November 16, 2002
hawkie wrote: [quote=BarateaU]Ska in som bevaknings soldat / bilförare.
Får alla fall lastbils kort.
Du får inte C kort, nej.
Metz: hehe, japp det ska vi! Ska ni ut i fält vecka 9 antar jag?
hmm vet inte riktigt men vi ska tydligen vara lediga på fredag V.9 för då är det bank dag lr nått sådant skummt man ska fixa med banken 😀
btw AMF 4 ligger inte det i gbg typ =)
har ni oxå KJ befäl som är läskiga
körde fetaste värmeslinga under skottställningen i torsdags och våran LT såg inte ens berörd ut när alla vi i plutonen såg helt förstörda ut 😀
älska min 179629 😀
September 5, 2001
Metz wrote: [quote=hawkie][quote=BarateaU]Ska in som bevaknings soldat / bilförare.
Du får inte C kort, nej.
hmm vet inte riktigt men vi ska tydligen vara lediga på fredag V.9 för då är det bank dag lr nått sådant skummt man ska fixa med banken 😀
körde fetaste värmeslinga under skottställningen i torsdags och våran LT såg inte ens berörd ut när alla vi i plutonen såg helt förstörda ut 😀
älska min 179629 😀
AMF4 ligger i västra frölunda, gbg ja. Okej, hatar min 248513...fått nog av skiten nu faktiskt. men ska bli kul att se vad den går för nästa vecka!
Själv tycker jag det är bra att de behandlar oss som amfibiesoldater man får ju bättre fysik då! Bankdag är en sådan dag då befälen utbildas, vi hade vår bakndag, idag..alltså åkte hem igår! 😉 Ons-Tor= Ute på kaserngården (grus). Liggande,knästående färdigställning+anläggning samt patron ur,ladda,magasin,åtgärder mot felaktig eldgivning. I onsdags var vi inne (hade inget liggunderlag ) i torsdags var vi ute.....(hade inget liggunderlag )
Ska du välja insats? Jag funderar faktiskt på hundförare...skulle vara coolt!
November 16, 2002
hawkie wrote: [quote=Metz][quote=hawkie][quote=BarateaU]Ska in som bevaknings soldat / bilförare.
Du får inte C kort, nej.
älska min 179629 😀
AMF4 ligger i västra frölunda, gbg ja. Okej, hatar min 248513...fått nog av skiten nu faktiskt. men ska bli kul att se vad den går för nästa vecka!
Själv tycker jag det är bra att de behandlar oss som amfibiesoldater man får ju bättre fysik då! Bankdag är en sådan dag då befälen utbildas, vi hade vår bakndag, idag..alltså åkte hem igår! 😉 Ons-Tor= Ute på kaserngården (grus). Liggande,knästående färdigställning+anläggning samt patron ur,ladda,magasin,åtgärder mot felaktig eldgivning. I onsdags var vi inne (hade inget liggunderlag ) i torsdags var vi ute.....(hade inget liggunderlag )
Ska du välja insats? Jag funderar faktiskt på hundförare...skulle vara coolt!
Får man välja inriktning sen lr vadå?
vi har iof en hundgård som jag bara hört men aldrig sett =)
wiiiiiiie BTW <-- mitt 1337:ende inlägg 😀
September 5, 2001
hawkie wrote: Japp, det får du. Om di vill bli insats eller vakt, eller hundförare? typ....vi får välja det iaf, sen så är det upp till befälen att se vem som blir vad.
EDIT: Vi åker upp till shlm för att utbildas som hundförare, vi har ingen hundgård, kanske ni som håller i den? haha coolt
May 17, 2002
Zunk wrote: oh yeah!
var 100% ärlig och slapp, fy fan va sköönt!
en 7a på styrke, gjorde aldrig kondition... pga. att jag har lätt för att svimma försvann alla högstatus utbildningar (chef mm) så d enda som var kvar var sånt som krävde en 4a (eller mindre) i styrka typ, efter som differansen mellan 7 och 4 är 3 (vilket var max värdet för differans) så behövde jag inte om ja inte ville 😀 hamnade i reserven! *dansar* yiihaa!
riktiga män är i flottan 😛
December 15, 2003
Visst riktiga män har hår på hela kroppen. Dock är jag inte luden på ryggen men annars överallt 😉
Men lumpen när jag ryckte in i slutet på 80-talet så skulle "alla" göra den och jag ville jobba istället.
Försökte fejka till det men tyvärr så kom dom lätt på mig i fystestet då jag var lite av en muskelbyggare med tvättbräda på den tiden så det blev tior av farten där och IQ-testet fick jag göra om för med mina betyg från 4-årig teknisk gymnasium sade dom att jag var lite bättre än så.
Psykiatrikern som jag tänkte böga mig för (homosexuella slapp då nämligen) var tyvärr min dåvarande fästmös farbror... så jag blev tvungen att rycka in.
Men jag var så pass svår så jag fick frisedel efter två månader 😉 "samarbetssvårigheter" och "problem med auktoritärer" hette det.
Då jag packade för att ge mig iväg dansade jag av lycka och vrålade "nu sticker jag ditt pucko!" till löjtnanten.
Allt går bara man är tillräckligt envis, men jag fick lära mig en sak iaf, hur man snurrar på en spansk mopp precis innan man sätter ner svabben. (fick tvätta toaletterna många gånger där..)
July 27, 2002
Jo det är typ lätt o slippa
men läs här lite http://www.aftonbladet.se/vss/.....98,00.html
så verkar det bli hårdare?
2 Guest(s)