January 23, 2002
DiDi wrote: [quote=Steel]Sen kanske jag minns fel men har vi inte diskuterat bilden på McDonaldspojken förrut?
Vi diskuterade om han hade en dräkt på sig eller inte eftersom det ser skumt ut, speciellt vid handlederna. 😕
Skulle kunna tänka mig att den är äkta, om du tittar på fingrarna så är de ju också riktigt tjocka. Fast man kan ju ha manipulerat dem också...
Alltså grabben är säkerligen tjock, kolla ansiktet och händerna. men det ser ut som om han har någon skum dräkt på sig ju. 😕
February 4, 2003
Har för mig att det finns vissa hundrar som har som uppgift att "känna lukten" som vissa diabetiker utsändrar och varna ägaren om dessa "symptom" (innan själva anfallet)
Hunden är männiksians bästa vän, i det fallet- för det finns inte några maskiner som kan mäta de där symtompen (lika effektivt).
Källa: mitt minne från en Nyhetssändning på TV4 om jag inte missminner mig.
August 20, 2001
smurfen87 wrote: Har för mig att det finns vissa hundrar som har som uppgift att "känna lukten" som vissa diabetiker utsändrar och varna ägaren om dessa "symptom" (innan själva anfallet)
Hunden är männiksians bästa vän, i det fallet- för det finns inte några maskiner som kan mäta de där symtompen (lika effektivt).
Källa: mitt minne från en Nyhetssändning på TV4 om jag inte missminner mig.
Det lät väldigt osäkert 🙂
Men det finns säkerligen hundar som kan tränas till att varna innan ett anfall
September 16, 2002
Callister wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....55,00.html
Jag håller med om vad som redan är nämnt, någon måste ju ha sett det!
Lärare, vänner, någon?!
Men det verkar vara populärt för skolor att inte bry sig. På min skola vad det en kille som tog livet av sig pga. mobbing. Han hadde bett rektor, kurator och skolsköterska om hjälp, först själv, sedan med föräldrarna. Men de gjorde inget, och efteråt så stog rektorn och berättade för alla hur sorgligt det var.
May 17, 2002
Kizo wrote: [quote=Callister]http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,481855,00.html
Lärare, vänner, någon?!
Men det verkar vara populärt för skolor att inte bry sig. På min skola vad det en kille som tog livet av sig pga. mobbing. Han hadde bett rektor, kurator och skolsköterska om hjälp, först själv, sedan med föräldrarna. Men de gjorde inget, och efteråt så stog rektorn och berättade för alla hur sorgligt det var.
hoppas rektorn sitter och tänker över sitt liv... annars så lär han få ett helvette i nästa..
September 19, 2002
Kizo wrote: [quote=Callister]http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,481855,00.html
Lärare, vänner, någon?!
Hmmm, låter ungefär som för en av mina polare på gymnasiet för ett par år sen. Ungefär samma situation, och exakt samma utgång. 🙁
Gillar inte när folk, speciellt skolanställda, inte tar sitt ansvar att hjälpa folk som så uppenbart mår så illa att de vill ta sitt eget liv för att få slut på eländet. 👿
September 16, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Kizo][quote=Callister]http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,481855,00.html
Lärare, vänner, någon?!
hoppas rektorn sitter och tänker över sitt liv... annars så lär han få ett helvette i nästa..
Han låtsas som om ingenting hänt, och säger att det inte är ledningens fel.
De stora anmälningarna och undersökningarna kommer om ett par år, då killens syster (en av mina bästa vänner.) har gått ut skolan.
May 17, 2002
Kizo wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Kizo][quote=Callister]http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,481855,00.html
Lärare, vänner, någon?!
Han låtsas som om ingenting hänt, och säger att det inte är ledningens fel.
De stora anmälningarna och undersökningarna kommer om ett par år, då killens syster (en av mina bästa vänner.) har gått ut skolan.
ARGH! Jag tycker inte om sådanna där rädda typer...
2 Guest(s)