February 23, 2004
Var på bröllop i helgen och den slutade i katastrof..... bombhot å mordhot.... allt som skulle bli bra slutade i totalt nattsvart mörker. Kan bara säga att jag inte vill uppleva det igen. Står mer om detta på härhttp://www.dagbladet.nu/artike.....delning_2=
February 23, 2004
Var som så att brudgummens 2 söner ogillade att deras far skulle gifta sig med min mor , så de ordnade en liten " överraskning" . Bara det att det inte var dynamit som de hade utan C4 på 800g . Kan ju bara säga att det utbröt en viss panik då vi på plats fick nys om det.
Vi håller på att utreda detta inom familjen just nu..... dock är man lite pressad vid tillfället.
February 23, 2004
De fick tag på C4an via egna kontakter. Kan ju bara nämna att svärfar är ex gängledare och barnen har så att säga vissa egna kontakter. Så det var inga som helst problem att ordna detta. Talade med svärfar om detta och han bekräftade att det var C4 , vilket gjorde saken än värre. Dessutom smet dessa båda söner från platsen , dock återfanns de idag/kväll.
Jag är medveten och så är min mor att C4 åstakommer en helvetisk skada vid antändning. Dock är hela saken polisanmäld..... dock ej utan mycken vånda från svärfar , menar att polisanmäla sina egna barn på sin egen bröllopsfest.... roligare kan man ha det.
Black_light wrote: Dynamit på en bil ?!?! 😮
I en skopa..
Nära en farmartank--
🙂
"Det visade sig att någon dragit elkablar från bilens batteri till en apterad dynamitladdning, komplett med sprängkapsel, som placerats i en traktorskopa ett tiotal meter bakom bilen. En laddning som skulle explodera när brudgummen vred på bilens tändning. Nu hann det aldrig gå så långt, vilket Mats Anrep är lättad över.
– Det kunde ha gått riktigt illa om någon stått i närheten av laddningen när den exploderade, säger han.
Dessutom fanns en så kallade farmartank med bränsle mindre än fem meter från laddningen och bara en liten bit längre bort en byggnad."
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)