June 28, 2001
Känns väl inte som att chansen att dom kommer är speciellt stor eftersom peerguardian förhoppningsvis gjort sitt jobb? Varför fortsätta scanna en dator som inte svarar 😕 ?
Peerguardian och olika listor med IP-nummer finns att tanka på http://methlabs.org/
October 27, 2001
Det är någon med humor som har lagt till namnet Antipiratbyrån och den där London grejjen. Peerguardian blockar allt möjligt, mestadels reklam, så som den på framsidan av NH.se. Den reggar då denna blockning som att det var ett anslutningsförsök från APBs sida.
Testa att dra upp ett explorer fönster och Peerguardian brevid. Gå in på http://www.nordichardware.se. Lägg märket till att Peerguaridan blockar APB och en liten reklamruta till höger kan inte visas.
Jag hörde även från ett annat håll att PG är en enda stor bluff och med denna "bugg" eller vad man nu ska kalla det börjar man undra...
June 22, 2004
Ja om man blint tror på de där listorna hittar man mängder av scanningar.
Märkligt att jag aldrig fått en varning från min ISP trots mitt ivriga nedladdande och utan peerguardian.
Tro inte på de där ip listorna, folk sitter och lägger dit vad som helst.
På detta ip får jag hos RIPE whois "WinEasy Webhosting network #1 / Songnetworks" vilket mycket väl skulle kunna vara deras ISP men å andra sidan är det nog mängder av andra som har dem också eller ?
Och, varför skulle de vara så blåsta så de scannar från sitt eget nätverk ? Om jag letade warez på APB skulle jag signa upp ett Bostream / Telia / Chello konto och köra med det.
March 31, 2003
När jag öppnar http://www.acp.nu så blockerar den ! dessutom går det inte att ladda sidan.
January 20, 2003
Vitamin-C wrote: [quote=Callister]Det är ju knappt olagligt än, men 2005 blir det värre. =(
varför då?
De ska ju, som i USA, förbjuda nerladdning av upphovsrättsskyddat material. Du kommer alltså inte längre ens få göra backup på dina musikskivor :cy:
Förhoppningsvis sinar detta ut i sanden, de har ju redan skjutit upp på förslaget flera gånger. Skulle ju träda i kraft redan vid årsskiftet 2003-2004 egentligen...
Hatar att peerguardian drar så jävulskt med cpu bara, men programmet protowall ska tydligen vara bättre...
July 27, 2002
Enda anledningen till att det skjutits upp är pga. motskrivelser som har varit tvugna att fixas, typ.
Men jag hoppas inte det går igenom. :p
PeerGuardian kmr ju skydda dig mot antipiratbyrår men frågan är hur ISP:erna kommer agera, de ser vad du gör, ändå. Kan inte stoppa det...
May 17, 2004
tror att nån har lekt lite.. käns lite osanoligt det med att piratbyron ska dampa på alla som sitter på nh. och plus så finns ju det "absolut säkraste", kör -> cmd.exe -> netstat -a nu synns alla saker som är uppkopplade mot datan.
:cy: man är ändå skrajjsen för staten. tur man inte har något de är intresserad av..
April 23, 2003
Tindy wrote: Dessvärre så kan ju dessa personer få för sig att ta hårddiskarna och rota fram all fakta som varit på dem, men detta är ganska långsökt.
Man kan på flera sätt verkligen få bort alla spår vad som funnits på disken, skriva om datan många gånger etc.
Fast det finns ju företag som är är specialinvecklade på detta området, finns något i Sverige fast kommer inte ihåg vad det heter. :-k
Hur som helst, PeerGuardian är ju bara ett flummigt program, löjligt att sitta med den och tro man är 'skyddad'. Vet antipiratbyrån att man har 'warez' då får dom lätt fram ens ipnummer.
Om PG väl säger till att den stoppat nån apb address då måste ju apb redan fått kontakt med en. Dom _måste_ ju iaf fått tag på ens ipnummer. Bort med PG :bgrin:
3 Guest(s)