv under sin utbildning.
Utav 1miljon 😉

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
509514
January 14, 2004 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie: Kom ut hit i sommar så ska jag låta dig lasta 2000 höbal en dag då det är 30 grader varmt ute... Får vi se om du är den man du utger dig för att vara 😉

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
509685
January 14, 2004 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Detta ser ju bra ut för våra invasionsplaner av Sverige, eh.. oj, det där kanske jag inte skulle sagt högt.

När jag gjorde lumpen så råkade vi komma in på finskt vatten med vårat fartyg... så man kan väll säga att vi nästan höll på att invadera... 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 157
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL