December 28, 2003
Jag köpte nyss ett topplock som han sa var högkomp, men jag vet inte faktiskt.
Hur ser man att ett lock är högkomp?
Bilder:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Ja vad tror ni?
Om det nu inte är högkomp, då är det väl bara att plana?
Rakt över "kratern" så mäter den 40mm iaf.
Tacksam för hjälp.
O en sak till, några flänsar är avsågade ju.
Kommer det ha någon betydelse för kylningen?
December 28, 2003
denstore wrote: Sätt i ett tändstift, och fyll i vatten upp till kanten. Gör så i båda. Det som har minst vatten i utrymmet har högst komp.
När man jämför högkom och vanlig, är det stora skillnader då eller handlar det om små små millimeter?
För med ögat kan jag inte se någon skillnad.
February 3, 2003
Hrm 40mm rakt över? Har inte sett ett topplock med orginal 50cc diameter och samtidigt högkomp =/ Hur som helst. Både mitt högkomp och min raceingtopp är 43mm.
På mitt högkomp så är den lilla kanten som finns innan kratern (mycket dåligt förklarat), mycket mindre än på mitt vanliga. Inte planat dock.
December 5, 2002
Det som är högkomp borde inte vara lika djupt om du fattar hur jag menar, dom är lika stora om man mäter rätt över.
Jag hade ett högkomp till min DT, där syntes det tydligt, originalet var mycket djupare och var mer konformat och högkompversionen var typ 3mm "grundare" och hade inte alls samma form.
May 10, 2005
Arne_Garflak wrote: Det som är högkomp borde inte vara lika djupt om du fattar hur jag menar, dom är lika stora om man mäter rätt över.
Jag hade ett högkomp till min DT, där syntes det tydligt, originalet var mycket djupare och var mer konformat och högkompversionen var typ 3mm "grundare" och hade inte alls samma form.
Har det på min DT nu.. men den står ju inte direkt runt hörnet så
jag orkar inte hasa mig ut och titta efter 😀
1 Guest(s)