December 24, 2002
Det var länge sen ja hade moped...o håller på mest med bilar nu...men om ja inte minns helt fel så har just yamaha en 70cc cylinder som man kan köpa...släng på det och en 24mm förgasare o nåt lite större drev o nåt schysst slutdämp...så ska du nog se på andra saker...själv så hade ja en mt5 på den tiden..hade 65cc trimtopp glasfiber rydventil 24mm förgasre osv...den stegra på 2an o gick typ runt 100..vet inte så säkert för hast. mäteren går typ bara till 70 lr nåt 🙂
January 22, 2003
Loggo wrote: Det var länge sen ja hade moped...o håller på mest med bilar nu...men om ja inte minns helt fel så har just yamaha en 70cc cylinder som man kan köpa...släng på det och en 24mm förgasare o nåt lite större drev o nåt schysst slutdämp...så ska du nog se på andra saker...själv så hade ja en mt5 på den tiden..hade 65cc trimtopp glasfiber rydventil 24mm förgasre osv...den stegra på 2an o gick typ runt 100..vet inte så säkert för hast. mäteren går typ bara till 70 lr nåt 🙂
okej 😀
men jag tänkte försöka fixa den utan att byta cylinder/kolv
January 22, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]På vilket sätt går den dåligt?
Den dör när jag drar på. istället för att gå upp i varv så går den ner.
man måste gå sakta upp på gasen...
Så jag tror att det är soppa tillförseln, jag har testat att byta munstycke och att höja/sänka nålen.
EDIT: när jag chokar går den bättre så det borde vara att den tar in luft nånstans. Ska titta foten på cylindern.
April 5, 2003
Jag hade en polare som hade en DT som gick nå grymt hårt! Han hängde nästan med min Drac 😉
Han hade en 60 cylle med 20mm gasare och 140 munstycke, högkomp topp, sen den längre jamarcool kröken med effekt dämpare och ett grövre insugsrör förståss 😀 sen hade han 14/48 drevning tror jag. Den gjorde stumt 80 knyck och killen kunde ställa sig upp å dra tjutare i typ 40km/h, då vägde han bara 50kg men iaf 😉
Själv körde man opluggat med uppborrad luftbox, 85 munstycke och 13's framdrev. De räckte gott och väl! Med Avon däcken vi slängde på övervarvade den på flatmark i ~85km/h 😀 De var bara 2 moppar som drog min best, de var en annan drac med 74.5a och en DT med 70cc i alu med hög komp topp och allt värsting trim som fanns, den hade väl cirkus 14hk.
January 22, 2003
Darko wrote: Jag hade en polare som hade en DT som gick nå grymt hårt! Han hängde nästan med min Drac 😉
Han hade en 60 cylle med 20mm gasare och 140 munstycke, högkomp topp, sen den längre jamarcool kröken med effekt dämpare och ett grövre insugsrör förståss 😀 sen hade han 14/48 drevning tror jag. Den gjorde stumt 80 knyck och killen kunde ställa sig upp å dra tjutare i typ 40km/h, då vägde han bara 50kg men iaf 😉
Själv körde man opluggat med uppborrad luftbox, 85 munstycke och 13's framdrev. De räckte gott och väl! Med Avon däcken vi slängde på övervarvade den på flatmark i ~85km/h 😀 De var bara 2 moppar som drog min best, de var en annan drac med 74.5a och en DT med 70cc i alu med hög komp topp och allt värsting trim som fanns, den hade väl cirkus 14hk.
En utav min storebrors kompisar har en Dracc som är helt opluggad och har portad cylinder. den gör ca 110-120 och går på bakhjulet på 5an (med hjälp) 😉
EDIT: att han har tagit bort pluggarna ifall nån missuppfattade
January 28, 2003
_bushman_ wrote: En utav min storebrors kompisar har en Dracc som är helt opluggad och har portad cylinder. den gör ca 110-120 och går på bakhjulet på 5an (med hjälp) 😉
För att fortsätta skryta om andras moppar:
På min skola var det bara bönderna som hade Dracar, men fy satan vad de kunde trimma...
Där var en 5-6st som gick i över 120 knyck, min polare blev omkörd när han låg i 115 😛
Helt sinnesjukt egentligen.. Snacka om att min Peggy som maxxade 75 i medvind och nerförsbacke fick stryk :bgrin:
Det bästa var när polisen kom till skolan en dag och plockade in 18 av 20 mopeder för trimning
Nu har de flesta gått vidare till epor och A-traktorer, bönder som de är. Han som är värst har en 740 TIC som är rövtrimmad, den ska toppa runt 250, jag har dock inte varit sugen på att åka med och se så den verkligen gör det 😛
Sånt är livet på landet!
January 22, 2003
MrWeizel wrote: [quote=_bushman_]En utav min storebrors kompisar har en Dracc som är helt opluggad och har portad cylinder. den gör ca 110-120 och går på bakhjulet på 5an (med hjälp) 😉
...
Det bästa var när polisen kom till skolan en dag och plockade in 18 av 20 mopeder för trimning ...quote]
Hehe, nice 😀
Jag bor på landet 😛
2 Guest(s)