Morgonstund...|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Morgonstund...
x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
sp_UserOfflineSmall Offline
651906
June 23, 2004 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det ens lagligt för antipiratbyrån att söka genom andras diskar?
Eller ens koppla upp sig mot en annans?

POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1136
651907
June 23, 2004 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Oski wrote: Vadå scannar telia? shit pomfritt! har du adsl? scannar dom allt?
:cy:

Telia eller vilken ISP som helst kan se vad du skickar och tar emot sålänge det inte är krypterat. Vanliga p2p program krypterar inte datan, finns vissa som gör det dock.

x-per wrote: Är det ens lagligt för antipiratbyrån att söka genom andras diskar?
Eller ens koppla upp sig mot en annans?

Nej, det är ju intrång, men det är ju inte det dom gör, om dom ser att man har nån tex fillista i nåt p2p program med massor med piratkopierat, kopplar dom ju upp sig mot en för att se det.

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
651914
June 23, 2004 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

POE wrote: [quote=Tindy]Dessvärre så kan ju dessa personer få för sig att ta hårddiskarna och rota fram all fakta som varit på dem, men detta är ganska långsökt.

Man kan på flera sätt verkligen få bort alla spår vad som funnits på disken, skriva om datan många gånger etc.
Fast det finns ju företag som är är specialinvecklade på detta området, finns något i Sverige fast kommer inte ihåg vad det heter. :-k

Hur som helst, PeerGuardian är ju bara ett flummigt program, löjligt att sitta med den och tro man är 'skyddad'. Vet antipiratbyrån att man har 'warez' då får dom lätt fram ens ipnummer.
Om PG väl säger till att den stoppat nån apb address då måste ju apb redan fått kontakt med en. Dom _måste_ ju iaf fått tag på ens ipnummer. Bort med PG :bgrin:

Kostar flera tusen att få tillbaks sådan information.
Sedan tror inte jag att datan finns kvar om man skrivit över den flera ggr med speciella program.
När du deletar en fil så försvinner den ju inte från disken. Utan disken skriver ner att "aha, nu är fil.exe borttagen så nu kan jag skriva över den".
Så om man skriver över såpass många gånger (vilket vissa "rensa disken helt" program gör) så kan man inte hitta gammal data på disken.
Eller har jag fel?
Sen är inte antipyratbyrån någon myndighet. Så dom kan inte göra mer än att abuseanmäla dig. Sen om bilden som någon uploadade stämmer så kan man väl anmäla dom för att dom håller på och försöker connecta. Jag tolkar iaf. det som en pingflood. Man sitter och connectar och datorn rejectar.

POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
651944
June 23, 2004 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

taffiz wrote: Kostar flera tusen att få tillbaks sådan information.
Sedan tror inte jag att datan finns kvar om man skrivit över den flera ggr med speciella program.
När du deletar en fil så försvinner den ju inte från disken. Utan disken skriver ner att "aha, nu är fil.exe borttagen så nu kan jag skriva över den".
Så om man skriver över såpass många gånger (vilket vissa "rensa disken helt" program gör) så kan man inte hitta gammal data på disken.
Eller har jag fel?
Sen är inte antipyratbyrån någon myndighet. Så dom kan inte göra mer än att abuseanmäla dig. Sen om bilden som någon uploadade stämmer så kan man väl anmäla dom för att dom håller på och försöker connecta. Jag tolkar iaf. det som en pingflood. Man sitter och connectar och datorn rejectar.

Ja, filerna "tas bort" från hårddisken på det sättet du säger. Det blir extremt svårt att få tillbaka det som låg på disken en gång i tiden om man skriver över det. Man kanske får tag på lite av datan, fast verkligen inte allt. Sen tror jag iofs aldrig antipiratbyrån skulle lägga ut pengar på sånt, det skulle dom nog inte heller eftersom dom polisanmäler det och kan inte göra ett skit själva. :D/

Förstår inte riktigt hur du kan tolka det som en pingflood? Pingflooder behöver ju inte bli rejectade..

Hans-Erik
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 807
651946
June 23, 2004 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Oski wrote: [quote=Hans-Erik]Jag har använt det sen när jag fick ett brev från telia att en antipirat-grupp hade hittat bl.a Texas Chainsaw Massacre.avi i min dator....

Vadå scannar telia? shit pomfritt! har du adsl? scannar dom allt?
:cy:

Ja, eller... det är inte Telia som sitter med folk som kollar runt på nätet. Utan det är olika grupper i världen som sitter på alla publichubbar och tankar ner fillistorna...

Om dom kommer på mig igen så kan jag bli av med mitt abbonemang + att dom kommer och kikar i huset... (var det nån som sade förrut)

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
651947
June 23, 2004 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Sortima wrote: haha jag vill se antipiratbyrån slå till mot alla i hela sverige som har en mp3 på datan 😀 GL HF j**la puckon !!!

patetiska musikhatare dö en plågsam död wink

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
651959
June 23, 2004 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

POE wrote: [quote=taffiz]Kostar flera tusen att få tillbaks sådan information.
Eller har jag fel?

Ja, filerna "tas bort" från hårddisken på det sättet du säger. Det blir extremt svårt att få tillbaka det som låg på disken en gång i tiden om man skriver över det. Man kanske får tag på lite av datan, fast verkligen inte allt. Sen tror jag iofs aldrig antipiratbyrån skulle lägga ut pengar på sånt, det skulle dom nog inte heller eftersom dom polisanmäler det och kan inte göra ett skit själva. :D/

Förstår inte riktigt hur du kan tolka det som en pingflood? Pingflooder behöver ju inte bli rejectade..

Njaa pingflooder var väl att ta i. Men jag menar, dom ska väl inte sitta och försöka connecta till min burk...

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
651974
June 23, 2004 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

POE wrote: [quote=taffiz]Kostar flera tusen att få tillbaks sådan information.
Eller har jag fel?

det räcker ju med att dom hittar pyttelite data som innehåller infomation om filen. kan t.ex. vara "filmnamn.avi / ursprunglig storlek 700mb / låg i C:/mapp/mapp/" så räcker ju det för att du ska åka dit.. behövs ju inget program som återskapar hela filen så dom kan kolla igenom filmen lixom. iaf vad jag tror

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
651976
June 23, 2004 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

PG == nåt skit för att lura alla fjortisar att köra det.

Varför fan skulle antipiratbrån sitta ock skanna på nåt så olustigt sätt.

pg gör inget annat än skriver en lång log på en massa bullshit.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
651977
June 23, 2004 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Skulle de nu mot förmodan komma, så har de antagligen ingen husrannsakansorder, och då är det bara och neka dem att komma in.
Säg till dem lugnt och vänligt och komma tillbaka när de fixat en.
Så fort du har stängt dörren så formaterar man och kör in Mandrake och sitter väntar på att de ska komma tillbaka och titta.
Dessvärre så kan ju dessa personer få för sig att ta hårddiskarna och rota fram all fakta som varit på dem, men detta är ganska långsökt.

Sen kan ju problemet uppstå genom att de kommer MED en husrannsakansorder, då är det bara att snällt och släppa in dem ocg förbanna sig själv över att man aldrig byggde snabbformateringsmagenerna...

Dom kommer aldrig komma med en husrannsakan om dom inte har en snut med sig.. o den snuten måste göra hela rannsakan själv.. APB e bara privatpersoner som tror att dom har rätt att haxxa folk o rota deras grejer.. o sen komma hem o rota igenom hela huset efter warez o sen sno med sig datorn...

det enda dom FÅR göra e typ att sitta på DC eller nåt o tanka ens filelist o kolla.. sen får dom ge hem till en o säga till en att man ska ta bort det man har delat ut....

mer har dom inte rätt till... Det e bara polisen som får rota igenom hus o besladta.. EFTER att ha fått en Husransakan av domstol...

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
651978
June 23, 2004 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Va trött jag blir på såna där gubbar låt internet vara fritt för fan...kändisarna och alla andra arbetare lär ju inte dö av svält bara för at man tankar ner film eller musik istället för att köpa skiten

tacka vet jag artister som uppmuntrar nerladdning

inte giriga runkpellar som britney spears och allt annat pack

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
651983
June 23, 2004 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: [quote=POE][quote=taffiz]Kostar flera tusen att få tillbaks sådan information.
Eller har jag fel?

det räcker ju med att dom hittar pyttelite data som innehåller infomation om filen. kan t.ex. vara "filmnamn.avi / ursprunglig storlek 700mb / låg i C:/mapp/mapp/" så räcker ju det för att du ska åka dit.. behövs ju inget program som återskapar hela filen så dom kan kolla igenom filmen lixom. iaf vad jag tror

Behövs inte ens.
Med tanke på att DC "hashar" filerna numera så är det bara att dom tar reda på vad hashnumret på en misstänkt fil betyder.

POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
651985
June 23, 2004 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur som helst, gött att apb är så okunniga, kan i princip inget om scenen och går därför på folk som delar filer som heter "Spiderman 2 - 100% Real.avi", fast vem vet..

POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
651987
June 23, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

taffiz wrote: Behövs inte ens.
Med tanke på att DC "hashar" filerna numera så är det bara att dom tar reda på vad hashnumret på en misstänkt fil betyder.

Kanske, men sålänge dom fortsätter med deras gå på folk som delar "Spiderman 2 - 100% REAL.avi" filer är det smått omöjligt, avi filer förstörs, dom ändras, folk ändra namnen till desamma fast de är olika filmer.. etc etc.. Då blir det ju svårt att leta efter dessa nummer.

p4zz
Kommer du hit ofta?
Medlem
651992
June 23, 2004 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

POE wrote: [quote=taffiz]Behövs inte ens.

Kanske, men sålänge dom fortsätter med deras gå på folk som delar "Spiderman 2 - 100% REAL.avi" filer är det smått omöjligt, avi filer förstörs, dom ändras, folk ändra namnen till desamma fast de är olika filmer.. etc etc.. Då blir det ju svårt att leta efter dessa nummer.

Sant... Slutsats:
Antiskitbyrån består av ett gäng töntar som vill leka tjuvochpolis.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
652018
June 23, 2004 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

jag hatar att internet är öppet :arg: lite lås ska det vara men fan vilka ska sätta gränsen!!? Inte fjantar som vill sätta folk i finkan! lås möjligheterna hoss isperna och sätt sen vad som går och inte går på en lång list å låt oss göra det!! fan skrota alla crackare (de om är crackare inte de som lurar progs/spel) och kör ner dom i snaden!!

Borde skicka haren på dem alla

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
652067
June 23, 2004 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C for president!!!! hjälp!!!!!

Om det skulle finnas nån enkel lösning så skulle det väl inte finnas nåt problem!

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
652103
June 23, 2004 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

heh.. hyffsat vad det där programet gör många paranoid.. 😀

Klockenstein
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 560
652341
June 23, 2004 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe, absolut :P... fick ett par till nu ikväll... varken det är apb eller någon annan verkar dom ju inte ha mycke för sej 😀 (kanske bara nån burk som ligger å hetsar folk just med peerguardian för att dom skall bli paranoida och radera alla piratkopior.... :P... smart om man tänker efter 8) )

pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
652383
June 24, 2004 - 1:10 am
sp_Permalink sp_Print

Peerguardian eller så använder man en vanlig brandvägg.. fattar inte vad Peerguardian ska va bra för.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 257
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL