Mönstring?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mönstring?
Miller
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 646
sp_UserOfflineSmall Offline
509812
January 14, 2004 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

En kompis till mig låg i lumpen någonstans och råkade skjuta fel med en granat... har för mig att den hamnade 2 km åt fel håll rätt ner i gubbes å kärrings tomt... stod fina rubriker i aftonbladet om det där efteråt.

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
509829
January 14, 2004 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har skolios, alltså en halv kota och ett extra revben för mycket vilket gör att min rygg är lite sne. Jag har aldrig någonsin märkt av det och det syns knappt. När jag mönstrade hade jag tränat regelbundet i tre år.

Jag ville bli flygplatsbrandman. Klarade både syn och styrketestet för det. Sen kom man till läkaren.
"Nja, vi kan ge dig en lätt skrivbordstjänst."
"Då kan du lika gärna skicka hem mig igen."

Och de gjorde det. Såhär på efterhand hade jag nog inte klarat lumpen. Är grovt internetberoende, gillar inte att vara ute och sover helst i min egna säng så det var nog för det bättre att jag slapp. =)

Storebror ville inte och sa att han inte kunde sova någon annanstans än hemma. Han var uppe hela natten första dagen han rykt in och vips så fick han åka hem igen.

Det fanns en kille när storebror gjorde lumpen som inte heller ville, han sket i en konserv och knöt fast det med ett rep och drog den efter sig. Han var tvungen att göra lumpen för att inte bli omyndigförklarad. =)

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
509857
January 14, 2004 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]hawkie: Kom ut hit i sommar så ska jag låta dig lasta 2000 höbal en dag då det är 30 grader varmt ute... Får vi se om du är den man du utger dig för att vara 😉

ja, för det brukar du och din farsa göra varje sommar utan maskiners hjälp... 🙄

(jag har hjälpt till med att köra in höbalar från fälten flera gånger, så tro inte att jag inte vet vad jag snackar om... det var runt 25c en gång och det största problemet imo var att det klia så in i helvete...)

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
510222
January 15, 2004 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel: Ingen balkastare...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
510274
January 15, 2004 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

Finns mycket olika "historier" hur folk sluppit undan lumpen. 🙂
Har pratat med lite polare och dem slapp bara de berättade det även fast de fått höga resultat.
Men sen hör man från folk att det inte varit detsamma för dom?
Kan det berå på att jag och mina polare bor i sthlm och det kanske inte behövs folk härifrån eller liknande? 😕

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
510488
January 15, 2004 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Finns mycket olika "historier" hur folk sluppit undan lumpen. 🙂
Har pratat med lite polare och dem slapp bara de berättade det även fast de fått höga resultat.
Men sen hör man från folk att det inte varit detsamma för dom?
Kan det berå på att jag och mina polare bor i sthlm och det kanske inte behövs folk härifrån eller liknande? 😕

Beror en del på vilket folk man träffar på under mönstringen skulle jag tro...
Jag slapp inte även fast jag hade ganska kassa resultat på allt utom styrka och inskrivning...

Vill man verkligen inte göra lumpen ska man kräva att få gå till psykologen först... Då brukar man få frisedel och ta bussen hem på en gång... När jag mönstrade tror jag det var nästan hälften som åkte direkt efter att jag var klar med inskrivningen, som var det jag började med..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 241
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL