January 17, 2002
Nu är det så att jag börjar störa mig på min 4hjuling, har blivit less på farten heltenkelt 🙂
Den går inte upp i fullvarv, långt därifrån, utan bara brummar på på medellåga varv när det är raksträcka. Då det är nerförstbacke så hör man ju att den varvar upp som den egentligen ska göra på vanlig raksträcka.
Är det nån som vet vars strypningen sitter? För jag tror inte det är i avgasröret, det luktar ju elektroniskt eftersom den har tändsystem ala CDI...
Det är en sådanhära sak dårå
http://www.unilli.com/atv-cx.htm
Gasskruven är såklart längst ut 🙂
EDIT: Har inte lyckats lokalisera en varvtalsbegränsare iaf, men det är fortfarande något som är ivägen för min lycka...
December 29, 2003
Skulle den vara strypt elektroniskt så skulle den inte varva mer i nerförsbacke, bara börja fyrtakta. Men vilken modell har du då? Hur många cc? Kan sitta en strypning i insuget oxå. Annars kan det ju vara så att den inte orkar helt enkelt......man kan inte vänta så såå mycket av 50-100cc.....
January 22, 2003
Skruva loss det och kolla om det sitter nått i röret som gör att det blir mindre :bok:
annars kolla mellan förgasaren och cylindern, om du har en vanlig 2t så sitter det en platta i mellan, den kan det oxo sitta en liten plugg i som gör att den inte får tillräckligt med bränsle
January 28, 2003
CoLiC wrote: [quote=azN-]min Suzuki TS går i 70 med urpluggat avgasrör,
kolla om det sitter någon plugg i avgasröret...
Hehe, beskriv hur man gör det 🙂 Jag är ingen mekaniker direkt 😀
Man plockar loss det och så tittar man i öppningen, om hålet är 5mm stort och själva röret är 20mm i diameter, då kan man misstänka att den är pluggad 😛
Annars kan det även sitta ett blindrör fastsvetsat på avgasröret, en ful utbuktning. Du ser garanterat det.
Jag hade problem med min scooter att den inte varva ut just pga detta, men inte ville pappa fixa det för det 😛
January 17, 2002
MrWeizel wrote: [quote=CoLiC][quote=azN-]min Suzuki TS går i 70 med urpluggat avgasrör,
kolla om det sitter någon plugg i avgasröret...
Hehe, beskriv hur man gör det 🙂 Jag är ingen mekaniker direkt 😀
Man plockar loss det och så tittar man i öppningen, om hålet är 5mm stort och själva röret är 20mm i diameter, då kan man misstänka att den är pluggad 😛
Annars kan det även sitta ett blindrör fastsvetsat på avgasröret, en ful utbuktning. Du ser garanterat det.
Jag hade problem med min scooter att den inte varva ut just pga detta, men inte ville pappa fixa det för det 😛
Hmm, får testa detta
2 Guest(s)