January 15, 2004
På stenåldern, när jag mönstrade, så fick man poäng från 1 till 9.
Jag kommer inte riktigt ihåg allt vad jag fick men jag fick en 9:a på "intelligenstestet". Jag kom dit med 40 graders feber så jag fick inte göra konditionstestet så dom satte först en 5:a men sedan tjatade jag upp mig till en 7:a då jag var en j***l på att cykla på den tiden.
Edit:
9:a på hörseln, synen var det värre med tror det var runt 6 jag fick på den.
March 5, 2002
ren wrote: På stenåldern, när jag mönstrade, så fick man poäng från 1 till 9.
Jag kommer inte riktigt ihåg allt vad jag fick men jag fick en 9:a på "intelligenstestet". Jag kom dit med 40 graders feber så jag fick inte göra konditionstestet så dom satte först en 5:a men sedan tjatade jag upp mig till en 7:a då jag var en j***l på att cykla på den tiden.
Gjorde du lumpen då, isåfall som vadå?
February 3, 2003
Fick 7 av 9 på IQ. Hade perfekt syn och hörsel (inte enligt mig själv men dom sade det). Fick 6 av 9 på styrkan (han sade att jag var skit lite från en 7a) och cyklingen fick jag aldrig göra för dom skickade hem mig.
Jag berättade för dom hur jag var och så skickade doktorn hem mig 😛
Jag suger på att arbeta i grupp med folk jag inte känner så dom tyckte det var bäst att skicka hem mig. Är en blyg typ.
Psykologen var det roligaste. Satt i 45minuter där och pratade 😀
August 7, 2001
LorD_Kvadd wrote: Fick 7 av 9 på IQ. Hade perfekt syn och hörsel (inte enligt mig själv men dom sade det). Fick 6 av 9 på styrkan (han sade att jag var skit lite från en 7a) och cyklingen fick jag aldrig göra för dom skickade hem mig.
Jag suger på att arbeta i grupp med folk jag inte känner så dom tyckte det var bäst att skicka hem mig. Är en blyg typ.Psykologen var det roligaste. Satt i 45minuter där och pratade 😀
du ska inte bli förvånad om du får hem en tid i brevlådan till en psykolog...
en polare som sa att han hade 3pungkulor fick tid hos en orolog(heter det väl?) som skulle klämma lite på hans pung. :bgrin:
Edit: Jag var sjuk på mönstringen men klarade den ändå:
3 styrka.
7 IQ.
5 Psykolog.
uppskatad 6:a på konditionen. (behövde inte göra testet pågrund av att jag var sjuk.)
blev sambandsman. ingen val jag ångrar nu efter jag har gjort lumpen. askul upplevelse var lumpen. jobbigt men skoj 😛
January 12, 2004
LorD_Kvadd wrote: Fick 7 av 9 på IQ. Hade perfekt syn och hörsel (inte enligt mig själv men dom sade det). Fick 6 av 9 på styrkan (han sade att jag var skit lite från en 7a) och cyklingen fick jag aldrig göra för dom skickade hem mig.
Jag suger på att arbeta i grupp med folk jag inte känner så dom tyckte det var bäst att skicka hem mig. Är en blyg typ.Psykologen var det roligaste. Satt i 45minuter där och pratade 😀
samma här, dom ville till slut ge mig frisedel. :bgrin:
Hade 7 på kondis.
Hade 9 i styrka.
Fick 8 i IQ.
February 25, 2002
ren wrote: Jag genomförde min värnplikt som artillerimatros på robotbåt.
Jag tålde inte riktigt sjögången så jag spydde som en kalv. :cy:
Haha,, jag hade helt klart befäl över spyandet på min patrullbåt när jag låg inne,,
Varje gång vi åkte ut så visste jag att, snart så börjas det... uuuurk!!!!
Fick 9 på kondiss,, dom sa till mig att sluta cykla när jag gått över gränsen.
resten kommer jag inte ihåg så dom kan ju inte varit så bra.
October 2, 2003
Tydligen har alla här fått bra resultat då de har fått över 5 på IQ vilket krävs för att man skall bli befäl. Om alla är befäl, vilka ska då få vara vanliga soldater?
Eller kan det vara så att dom som har fått dåligt tiger? 🙂
Själv fick jag 7 på IQ, men det var orden som drog ner mig.
Kom inte längre än så eftersom jag sa till psykiatrikern att jag inte ville göra lumpen.
May 17, 2002
Bennos wrote: Tydligen har alla här fått bra resultat då de har fått över 5 på IQ vilket krävs för att man skall bli befäl. Om alla är befäl, vilka ska då få vara vanliga soldater?
Det där med befälsuttagningar. Det enda jag har koll på är flottan och där så togs det i princip bara in GB- och PB-elever, många befälselver men nästan inga soldater. Jag är en av få som ryckte in som vanlig "matros" till flottan men jag blev befodrad till GB under utbildningen ;).
September 5, 2001
Bennos wrote: Tydligen har alla här fått bra resultat då de har fått över 5 på IQ vilket krävs för att man skall bli befäl. Om alla är befäl, vilka ska då få vara vanliga soldater?
Eller kan det vara så att dom som har fått dåligt tiger? 🙂
Själv fick jag 7 på IQ, men det var orden som drog ner mig.
Kom inte längre än så eftersom jag sa till psykiatrikern att jag inte ville göra lumpen.
Jag är ingen GB. Det var antigen GB eller förare och då tänkte jag det är roligare med förare. För befälsbefattning så krävs det bra hos psy och iq.
February 12, 2002
9 i styrka. Sen komme jag inte längre, åkte till sjukstugen för under läkarundersökningen så märkte hon att ja hade onormalt hög vilopuls, så kände hon på mig å sa att ja höll på brinna upp, ja visste att ja hade feber för varit sjuk hela natten, men att ja hade över 40 hade ja inte gissat.. :bgrin: Så ja skulle inte få göra fler test. Dock så verkar en situation som inte uppstått för nån annan ha hållit på inträffa för mig, om ja inte hade haft sjukintyg för magkattar med mig å fått frisedel hade jag varit tvungen att mönstra om vid senare tillfälle.. :cy: Fattar inte att ni andra som var sjuka fick uppskatta, mitt test blev då inte godkännt pga sjukdom. Var de mer seriösa med mig eller skulle de bara jäklas? Men vem har tid att göra lumpen? Skönt att slippa.. Blev en man ute på fältet me skellefteåkraft istället.. 😉
3 Guest(s)