February 21, 2004
Hade också moppe som gjorde runt 110 nånstans, men den var tänkt som en lätt MC från början så den var säker på samma gång, bor en bit utanför stan så det var precis som folk säger att det var skönt att slippa gå. Men inte fan drog man på i 100 blås överallt bara för att man kunde! Har vart på väg att köra över idioter som inte vet hur man kör med bilen både en och två gånger.
November 29, 2003
Mean Machine wrote:
Jo, jag vet hur det ligger till. Men vilken unge skaffar en moppe idag utan att glida runt och skryta om den? Absolut ingen. Åtminstone inte i stockholm.
Jag känner förresten likadant om mupparna som kör cross på gatorna i krokarna, de ger crossåkare dåligt rykte de med. Precis som moppekidsen. Och eftersom majoriteten är fjantar med halvtaskiga mustascher och inte vet nånting om trafikregler vore åtminstone körkort på sin plats. Det är vad jag tycker.
Det beror på hur man ser på att "glida runt och skryta om den".
Jag skulle kunna göra en lång lista på folk som lägger ut x antal tusen kronor på utseendet och givetvirs trimmning. Men bor du i Ronkeby så finns ju risken att Ahmed kommer med sin skabbiga scooter och kör utan hjälm för att visa hur ball han är. No offence mot invandrare.
February 7, 2006
whak wrote: [quote=Mean Machine] Jo, jag vet hur det ligger till. Men vilken unge skaffar en moppe idag utan att glida runt och skryta om den? Absolut ingen. Åtminstone inte i stockholm.
Jag känner förresten likadant om mupparna som kör cross på gatorna i krokarna, de ger crossåkare dåligt rykte de med. Precis som moppekidsen. Och eftersom majoriteten är fjantar med halvtaskiga mustascher och inte vet nånting om trafikregler vore åtminstone körkort på sin plats. Det är vad jag tycker.
Jag skulle kunna göra en lång lista på folk som lägger ut x antal tusen kronor på utseendet och givetvirs trimmning. Men bor du i Ronkeby så finns ju risken att Ahmed kommer med sin skabbiga scooter och kör utan hjälm för att visa hur ball han är. No offence mot invandrare.
hahaha apropå det... jag låg väl i 100 knyck på en jääävligt bred slags upphöjd cykelbana... väääldigt bred, typ som en vanlig väg, fast för cyklar och sånt, ute i Göteborgs Förorter, tiss jag ser en äldre dam, o eftersom jag hade fäst avgasröret rätt tattigt pga brist på pengar, så lät den väldigt mycket för mycket 🙄 ... o jag bromsar in för o inte skrämma tanten då frikopplar o ska liksom glida förbi, precis när jag börjar komma nära så kommer det en skoter ( som hade blivit överljudad av mig antar jag eftersom jag inte visste den var där) i en jefla fart, låg nog i nittio, och drar ut jämsides, lägger sig framför o passageraren(utan hjälm) gör en handgest med båda händer, varpå hans kompis väjer lite abrupt för tanten, han tappar taget, ramlar rakt ner i backen o slår upp bakhuvet...
kunde inte annat än skratta när jag åkte förbi.
"Vissa straffar gud med en gång"
:hb:
För övrigt så bor killen i närområdet o jag har fått reda på senare, att han bara fick sy några stygn, ett billigt pris för hans totala brist på trafikvett.
cybercola wrote: [quote=whak][quote=Mean Machine] Jo, jag vet hur det ligger till. Men vilken unge skaffar en moppe idag utan att glida runt och skryta om den? Absolut ingen. Åtminstone inte i stockholm.
hahaha apropå det... jag låg väl i 100 knyck på en jääävligt bred slags upphöjd cykelbana... väääldigt bred, typ som en vanlig väg, fast för cyklar och sånt, ute i Göteborgs Förorter, tiss jag ser en äldre dam, o eftersom jag hade fäst avgasröret rätt tattigt pga brist på pengar, så lät den väldigt mycket för mycket 🙄 ... o jag bromsar in för o inte skrämma tanten då frikopplar o ska liksom glida förbi, precis när jag börjar komma nära så kommer det en skoter ( som hade blivit överljudad av mig antar jag eftersom jag inte visste den var där) i en jefla fart, låg nog i nittio, och drar ut jämsides, lägger sig framför o passageraren(utan hjälm) gör en handgest med båda händer, varpå hans kompis väjer lite abrupt för tanten, han tappar taget, ramlar rakt ner i backen o slår upp bakhuvet...
För övrigt så bor killen i närområdet o jag har fått reda på senare, att han bara fick sy några stygn, ett billigt pris för hans totala brist på trafikvett.
Öhh, hur menar du nu??
Är det lagom åt passageraren som ramlar av för att föraren saknar trafikvett??
:-k
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 21, 2005
Hej hopp.
Har inte orkat läsa alla tidigare inlägg, men men..
Jag är själv 15år, och har (förstås) en moppe.
Honda MT5 '89.
Men till skillnad från alla andra bortskämda ungar, så köpte (bytte) jag till mig den helt själv.
Jag har inte trimmat den nånting, även om jag ofta skulle vela, då 45km/h är väldigt långsamt, och då är det roligare att köra flickvännens som går i 80km/h.
Iallfall.. dit jag vill komma är att alla moppedister (om det nu heter så) inte är helt blåsta, blonda fjortisar vars frisyr kostar 1000kr.
Jag respekterar regler och mina medmänniskor i trafiken!
Tack för mig!
MVH //Jonathan
PS! Det där lät väl moget? 😉
February 7, 2006
cybercola wrote: [quote=obelix][quote=cybercola] ramlar rakt ner i backen o slår upp bakhuvet...
Du är rätt korkad va?
edit; bestämde mig för att inte sjunka till den här individens mentala nivå.
Taget från Regler
* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg.
... vill gärna se en varning utdelas, för att det ska markeras att bara för att man har högt postantal och är gammal på forumet, kan bete sig hur som helst.
edit ; @ ilg@dd
ja, rätt åt personen som försöker skrämma en annan till ( jag vet inte vad för avsikt han hade med att vifta i mitt ansikte 😉 ) men han fick vad han förtjäna.
February 7, 2006
cybercola wrote: [quote=obelix][quote=cybercola] ramlar rakt ner i backen o slår upp bakhuvet...
Du är rätt korkad va?
edit; bestämde mig för att inte sjunka till den här individens mentala nivå.
Taget från Regler
* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg.
... vill gärna se en varning utdelas, för att det ska markeras att bara för att man har högt postantal och är gammal på forumet, kan bete sig hur som helst.
edit ; @ ilg@dd
ja, rätt åt personen som försöker skrämma en annan till ( jag vet inte vad för avsikt han hade med att vifta i mitt ansikte 😉 ) men han fick vad han förtjäna.
Du är inte speciellt gammal va?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
cybercola wrote: edit; bestämde mig för att inte sjunka till den här individens mentala nivå.
Taget från Regler
edit ; @ ilg@dd
det hade varit personangrepp, stötande och ärekränkande om jag skrivit tex "du är rätt störd va?"
Med korkad så menade jag att du inte vet mycket om vad som kunde ha hänt den killen som slog upp bakhuvudet, det krävs inte mycket för att få en permanent obotlig skada.
Och att sedan antyda att bara för att jag råkar vara äldre och har ett blygt antal inlägg, att man då får göra vad som helst är både larvigt och nedlåtande gentemot moderatorerna.
Var lite vuxen, anmäl inlägget på korrekt sätt istället... :blink:
February 7, 2006
obelix wrote: [quote=cybercola] edit; bestämde mig för att inte sjunka till den här individens mentala nivå.
Taget från Regler
edit ; @ ilg@dd
det hade varit personangrepp, stötande och ärekränkande om jag skrivit tex "du är rätt störd va?"
Med korkad så menade jag att du inte vet mycket om vad som kunde ha hänt den killen som slog upp bakhuvudet, det krävs inte mycket för att få en permanent obotlig skada.
Och att sedan antyda att bara för att jag råkar vara äldre och har ett blygt antal inlägg, att man då får göra vad som helst är både larvigt och nedlåtande gentemot moderatorerna.
Var lite vuxen, anmäl inlägget på korrekt sätt istället... :blink:
Du är en skitstövel va?
Du är en jubelidiot va?
du är en gubbjävel va?
Du luktar Getbajs va?
... nej då, det är inte alls personangrepp.
January 12, 2004
cybercola wrote:
Du är en skitstövel va?Du är en jubelidiot va?
du är en gubbjävel va?
Du luktar Getbajs va?
... nej då, det är inte alls personangrepp.
Visst kan dom sakerna du nämnde räknas som det, men jag kan, liksom de flesta vara korkad ibland...
Men ska du bete dig som en vuxen, eller som en liten bortskämd snorunge och anmäla inlägget som man ska?
Men du kanske ska starta en egen tråd som tar upp just detta om vad personangrepp är.
Det blir liksom lite fjantigt annars.
1 Guest(s)