September 17, 2001
Inom ca 2 veckor fyller min mor 50 år, Det är en speciell dag, som ni alla vet. Jag - tillsammans med min syster - hade tänkt att överraska henne och ställa till med festligheter. Utan att tänka mig för har jag dessvärre bokat in en skidresa just denna period, vilket gör att jag inte kan närvara.
Det är inte bara jag som inte kommer kunna närvara, utan även min syster, som under en 6-månaders period begett sig iväg till Indien.
Jag sitter nu och funderar på hur jag (och ev. systern min) skall kunna förgylla min mors 50-årsdag på distans. Det behöver inte vara något storslaget, för jag vet att min mor uppskattar småsaker och säkerligen skulle bli glad av ex. frukost på sängen, en bakelse och en kopp kaffe tillsammans med sina barn...
Det viktiga med gåvan/presenten/överraskningen är givetvis tanken, men om det kan göra henne någon nytta är det absolut en bonus. Jag har nu klurat en tid och inte kommit på något som känns helt rätt. Saker som dykt upp i mitt huvud är:
* Spabehandling (alltid uppskattat)
* Resa (men då måste hon skaffa semester)
* LCD-TV, då hon gillar att titta på TV
* En VCD (så hon kan titta på sina gamla videorullar)
* Bild- eller videokollage
Jag mottager gärna tips på gåvor/presenter motsvarande eller berättelser om hur ni själva firat eran/någons 50-årsdag.
Tack för mig denna gång.
September 17, 2001
Adam wrote: Jag tycker en upplevelse är bättre än en pryl. Spa är ju kanon, konsert, teater och sånt är kanske något?
Min mor har fått biljetter till Ledin, Mamma Mia, Cats osv... Alltid uppskattat.
Jo, det har du helt rätt i. Får hålla ögonen öppna och se om något speciellt händer omkring hennes födelsedag.
Fler tips uppskattas :-)!
1 Guest(s)