June 23, 2002
caged wrote: Men vad ni håller på... Varför var ni tvugna att ta upp detta här...
"Det man inte vet det kan inte skada en."
Min lilla dator ger då inte ifrån sig någon strålning. Det hade den sagt isåfall. =)
"Det man inte vet mår man inte dåligt av"
Nu var det ju synd att du fick reda på detta. ;P
December 5, 2002
Hon har nog ganska fel när det gäller cancer iaf.
Det var en kompis som mätte lite hur mycket olika saker strålade hemma hos sig,
det som var värst var nog hårtorken tror jag.
TV:n var också mycket värre än datorn, datorn med skärm strålade knappt nånting har jag för mig.
July 27, 2002
Arne_Garflak wrote: Hon har nog ganska fel när det gäller cancer iaf.
Det var en kompis som mätte lite hur mycket olika saker strålade hemma hos sig,
det som var värst var nog hårtorken tror jag.
TV:n var också mycket värre än datorn, datorn med skärm strålade knappt nånting har jag för mig.
Alla tv apparater och dator skärmar avger olika mycket strålning så hans test var helt onödigt för annat folk än honom själv.
December 15, 2003
Jo jag har en polare som testat en pejlingsantenn (en sån som tv-pejlarna använde förra århundradet) i sitt hus och hårtorken var det värsta där.. som en 100 tumstv.. 😉
Min tjej är också ett sånt pucko som tror att micrad mat är cancerogent, helt okej för mig då jag kan ha mina gorbys ifred 😉
December 27, 2003
kran wrote: tft strålar inte lika mycket som crt.
man ska helst sitta minst 40 (nått sånt) cm ifrån skärmen för då försvinner den farligaste strålningen.
Flyttar bak skärmen en bit 🙄
*EDIT*
Hmm, då borde jag vara väldigt utsatt. Sitter med ett öppet chassi alltså utan sidor och burken står ungefär 60 cm ifrån mig. Sedan har jag en stereo som står 10 cm ifrån mig och en tv som står 1 meter ifrån mig. Borde jag flytta runt lite saker tycker ni? Ne fy nu blev jag rädd, får dra över en säck över mig så att jag inte dör. usch! Nu kan jag ju inte löpa ett plexi chassi heller! Varför ska ni ta upp sånna här saker? Ni gör mig ju bara rädd! :'( :cy:
2 Guest(s)