Mönstring|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mönstring
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
sp_UserOfflineSmall Offline
969724
October 27, 2005 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: [quote=hawkie]Tror det som är mest avgörande om man får eller inte får göra är nog när du mönstrar, vet många som inte vill göra lumpen bara för att den tjänsten dom vill ha är redan upptagen.

redan upptagen.. man söker in till en tjänst, resultaten jämförs med dom övriga som har sökt till den tjänsten, det är därför det tar några månader innan man får hem beslutet. det är altså inte först till kvarn som gäller.

hawkie wrote: Sen beror det på från kontor till kontor, vissa pliktverk räcker det med att säga "jag vill inte göra" och det är godtagbart, andra måste man ljuga ihop värsta historien för att få slippa. Tråkigt. Tråkigt att man ska tvinga någon att ta en plats som någon annan tänkt sig ta frivilligt.

om du har fått det berättat från andra så är det kanske att dom har fått bra resultat eller dåliga resultat. vid bra resultat (långt över medel typ) så måste dom söka en tjänst åt den mönstrande men man sätter den mersonen som negativ och det är inte så stor risk att den personen får göra lumpen, men vid dåliga resultat på testerna så är det inget snack om saken, vill man inte så får man åka hem.

Nja, man kan ju få frisedel direkt från psykologen utan att ha gjort några tester alls. Var en ganska stor del som fick ta samma buss hem vid min mönstring efter att vi varit där 45 min.
Sen mitt på dagen gick en till buss med folk som inte hunnit göra alla tester ännu.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
969728
October 27, 2005 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

Lycka till.
Hoppas du slipper eländet.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
969729
October 27, 2005 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

det beror ju på vad amn säger hos psykologen också...
en i min klass berättade om när han tidigare hade misshandlat en person samtidigt som han satt och asgarvade 👿
en annan hade hittat på att han hade drömmar om att han skjöt ner alla sina kompisar....

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
969824
October 27, 2005 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehehe. Skoj och hitta på saker hos psykologen för att inte få göra lumpen. Tror min kusins polare som numera är 24, när han skulle in hos hjärndoktorn så berättade han om hur gärna han ville spränga saker och gå med i Al-Quaida . Lät väldigt roligt när kusinen berätta iaf :p

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
969829
October 27, 2005 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: imorgon skall det mönstras (i Karlstad). Jag ska söka som Pansarvärnssoldat, eller Spaningssoldat

wish me luck

hur gick det nu då??

om du vill få kontakt med sånna som ska göra lumpen med dig, eller som redan har gjort den tjänsten du fick (om du nu fick dvs.)
http://www.soldf.com klicka på tjänster -> forum, sedan pliktverket typ så ska du se 😉
finns en skumm kommunity på http://www.lumpen.nu
http://www.mil.se/ kan vara en rolig sida också

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
969887
October 27, 2005 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

hemma nu. alla tester gick fint (8 på styrka, överraskade mig själv lite dår, då jag aldrig tränar) 5 på cykeln. sökte till Bevakningssoldat på A9 i Uppsala (det är nära hem) samt pansarvärnssoldat.

men jag har en obekväm känsla att dom vill sätta mig som Ställverskreparatör (civilplikt) långt upp i Norrland, då de knappt har folk dit, och jag har elutbildning

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
969911
October 27, 2005 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: hemma nu. alla tester gick fint (8 på styrka, överraskade mig själv lite dår, då jag aldrig tränar) 5 på cykeln. sökte till Bevakningssoldat på A9 i Uppsala (det är nära hem) samt pansarvärnssoldat.

men jag har en obekväm känsla att dom vill sätta mig som Ställverskreparatör (civilplikt) långt upp i Norrland, då de knappt har folk dit, och jag har elutbildning

A9 finns inte i uppsala, kanske LSS?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 277
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL