January 6, 2005
hejsan! har en x8r-x moppe årsmodell 00 till 02.. är inte riktigt 100% och orkar inte kolla just nu.. Det är så att jag och några polare skulle kolla inuti variatorn för att möjligtvis trimma den lite.. men hittade inte ett skit, fick nu efteråt reda på att man ska köpa en sak för att den ska göra snabbare. En bricka av nå slag .. inte vet jag
Men de jag skulle behöva hjälp med är att.. hehe.. vi pajade moppen ungefär Vi var så dumma så att vi inte kollade hur sakerna satt innan vi drog ur allt .. Innan vårt lilla mekande så gick den i 50, nu stryps den i 34 och åker iväg mycket segare.. kan det vara nånting med vikterna ? dom ramlade ur, måste alla sitta åt rätt håll eller nåt? allt är cp.. ngn som har en aning om vad som kan ha hänt ? ( har testat att ändra vikterna så att alla sitter åt samma håll, men spelar det nån roll om man satt alla åt fel håll eller va man ska säga ? 🙂 )
MKT tacksam för svar..
(har ringt affes mc.. dom sa att det kan kosta runt 3000 för att fixa det, har inte dom pengarna.. Han sa att kanske drevaxeln eller va det hette var sönder.. )
Jag är inte så smart på moppar som ni kanske märker men ville ju testa lite !
/sebbe
March 4, 2003
Man lär sig ju av sina misstag 😀
Kika in på http://www.zatzy.com, där finns en del motorkunnigt folk.
October 25, 2003
Vikterna måste sitta rätt, annars går det åt helvete.
Plocka itu variatorn igen, och sedan sätter du dom som de ska sitta.
Vill du trimma så plocka bort framkåpan vid lysena, och leta upp en svart box med kablar som går in ich ut ur.
På den finns ett hål som är igensmetat med silicon.
Ta bort siliconet, klipp av sladden som är innanför och se till att ändarna inte nuddar varandra.
Sätt tillbaka allt, och njut av att din moppe nu gör 75 knyck, och accar som bara fan.
January 6, 2005
har gjort de där me cdi-boxen ! men alltså.. de där med vikterna är lite konstigt... det finns ju 2 ändar, på ena änden så är hålet mindre än på det andra.. måste man sätta så att alla ligger exakt likadant ? för jag har gjort det.. fast man kan ju vända på allihopa så att de ligger åt andra hållet =) fast spelar de nån roll ? =O
Funderade på om hylsan eller va det heter.. som sitter under remmen sitter åt fel håll... för den sitter som berget och går inte att rubba =(
June 5, 2004
Tindy wrote: Vikterna måste sitta rätt, annars går det åt h*****e.
Plocka itu variatorn igen, och sedan sätter du dom som de ska sitta.Vill du trimma så plocka bort framkåpan vid lysena, och leta upp en svart box med kablar som går in ich ut ur.
På den finns ett hål som är igensmetat med silicon.
Ta bort siliconet, klipp av sladden som är innanför och se till att ändarna inte nuddar varandra.
Sätt tillbaka allt, och njut av att din moppe nu gör 75 knyck, och accar som bara fan.
utan att plocka variatorbrickan? 😮
October 25, 2003
azN- wrote: [quote=Tindy]Vikterna måste sitta rätt, annars går det åt h*****e.
Plocka itu variatorn igen, och sedan sätter du dom som de ska sitta.Vill du trimma så plocka bort framkåpan vid lysena, och leta upp en svart box med kablar som går in ich ut ur.
På den finns ett hål som är igensmetat med silicon.
Ta bort siliconet, klipp av sladden som är innanför och se till att ändarna inte nuddar varandra.
Sätt tillbaka allt, och njut av att din moppe nu gör 75 knyck, och accar som bara fan.
utan att plocka variatorbrickan? 😮
Har för mig att det inte sitter någon bricka på äldre hondor, men jag är inte säker.
Prova och se vad som händer.
Skulle den acca bra man maxa 50 så är det en bricka, går den 70 så är det ingen bricka.
Ska tilläggas att jag skriver i mätarhastigheter, dra av 10km/h på allt så får ni riktig hastighet.
January 13, 2003
virvelvinden85 wrote: Jag har bilder hur jag gjorde, vet ej om det går att lägga in här, annars kontakta mig på mailen, så skickar jag beskrivning hur du fixar din cdi-box till Honda x8r. :bok:
Hjälp är alltid bra men nästan 1½år efter det var aktuelt kanske inte hjälper så mycket. 😀
1 Guest(s)