May 17, 2002
Deadleg wrote: [quote=Krqagyzzz]jag fick:
8:a på inskrivningen,
7:a styrka
5:a kondis
skrynklaren minns jag ej men jag tror det var en 6:a eller 7:a,blev signalist på bevakningsbåt.
inte möjligtvis bevakningsbåt typ 80?
jojjomensan, bevakningsbåt typ 60 och 70 har inte använts på mycket länga ;), varför undrar du?
June 18, 2001
Jag fick 5 el 6 på både styrka och kondition, men det var uppskattade värden.
9 på inskrivningen
12 eller 13 fel på telegrafitestet. 15 var max för godkänt.
Psykologundersökningen vet jag inte. Men där spelade jag för att slippa lumpen, så det har ingen betydelse.
Hörsel och syn vet jag inte heller. Det var en frekvens i mellanregistret jag krävde lite högre volym för att höra, på båda öronen.
June 20, 2002
Keni wrote: [quote=dree][quote=Keni]bara 6 i styrka, skyller på att jag inte tränat på 5-6mån
l
bara 6... medlet ligger typ på 3
kanske på nh 😛 happ.. ja dom sa att jag hade över medel men en 8-9 hade jag velat ha, hade jag säkert fått i sommras. yeye nog om det.
Riksmedel ligger på 4, sade de när jag mönstrade.
August 7, 2001
boogey wrote: [quote=Keni][quote=dree][quote=Keni]bara 6 i styrka, skyller på att jag inte tränat på 5-6mån
l
bara 6... medlet ligger typ på 3
kanske på nh 😛 happ.. ja dom sa att jag hade över medel men en 8-9 hade jag velat ha, hade jag säkert fått i sommras. yeye nog om det.
Riksmedel ligger på 4, sade de när jag mönstrade.
jo det brukar variera mellan 3-4.
July 9, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Deadleg][quote=Krqagyzzz]jag fick:
8:a på inskrivningen,
7:a styrka
5:a kondis
skrynklaren minns jag ej men jag tror det var en 6:a eller 7:a,blev signalist på bevakningsbåt.
inte möjligtvis bevakningsbåt typ 80?
jojjomensan, bevakningsbåt typ 60 och 70 har inte använts på mycket länga ;), varför undrar du?
jag gjorde min värnplikt på samma slags båt.. HMS Hurtig.. som signalmatros..
August 7, 2001
hmm en grej jag har reagerat på är att medlet brukar variera mellan 3-4 men det är väldigt få som har 4 eller under i den här tråden 🙂
lite skumt hmm...
iofs kan det ju vara så att dom som har det inte vågar skriva vad dom hade i styrka... jag skrev ju mitt att jag fick en 3:a 🙂
November 5, 2001
Inskrivning: Tror det var en 7:a
Styrka: 7
Uthållighet: 5
Psykologen: Där fick jag två värden. Tror det ena var befälsduglighet och det andra var hur man hanterade stressade situationer. Fick iaf 8 på båda.
Är motivationen som styr om man får göra lumpen eller inte. Den styr också mycket vilken befattning man får. Som jag har förstått det med den nya mönstringsprocessen kan man inte rycka in till en specifik tjänst utan man rycker in till ett förband och där bestäms det vad man blir.
Alla kommer rycka in samtidigt och efter första och andra utbildningsperioden innehållande GSU och facktjänst väljer man själv om man vill fortsätt period tre och fyra. Dessa perioder kan vara att man går som gruppchef för efterföljande års inryckta eller utlandstjänst. Väljer man att fortsätta blir man kontraktsanställd.
Ett steg på vägen mot en yrkesarmé.
January 28, 2003
Callister wrote: Sen när får man inte köra bil med glasögon? 🙄
Man kan ju få anmärkning i körkortet att man MÅSTE ha glasögon eller linser...
Jag har inte ens blivit meddelad när jag skall mönstra, men som det ser ut i dag kommer jag göra så gott jag kan, och sedan säga att jag inte vill.
1 Guest(s)