December 31, 2001
Veritas wrote: tackar hade nog tappat bort det pappret.
spelar ingen roll hur det går tänker komma därifrån så fort som möjligt.
Då ska jag varmt rekomendera hörsel testet då detta är väldigt lätt att fejka på.
Tryck bara inte på de allra lägsta tonerna och missa några av de lägre på båda öronen så slipper du fort som fan, tog 5 min för mig att genomföra det och sen åkte jag hem 😀
April 5, 2003
hawkie wrote: eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.
Ifall de blir krig tar man ju bara farsans elefant studsare, jakt kläderna och ordentligt med ammo och en kasse koskit sen leker man kryskytt å spränger pansar vagnar med gödslet 😀
Persomligen håller jag däremot med hawkie, gör ditt bästa å säg sedan att du inte vill göra lumpen egentligen men om dom vill ge dig en befäls position eller t ex fallskärms jägare tycker jag du ska ta platsen, för de första får du mer betalt sen får du lättare att skaffa jobb, speciellt chefs poster.
July 22, 2003
Darko wrote: [quote=hawkie]eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.
Ifall de blir krig tar man ju bara farsans elefant studsare, jakt kläderna och ordentligt med ammo och en kasse koskit sen leker man kryskytt å spränger pansar vagnar med gödslet 😀
Persomligen håller jag däremot med hawkie, gör ditt bästa å säg sedan att du inte vill göra lumpen egentligen men om dom vill ge dig en befäls position eller t ex fallskärms jägare tycker jag du ska ta platsen, för de första får du mer betalt sen får du lättare att skaffa jobb, speciellt chefs poster.
Man får inte mer betalt för att man gör lumpen som fallskärmsjägare eller som grupp-, plutons-befäl. Alla får lika mkt. Det som skiljer är att efter x antal dagar så ökar dagsersättningen, kommer inte ihåg hur många dagar det är. Sen så får man också en "långtidsbonus" när man muckar, som jag har för mig liger på 15k vilket innebär att om man gör lumpne i 15 månader får man ut ungefär 40k muckardagen.
Sen har det varit uppe en diskusion om att man skulle få mer betalt när man är ute i fält, detta vet jag inte om det har hänt något med. Det var som sagt upp till diskussion när jag gjorde lumpen 02/03.
December 31, 2001
hawkie wrote: eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.
Säg mig vad har manlighet med lumpen att göra ?
Ett bortkastat år ser jag det som, blir det krig här så är vi körda ändå
De tjejer som gör lumpen ser till 99% ut som fan så enda chansen för dem att få ligga lite på rygg är att gå med i lumpen för där finns det massa kåta skrällen som inte fått sig något på ett bra tag. Och självklart letar dom efter sådana "manligheter" som dig.
Edit: Finns ju folk som säger att de gör lumpen för att man får pengar.
Men hur många månader tror folk att man behöver jobba för att få ihop samma summa ? kanske 3-5 månader beroende på utbildning och jobb.
Skitbetalt är va det är.
July 27, 2002
Veritas wrote: kan medela att jag gjorde inskrivningsprovet sedan gick jag till läkaundersökningen sedan tyckte doktorn att folk som har svårt att andas ibland inte behövde göra lumpen så jag fick frisedel och behöver aldrig gör ngn militärtjänst. glad blev jag
Har du svårt att andas eller sa du det?
September 5, 2001
Death On Wings wrote: [quote=hawkie]eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.
De tjejer som gör lumpen ser till 99% ut som fan så enda chansen för dem att få ligga lite på rygg är att gå med i lumpen för där finns det massa kåta skrällen som inte fått sig något på ett bra tag. Och självklart letar dom efter sådana "manligheter" som dig.
Men hur många månader tror folk att man behöver jobba för att få ihop samma summa ? kanske 3-5 månader beroende på utbildning och jobb.
Skitbetalt är va det är.
Du ska inte göra lumpen för pengarna, du ska göra det för att visa att du klarar av hårda påfrästningar både fysiska och psykiska. Som jag sa, lumpen gör man för att visa att man kan...
Du kan säga vad du vill om tjejerna...dom gör ju lumpen? vilket du inte kommer göra verkar det som...lyckat pojk.
var en fjolla och stanna hemma vid datorn då, lumpen är för män och inte små fjortisar.
December 31, 2001
hawkie wrote: [quote=Death On Wings][quote=hawkie]eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.
Skitbetalt är va det är.
Du ska inte göra lumpen för pengarna, du ska göra det för att visa att du klarar av hårda påfrästningar både fysiska och psykiska. Som jag sa, lumpen gör man för att visa att man kan...
Du kan säga vad du vill om tjejerna...dom gör ju lumpen? vilket du inte kommer göra verkar det som...lyckat pojk.
var en fjolla och stanna hemma vid datorn då, lumpen är för män och inte små fjortisar.
Men fast jag stannar hemma vid datorn har jag nog mer tränad kropp än dig.. mycket konsigt i så fall.
Edit: du kan utsätta dig själv för hårdare påfrestningar på egen hand än de du blir utsatta för där.
December 31, 2001
Callister wrote: Vill man inte göra lumpen så vill man fan inte. Snacka om manlighet och sånt.
Jag vill jobba och sånt hemma, inte resa bort ett år för att få hjärtinfarkt. 🙂 Pappa förlorade två vänner i lumpen så han skulle nog inte vilja att jag gick ändå. :bok:
håller med..
men hjärtinfarkt får du nog inte.
finns ingen mening med lumpen nuförtiden.
hällre sattsa på sig själv och få ett jobb eller högre utbilldning
September 5, 2001
Death On Wings wrote: [quote=hawkie][quote=Death On Wings][quote=hawkie]eh, vilka killar. Skryter ni med att ni slapp mönstringen...väldigt manligt av er. Tom tjejer gör lumpen. tänk på den ni. Asså, hehe...hoppas bara det inte blir krig säger jag bara...alla kommer ju sticka till Nörge.
Skitbetalt är va det är.
Men fast jag stannar hemma vid datorn har jag nog mer tränad kropp än dig.. mycket konsigt i så fall.
Edit: du kan utsätta dig själv för hårdare påfrestningar på egen hand än de du blir utsatta för där.
Lite kul, satsar du på dig själv?
Hehe, hur vet du hur väl tränad jag är? Dina argument är sunkiga och falska, är du 12 eller?
1 Guest(s)